Zijn alle kettingbladen zo bizar duur?
Ik heb een campagnolo compact 50/34 die nu wel eens aan vervanging toe is (de ketting slipt er regelmatig vanaf).
Maar overal waar ik kijk kosten die krengen zo'n 50-90€!!
Als ik er twee nodig heb, kan ik bijna een leuke tweedehandse fiets kopen. Wat doen jullie in zo'n situatie?
Bloeden en toch het geld ervoor uitgeven?
Een B-merk kopen? (Iemand misschien suggesties?)
Door blijven fietsen totdat het echt niet meer kan.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk kan jullie ervaring me helpen om een goede beslissing te nemen.
(Ben een echte hobby fietser, 4/5x in de maand.
Maar overal waar ik kijk kosten die krengen zo'n 50-90€!!
Als ik er twee nodig heb, kan ik bijna een leuke tweedehandse fiets kopen. Wat doen jullie in zo'n situatie?
Bloeden en toch het geld ervoor uitgeven?
Een B-merk kopen? (Iemand misschien suggesties?)
Door blijven fietsen totdat het echt niet meer kan.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk kan jullie ervaring me helpen om een goede beslissing te nemen.
(Ben een echte hobby fietser, 4/5x in de maand.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Keuze tussen optie 1 of 2.Twigg schreef:.........;;
Bloeden en toch het geld ervoor uitgeven?
Een B-merk kopen? (Iemand misschien suggesties?)
Door blijven fietsen totdat het echt niet meer kan.
.................
Zeker niet gewoon mee verder blijven rijden. Gevaar op chainsuck. Je hoeft nu niet direct te stoppen met fietsen.
Om dit in de toekomst te vermijden kan je misschien, als je dat al niet doet, je ketting iets sneller vervangen.
Onder andere TA Specialties heeft vervangbladen voor Campa.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Voor deze crankset kan je IMO elk blad met 110 mm BCD gebruiken zoals b.v. Stronglight.
https://www.cnc-bike.de/index.php?cPath=96_456_608
Ik heb nog nooit meer dan 25€ voor een kettingblad betaald.
https://www.cnc-bike.de/index.php?cPath=96_456_608
Ik heb nog nooit meer dan 25€ voor een kettingblad betaald.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Poetsen met ruim sop (gele zeep uit een fles) en dan een grote spons of een zachte borstel die je ook voor de auto kunt gebruiken.Lcsmet schreef:Deze zien er op het eerste zicht niet echt heel versleten uit.Twigg schreef:Hier een foto van de kettingbladen.
Wel vuil
Deze bladen zijn niet versleten. Je bent alleen achterstallig met schoonmaken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Ik zie ook wat roest op de ketting. Als je je materiaal niet onderhoud moet je er niet moeilijk over doen dat je vaker moet vervangen en het geld kost. Ik heb nog nooit een blad hoeven te vervangen, ook niet na 50k Km. (Campagnolo).
Een schone drivetrain fietst ook prettiger!l
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Een schone drivetrain fietst ook prettiger!l
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
Wellicht waar, maar daarmee is TS niet geholpen. Zijn ketting slipt er regelmatig af.Keezx schreef:Geneuzel om niks, ziet er prima uit op die foto.
@Twigg: op wat voor momenten loopt je ketting eraf? Wellicht loopt de ketting bij bepaalde verzetten tegen de derailleur aan? Is je ketting wellicht versleten? Weet je hoe je dat überhaupt kunt vaststellen?