lengteverschil benen en zadelpijn
Na een drukpuntmeting op mijn zadel bleek dat ik enkel mijn rechter zitbotje belast (iets wat ikzelf al begrepen had tijdens ritten), omdat ik een iets korter rechterbeen heb.
Tijdens de meting, en na het verlagen van mijn zadel was al ruime verbetering "op het scherm" waarneembaar. Na het plaatsen van het nieuwe zadel (Selle Italia flite gel flow) leek het probleem opgelost. Het probleem bleek alweer "enkel op het scherm" van de bikefitter opgelost. U raadt het al, de extra druk op mij R-zitbotje is er nog met dezelfde gevolgen.
Eén oplossing dat de pijn het best verlicht: een plak Assos Chamois Creme op de huidplooi aan het bewuste zitbot. Spijtig, want als endurance rijder van 55 jaar zonder andere (hout vasthouden ) fietskwaaltjes zou ik de wereld afreizen om van dat zadelprobleem af te komen.
Misschien vind ik hier wel wat
Tijdens de meting, en na het verlagen van mijn zadel was al ruime verbetering "op het scherm" waarneembaar. Na het plaatsen van het nieuwe zadel (Selle Italia flite gel flow) leek het probleem opgelost. Het probleem bleek alweer "enkel op het scherm" van de bikefitter opgelost. U raadt het al, de extra druk op mij R-zitbotje is er nog met dezelfde gevolgen.
Eén oplossing dat de pijn het best verlicht: een plak Assos Chamois Creme op de huidplooi aan het bewuste zitbot. Spijtig, want als endurance rijder van 55 jaar zonder andere (hout vasthouden ) fietskwaaltjes zou ik de wereld afreizen om van dat zadelprobleem af te komen.
Misschien vind ik hier wel wat
- Vieux chnoque
- Forum-lid
+1. Waarbij een crank die enkele mm langer of korter is, niet zo gemakkelijk te vinden is, opvullen van het schoenplaatje lijkt deeenvoudiger oplossing.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
Ik heb 30mm verschil. De helft gecompenseerd met vulplaatjes. Niet helemaal ideaal, maar het is niet anders.
Je kan ook op zoek naar iemand die de gehele zool verwijderd en er een verhoging tussen zet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Je kan ook op zoek naar iemand die de gehele zool verwijderd en er een verhoging tussen zet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Dat is wel een optie, maar kom je dan wel fijn uit met de bovenkant voet ten opzichte van de schoen, en hoe zitten je tenen dan...ottorongo schreef:Een extra schoenzool kan toch ook enkele mm. hoogteverschil(beenlengte) opleveren.
Maar proberen kan altijd
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Bij Runnersservice in Zwijndrecht halen ze je zool los van je schoen en vullen dan over de gehele zool zoveel op als nodig.
Een perfecte oplossing.
En er zullen nog wel (schoenmakers?) firma's zijn die dit kunnen.
Een perfecte oplossing.
En er zullen nog wel (schoenmakers?) firma's zijn die dit kunnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nadeel is dat je dan telkens bij het plaatsen van nieuwe schoenplaatjes je ook die vulplaatjes juist moet positioneren.Echo schreef:specialized bike fiitter (Rings in Goirle bijvoorbeeld, super fijne gasten daar), werkt met vulplaatjes onder het schoenplaatje. prima oplossing.
Of zie ik dat verkeerd?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Sha Kokken
- Forum-lid
Doe je dat zo vaak dan? En is datt erg lastig? Het klinkt in elk geval als een goedkopere oplossing dan je hele schoen aanpassen.Lcsmet schreef:Nadeel is dat je dan telkens bij het plaatsen van nieuwe schoenplaatjes je ook die vulplaatjes juist moet positioneren.Echo schreef:specialized bike fiitter (Rings in Goirle bijvoorbeeld, super fijne gasten daar), werkt met vulplaatjes onder het schoenplaatje. prima oplossing.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik rijd zelf met vulplaatjes om mijn scheve voeten recht te zetten, totnutoe geen omkijken naar.
Ik doe een jaar of 2 met mijn schoenplaatjes (gebruik ook van die beschermrubbers als ik hier rond het huis moet naar de schuur enzo) dus dat is niet zo vaak wisselen toch? En nieuwe schoenplaatjes moet je ook juist positioneren op nieuwe schoenen dus dat kan het probleem niet zijn.Lcsmet schreef:Nadeel is dat je dan telkens bij het plaatsen van nieuwe schoenplaatjes je ook die vulplaatjes juist moet positioneren.Echo schreef:specialized bike fiitter (Rings in Goirle bijvoorbeeld, super fijne gasten daar), werkt met vulplaatjes onder het schoenplaatje. prima oplossing.
Of zie ik dat verkeerd?
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user