Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Lage rugpijn / bekken klachten

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 06 feb 2015 14:58

Klinkt interessant, ceon.

En TumTumTum, bij jou klinkt het goed! Ook ik heb dat eerste rechtzetten na jaren scheefstand als grote opluchting en opkikker ervaren, maar het was wel daarna toch ook nog langdurig wennen, omdat er allerlei spieren ineens anders moesten gaan werken. En het was ook niet in één keer helemaal goed, nouja, voor enig onderhoud moet ik sowieso af en toe naar de fysio.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6350
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 06 feb 2015 17:01

Gelukkig heb ik een osteopaat die racefietsen als grootste hobby heeft 8-) . Als ik bij hem langs ga voor behandeling is het vaak ook een praatje over het fietsen - training en fietshouding.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 06 feb 2015 23:13

Hier ook scheve bekken... daar past je lichaam zich op zich wel op aan in het dagelijkse leven. Echter bij intensievere inspanningen kan dit klachten geven. Bij mij helpt het inderdaad om core / buikspier trainingen te doen. Verder gaf mijn osteopaat ook aan goed de hamstrings en kuitspieren op lengte te houden (licht stretchen). Daarnaast is de stand van je zadel en je houding tov het stuur een hele belangrijke. Maar je zal je fiets goed hebben laten op meten lijkt mij.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13457
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 feb 2015 12:27

Ik merk echt wel verbetering. Nog niet gefiets gezien het weer. hier in de randstad is het in de ochtend spekglad op sommige stukken en vallen wil ik nu iig niet. In het bos raden ze deze week af ivm schade natuur. dus alleen fitness nu.

Ik heb iig geen pijn meer gehad . Begin nu links ook wat te voelen, zal door de correctie komen. Cesartherapeut wil nog wel een aantal weken met oefeningen door voordat er eventueel met manueel of osteopathie wat gedaan wordt.

bij het testje liggen en omhoog komen zie je de laatste 20graden mijn rechterbeen een centimeter langer worden.
Al met al erg tevreden nu. Mijn rug wat eerste de gedachte was voelt ook beter dan de afgelopen jaren. Zoals ook door anderen al bemerkt, je hebt ergens last, maar wat is nou de boosdoener.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13457
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 feb 2015 20:35

even een update.

Het gaat een stuk beter. Vorig weekend 20km gemaakt op de weg en slecht een uur of vier erna last gehad.
Afgelopen vrindag op de MTB op de loonse en drunense duinen twee ronden gemaakt 52km. Helemaal geen last

Gisteren 25km op de weg en iets gevoelig achteraf. Vanmorge weer naar de cesar geweest. de afwijking is voor bijna de helft weg en de oefeningen die ik nu bijna vier weken dagelijks doe lijken hun vruchten afcte werpen. Als het de komende twee weken nog beter gaat heb ik er goed vertrouwen in.

Aisha
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2016 17:25

Aisha 13 mei 2016 16:17

Hee!

Fietsen met rugklachten is echt vreselijk. Ik ken veel mensen die het al tijden van zich proberen te duwen of zich zitten te verbijten telkens als ze op de fiets zitten, maar mijn ervaring is dat een fysiotherapeut uiteindelijk het beste werkt. Ik fiets in een lekker afgelegen omgeving, ik woon in de buurt van Veghel en ik kan weer lekker doorfietsen nu ik van mijn klachten af ben:)

Groetjes!

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 16 mei 2016 14:18

Op een foto alleen kun je niet vaststellen of je M.Bechterew hebt. Daarvoor moet ook bloed onderzocht worden op HLA 27. Is dat positief en zie je verkalking van de SI gewrichten op de Rontgenfoto, dan pas kan je spreken van Bechterew.
Ikzelf heb het ook, en het enige wat me pijnvrij en al 33 jaar aan de gang houdt is het fietsen op de racefiets. Daarvoor altijd lage rugpijn.
Nu ik een totale bamboospine heb is de pijn in mijn rug over. Maar er is dan ook weinig beweging meer in. Het voornaamste als je M. Bechterew gediagnostiseerd krijgt is proberen rechtop te verstijven. Dus goed core stability en geen corsetten dragen. Die helpen ook niet.

Ps. Zit ook nog in de medische wereld.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie