Het servicecentrum zit tegenwoordig in Eindhoven scheelt je een ritje gesloten deur. Wat zeiden ze op je voorstel om de fiets terug te sturen naar Duitsland?valv_piti schreef:@ RuudRuud: Geen andere opties vooralsnog dan de fiets in Utrecht beoordelen, daarna hoor ik meer. Het gaat mij om het principe dat ik een hele dure fiets koop, dat die na een paar weken fietsen kapot blijkt te zijn en dat ik vervolgens maanden (daar lijkt het althans op) moet gaan wachten op vervanging. Als daarmee een half seizoen weg is mag je toch wel (tijdelijke) vervanging verwachten? Als ik van bekenden hoor dat zij maanden op een nieuw frame van Canyon hebben moeten wachten...
Dat je maanden moet gaan wachten is een gevoel, ik snap dat je baalt maar tot op heden is er niets aan de hand. Je mag alleen tijdige reparatie vervangen. Als ik niet zonder fiets kan moet ik zelf zorgen voor vervangend vervoer.
Als mijn auto kapot gaat moet ik zelf zorgen voor alternatief vervoer. Dat kan in de vorm van een huurauto maar ik kan ook zelf een tweede auto als reserve hebben als het zo belangrijk is voor me.
Als mijn telefoon kapot is en ik krijg geen leentoestel dan kan ik niets eisen.
Als het defecte goed zo belangrijk is heb je ook vervanging goed geregeld is de gedachtegang.
Alles wat je krijgt als compensatie is uit coulance. Ze zijn nog niets verplicht.