Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

FM Den Haag...Waarheen?

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 18 mei 2016 20:27

havana schreef:Koop op MP een fiets in de maat 56. Geef hier maximaal 200 euro aan uit. Sprokkel c.q. leen wat kleding bij elkaar en ga kijken of je fietsen iets vindt.

Bevalt het, ga je experimenteren met de fijnafstelling. Op die manier weet je wat precies de juiste maat voor jou is. Dan koop je een mooi raspaardje.
.
Bij dit advies sluit ik mij volledig aan. Op deze wijze heb ik al heel wat vrienden van mij ook aan het fietsen gekregen. Ik zou het budget alleen wellicht ietsje hoger stellen, met een klein beetje geduld en het juiste oog moet je voor 300 a 400 een prima fiets op marktplaats kunnen kopen. Houd daarbij in gedachten dat er wellicht nieuwe bandjes en eventueel een nieuwe ketting op moet. Als je er totaal geen verstand van hebt, laat je fiets na aankoop anders even nalopen, onder het motto 'onderhoudsbeurt' bij de lokale fietsenmaker.

Tip: kijk eens op marktplaats/facebook of er niet toevallig in de buurt een oud baasje zit, die vanuit zijn garage nog wat aan fietsjes sleutelt. Vaak kun je daar goedkoop terecht voor onderhoud, daarnaast zijn ze vaak niet onwelwillend om je 'eigen onderdelen' te monteren.

Meet je daarnaast eens op middels deze website: http://www.competitivecyclist.com/Store ... orBike.jsp en dan krijg je gelijk een indicatie van welke maat fiets je ongeveer moet zoeken. Aan de hand van de uitkomst zijn er vast ook nog mensen op dit forum bereid om even met je mee te kijken op marktplaats. Koop een setje kleding, schoenen en een helm. (goedkope tip: http://www.cyclewear.eu)

Als je dan over een paar maanden de smaak echt te pakken hebt, dan kun je het qua fiets en kleding zo gek maken als je zelf wil. Die tweedehands fiets kan je dan zonder al te veel verlies vaak weer verkopen of wellicht achter de hand houden voor slecht weer ritten.
Gazelle Team TVM \'99

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 18 mei 2016 20:35

Ik sluit me aan bij Havana en c.zaballa
prjz schreef: En al die adviezen om maar met een tweedehands te beginnen snap ik niet. Volgens mij heb je serieuze plannen anders zou je niet met een dergelijk budget komen.
Plannen hebben, ze uitvoeren en het vervolgens volhouden zijn 3 verschillende dingen.

Ik kan weet niet of de genoemde 2k voor de TS wisselgeld is of toch wel een serieus geld waarvoor gespaard is.
In het eerste geval, boeie, koop gewoon een fiets die je er leuk uit vind zien en fietst ie toch niet lekker ruil je hem in voor een andere fiets.
In het andere geval is het misschien wel zo verstandig om eerst iets van Marktplaats te halen om te zien of fietsen je werkelijk zo leuk lijkt als je denkt.
Fietsen van MP kun je vaak wel weer voor hetzelfde geld doorverkopen. Een nieuwe fiets die na een paar maanden al stof staat te vangen schrijf je toch aanzienlijk meer op af.

Forummers die net als ik regelmatig MP afspeuren weten dat er wel erg vaak fietsen tussen staan waar duidelijk weinig mee gereden is, Reden, de fietsen zijn in een opwelling gekocht. Leuk voor wie een weinig gebruikte fiets zoekt. Voor de aanbieder vaak wel een bron van enige frustratie.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 mei 2016 23:54

Keezx schreef:Dat hoef jij ook niet te snappen.
monsieurpinot schreef:wat je vaak ziet is dat wielen als stelpost van een fiets worden gebruikt, maar hier kun je ook later/apart in investeren. Los heb je voor rond de € 300,- hele prima fabriekswielsets die icm gewicht 80-100 echt geen problemen geven.
Voor een absolute beginner is elk wiel dat niet na een paar maanden uit elkaar valt IMO goed genoeg.
Dat is in andere woorden ook wat ik zeg :)

asth
Forum-lid

asth 19 mei 2016 11:03

Kan mij goed voorstellen dat je graag naar een FM wilt. Er zijn in Den Haag naast Tom Schouten (goede zaak met accent op wat duurdere Italiaanse merken) nog wel wat andere opties:

Van Herwerden, mooie zaak (Specialized en Cannondale dealer). Wellicht niet de goedkoopste maar wel goed in mijn ervaring.
http://www.vanherwerden.nl

Bike Experts, vriendelijke zaak met kennis van zaken. Relaxed.
https://www.bike-x.nl

Bontekoe, heel lang geleden mijn eerste fiets, een Jan Janssen gekocht. No-nonsense aanpak.
http://www.bontekoewielersport.nl

De optie van 12GO biking is ook een goede. Veel keus, opties en betaalbaar.

Succes!

P_Roeske
Forum-lid

P_Roeske 20 mei 2016 09:06

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met Van Herwerden. Veel kennis in huis en er wordt ook goed de tijd genomen om uitleg/toelichting te geven over de verschillende modellen en opties.

Het is wel zo dat ze voornamelijk Cannondale en Specialized verkopen, wat toch de duurdere fietsen in de markt zijn. Dit zal je terug zien in de afmontage bij een bepaalde prijs, welke gemiddeld wat minder zal zijn dan bijvoorbeeld bij Cube/Bulls/Giant/... De frames zijn dan wel weer een stuk beter (en lichter en mooier).

Mijn laatste twee fietsen komen overigens beiden niet bij Herwerden vandaan, maar dat had niets te maken met de kwaliteit/service van de winkel.

Punk86
Forum-lid

Punk86 20 mei 2016 16:50

Frames van specialized een stuk beter dan het bijv door jou genoemde Giant of Cube? Waar op gebaseerd?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2016 17:00

Lol, die mythe blijft erg hardnekkig. Instapframe van de grote merken zijn zelden beter dan die van meer 'massa-georienteerde' merken.
En sowiso hoef je aan de onderkant van de markt geen grote verschillen tussen frames te verwachten.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 22 mei 2016 15:58

Ik vind 12go voor de beginner ook echt geen slechte keus en tussen de 1000 en 1500 euro hebben ze heel veel keus.
Zou er zeker een keer langs gaan!

2de hands via MP zonder kennis zou ik niet doen, of er moet imand meegaan die er verstand van heeft. Hoe ga je bv de maat bepalen met 181 lijkt dat een 56 of 58 maar dat hangt sterk af van het merk. Sommige fm hebben ook tweedehands misschien beter, andere kant gewoon een cube of een sensa van 1000 a 1200 en je hebt echt een prima fiets. Val je een keer valt de schade finincieel ook mee. Met zo,n fiets een beetje tunen lengte stuurpen stand stuur etc en dan na verloop van tijd misschien een stap hoger en een fiets van 1200 verkoop je na twee jaar nog voor 7 a 800 kijk maar op MP.

dixy100
Forum-lid

dixy100 24 mei 2016 23:25

Bike-zone Van Baerlestraat 87 Den Haag

Heb ik zelf goede ervaringen mee gehad.

Ben zelf overigens met een fiets van marktplaats begonnen.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 25 mei 2016 10:12

Eens met NicoNB: het maakt toch wel uit of het budget wisselgeld is of een grote hap uit de reserve.

Ikzelf ben vorig jaar begonnen. Heb een nieuwe alu Giant Defy met 105 gekocht voor €1100. Bij de LBS (Mossink in Hooglanderveen) en met uitgebreide proefrit en volop service incl. beurten nadien. Voor mij de perfecte combinatie tussen prijs en zorgenvrij instappen. Fiets bevalt ook prima (bijna 4000km en ik begin nu pas echt op gang te komen).

Ik denk dat je bij 12go of een LBS in Den Haag voor een dergelijk budget ook prima aan de slag kunt.

Succes

anderson99
Forum-lid

anderson99 25 mei 2016 12:15

Bij Herwerden hebben ze redelijk wat overjarige modellen in de uitverkoop. De prijzen op de site kloppen niet je moet even bellen of langs gaan.

asth
Forum-lid

asth 28 mei 2016 22:08

dixy100 schreef:Bike-zone Van Baerlestraat 87 Den Haag

Heb ik zelf goede ervaringen mee gehad.

Ben zelf overigens met een fiets van marktplaats begonnen.
Ze heten nu anders, Bike Experts. Verder eens met je bericht!

Plaats reactie