ultegra 6800 kettingbladen
- M. de Vries
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03 apr 2016 21:02
Heb inmiddels 44 tands TA en 50 tands Shimano voorbladen op 6800, 48 was niet te vinden, schakelt prima.
Is het mogelijk om op m'n 11 speed cassette 12-25 andere tandwielen te plaatsen zodat de volgorde wordt:
12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 i.p.v. 12..19-21-23-25 ??
Is het mogelijk om op m'n 11 speed cassette 12-25 andere tandwielen te plaatsen zodat de volgorde wordt:
12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 i.p.v. 12..19-21-23-25 ??
Dan moet je een 11v cassette zelf opbouwen. Volgorde in een Ultegra cassette veranderen verstoort op zijn minst de volgorde in de schakelhulpen, en je zit met de tandwielen op de twee spiders. Hoe wil je dat doen? Kijk eens of Marchisio die mogelijkheid biedt voor de grootste 3 kransjes! Ik neem even aan dat die alledrie op 1 spider zitten.
Op zich is het opmerkelijk dat je geen schakelproblemen hebt met slechts 6t verschil tussen de twee kettingbladen. Heb je de voorderailleur inderdaad op 3mm boven het buitenblad staan?
Op zich is het opmerkelijk dat je geen schakelproblemen hebt met slechts 6t verschil tussen de twee kettingbladen. Heb je de voorderailleur inderdaad op 3mm boven het buitenblad staan?
- M. de Vries
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03 apr 2016 21:02
Hallo klimmer,
De verchroomde boog van de voorderailleur loopt inderdaad ongeveer 3 mm boven 50T buitenblad.
Op mijn oude fiets zat Shimano 105 met 48-53, ook nooit foute schakeling gehad in 25 jaar.
Zal proberen te achterhalen hoe een 12-25 cassette in elkaar zit en of de kransjes los zijn of aan elkaar zitten.
De verchroomde boog van de voorderailleur loopt inderdaad ongeveer 3 mm boven 50T buitenblad.
Op mijn oude fiets zat Shimano 105 met 48-53, ook nooit foute schakeling gehad in 25 jaar.
Zal proberen te achterhalen hoe een 12-25 cassette in elkaar zit en of de kransjes los zijn of aan elkaar zitten.
- M. de Vries
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03 apr 2016 21:02
- M. de Vries
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03 apr 2016 21:02
Klimmer,
Zie dat de laatste drie tandwielen als 1 geheel op de cassette zitten.
Deze drie zouden dan 20,21,22 moeten worden, als dat bestaat?
Zie dat de laatste drie tandwielen als 1 geheel op de cassette zitten.
Deze drie zouden dan 20,21,22 moeten worden, als dat bestaat?
Ok, bedankt. Gezien de constructie en je wens moet je voor de 3 grootste kransjes op zoek naar Marchisio alternatief. Als ik het goed interpreteer heeft Marchisio dat ook niet. 23t is kleinste grote kransje.
http://www.marchisio.eu/pignoni-cassette/
Misschien wel bij Miche. Mail eens naar Raph Salden. Heeft losse Miche kransjes in voorraad. info@salden.nl met de groeten van Sjef
http://www.marchisio.eu/pignoni-cassette/
Misschien wel bij Miche. Mail eens naar Raph Salden. Heeft losse Miche kransjes in voorraad. info@salden.nl met de groeten van Sjef
@V-liciousV-licious schreef:Ik rijd met 50/36, in plaats van de standaard 50/34. Voor mij perfect. De 36 is prima voor de klimmetjes op de Posbank. 34 is meer voor de "echte" bergen.
Hoelang rij je al met de combinatie 50/36? Binnenkort wordt mijn nieuwe fiets geleverd met 50/34, maar aangezien ik momenteel 52/39 rij (52 wordt zelden gebruikt) denk ik dat een 34 iets te klein gaat zijn en daarom ook naar de combinatie 50/36 wil overschakelen.
De ene heeft dan weer veel problemen met 50/39, de andere dan weer niet.
Heb je specifiek de geleider extra afgesteld?
Ik ben van de week overgestapt van 50/34 met 11-28 cassette naar 50/39 met 11-25 cassette. Kan nu mooi tot 39-14 rijden en dan opschakelen naar 50-17 met steeds 1 tandje oplopend. Ben me er van bewust dat de ketting tussen de bladen kan vallen, maar dat zien we dan wel weer. Schakelt prima, niets aan de derailleur aan te hoeven passen.
Nee, ik hoefde verder niks af te stellen. Alleen de bladen omwisselen was voldoende. Ik rijd trouwens vanaf het begin al met 50/36. Ik heb op deze fiets nooit met 50/34 gereden.Toant schreef:@V-liciousV-licious schreef:Ik rijd met 50/36, in plaats van de standaard 50/34. Voor mij perfect. De 36 is prima voor de klimmetjes op de Posbank. 34 is meer voor de "echte" bergen.
Hoelang rij je al met de combinatie 50/36? Binnenkort wordt mijn nieuwe fiets geleverd met 50/34, maar aangezien ik momenteel 52/39 rij (52 wordt zelden gebruikt) denk ik dat een 34 iets te klein gaat zijn en daarom ook naar de combinatie 50/36 wil overschakelen.
De ene heeft dan weer veel problemen met 50/39, de andere dan weer niet.
Heb je specifiek de geleider extra afgesteld?
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Ja, ik ook. Koers er zelfs mee. 50-11 kun je gewoon 60 mee halen met rpm van ca 105.V-licious schreef:Ik rijd met 50/36, in plaats van de standaard 50/34. Voor mij perfect. De 36 is prima voor de klimmetjes op de Posbank. 34 is meer voor de "echte" bergen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ik heb dit topic even doorgelezen.
Sinds deze week heb ik Ultegra 6800 compact. Ik fiets al jaren zonder problemen met 50/39 Ultegra 6700 compact, hiervan heb ik de 34 destijds vervangen voor een TA Specialites Zephyr 39 binnenblad.
Nou had ik, in de veronderstelling dat het geen probleem was gezien mijn historie, al een Shimano 39 binnenblad besteld. Kan ik deze gewoon plaatsen? Of is er tussen Ultegra 6700 en 6800 echt wat veranderd m.b.t. de binnenbladen?
Sinds deze week heb ik Ultegra 6800 compact. Ik fiets al jaren zonder problemen met 50/39 Ultegra 6700 compact, hiervan heb ik de 34 destijds vervangen voor een TA Specialites Zephyr 39 binnenblad.
Nou had ik, in de veronderstelling dat het geen probleem was gezien mijn historie, al een Shimano 39 binnenblad besteld. Kan ik deze gewoon plaatsen? Of is er tussen Ultegra 6700 en 6800 echt wat veranderd m.b.t. de binnenbladen?