Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ffwd F4r vs Fulcrum Racing Zero

dimi7500
Forum-lid

dimi7500 20 mei 2016 20:50

ik zou voor zero's gaan. ik heb 5 jaar met racing 1 gereden tot de remrand achteraan bijna weg was en dit waren mijn beste wielen ooit. ik reed met cosmic, ffwd f6r, thorax fcc en nu handgespaakt setje van bij wheeltec....

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 mei 2016 21:03

Blijft de vraag hoe het met voorvelg zat....of rem je alleen achter?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

campasuper
Forum-lid

campasuper 21 mei 2016 11:22

serbak schreef:Hou er rekening mee dat de Fulcrum Racing Zero's knoeperd stijf zijn. Ik heb ze zelf ook als tweede wielset maar vind ze enorm oncomfortabel. Ook gaan de lagers van het achterwiel niet lang mee maar het kan zijn dat dit inmiddels is verholpen. De set die ik heb is namelijk van zo'n drie à vier seizoenen geleden... Ze gaan bij mij in ieder geval geen seizoen mee en ik rij er voornamelijk mee op de Tacx.
Racing Zero op de Tacx, echt onbegrijpelijk ... :shock:

Volgend jaar LW Meilenstein op de crossfiets? :oops:
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2016 11:40

Waaaaaat?? Lagers slecht bij Fulcrum Zero? Geloof ik helemaal niks van, moet foutje zijn. Die naven zijn juist zeer betrouwbaar. En stijfheid is juist top. Hier draaien 2 setjes Shamal (is vergelijkbaar) en zijn by far fijnste wielen die ik ooit heb gehad.
Less is bore

Birota
Forum-lid

Birota 21 mei 2016 13:37

Misschien een maandagmorgen wielsetje van Serbak? Over het algemeen zijn de ervaringen met de zero's zeer positief, zoek het forum er maar op na. Ik heb zelf een setje zero als klimset naast een set Infinito full carbon en een set Fulcrum Quattro voor de winter. De zero's zijn 100% zeker mijn favoriete wielen. De extra breedte van de quattro's is voor mij in de praktijk niet merkbaar (met 25 mm banden).

campasuper
Forum-lid

campasuper 21 mei 2016 14:26

Mijn ervaring met een Tacx hometrainer is niet echt positief, in drie maanden de lagers van een Campa Record naaf (<2006) naar de haaien, wat mij betreft de beste naven ooit.
Het bleek dat ik de rol van de Tacx veel te strak op de band had.
Tacx van de hand gedaan en nu een Elite rollenbank met weerstand in de schuur.
Daarna nooit meer problemen met diezelfde naven, ik heb een setje met +30k erop, nauwelijks iets aan gedaan, alleen elke twee seizoenen een lik vet erin.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie