Beste forumleden,
Begin februari ben ik geopereerd aan mijn benen en nu mag ik van de dokters eindelijk weer op de weg fietsen, mits ik de stoker ben op een tandem. Dit om het valrisico te verkleinen.
Nu ben ik op zoek naar een racetandem, want een licht gewicht verkleint het valrisico bij het stoppen en is met mijn nu nog geringe hoeveelheid spierkracht ook makkelijk op gang te krijgen. Ik heb er al over nagedacht er één te kopen. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan: mijn Cycles Gitane Rallye Tandem uit 1982 (gekocht voor 55 euro) wordt op het moment gerestaureerd, maar is van de zomer helaas nog niet klaar. Dus zal ik op zoek moeten naar een racetandem die (bijna) rijklaar is. Maar omdat ik nog nooit op een racetandem heb gezeten, en mijn moeder ook niet (zij is de captain), was het idee om er eerst eentje te huren. Als ik echter op internet zoek, kom ik geen bedrijf tegen dat racetandems verhuurt. Tot voor kort was er een Cyfac racetandem te huur in Oisterwijk, maar dat bedrijf is opgedoekt.
Nu is mijn vraag aan jullie dus de volgende:
Heeft een van jullie een racetandem staan die hij of zij wel wilt verhuren of weet iemand een bedrijf die ze verhuurt? Neem dan contact met mij op via dit topic.
Met sportieve groet,
Caspador
Waar is een racetandem te huur?
Beste Caspador,
Een vriend van mij is in 2012 begonnen met fietsen op een racetandem, inmiddels heeft hij een "spiksplinternieuwe" Cannondale maar de eerste maanden hebben ze een fiets gehuurd van Jan Mulder (Mister Tandem). Het is dus een aantal jaren geleden maar je zou hem eens kunnen bellen, hij heeft ontzettend veel ervaring met het fietsen op tandems en kan jou vast en zeker op het juiste spoor zetten.
Mocht je meer info nodig hebben dan laat het maar weten, zo langzamerhand weten we er zelf ook het e.e.a. van.
Met vr gr
Rick
Een vriend van mij is in 2012 begonnen met fietsen op een racetandem, inmiddels heeft hij een "spiksplinternieuwe" Cannondale maar de eerste maanden hebben ze een fiets gehuurd van Jan Mulder (Mister Tandem). Het is dus een aantal jaren geleden maar je zou hem eens kunnen bellen, hij heeft ontzettend veel ervaring met het fietsen op tandems en kan jou vast en zeker op het juiste spoor zetten.
Mocht je meer info nodig hebben dan laat het maar weten, zo langzamerhand weten we er zelf ook het e.e.a. van.
Met vr gr
Rick