Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2016 21:36

marcels schreef:Afgelopen week in Bedoin gezeten, maandag rondje via Gorge Du Nesque, woensdag Ventoux van alle kanten en vrijdag Ventoux - Madeleine.

Mooi gebied om zo een weekje te zitten ;-)
Één van de mooiste carbon fietsen op de markt op dit moment! En hij is ook nog eens licht, stijf en redelijk vriendelijk geprijsd voor een absoluut topframe. En dan ook nog eens in die omgeving mogen fietsen. Dat heb je goed voor elkaar :winkthumb: .
Campagnolo Ultra Dork

rennerroelof
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:41

rennerroelof 15 mei 2016 12:22

Gave giant. Welke velgen heb je hierin zitten?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 15 mei 2016 13:48

rennerroelof schreef:Gave giant. Welke velgen heb je hierin zitten?
Volgens mij de Mavic ksyrium pro exalith sl
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 16 mei 2016 15:43

Prachtige fiets. Ik denk ook dat Giant op dit moment één van de beste fietsen produceert.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 mei 2016 16:01

boswielrenner schreef:Prachtige fiets. Ik denk ook dat Giant op dit moment één van de beste fietsen produceert.
En tegen een schappelijke prijs. Mijn volgende fiets en stap van alu naar carbon wordt waarschijnlijk ook een Giant. Ik ben er alleen nog niet uit welk model het beste bij mij past (sowieso een overjarig model met 105). Mijn hart zegt de Propel, mijn hoofd de Defy omdat die het meest op mijn huidige fiets lijkt en mocht ik uiteindelijk in de midden belanden met een TCR dan hoor je mij ook niet klagen.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 16 mei 2016 17:01

feddesman schreef:
rennerroelof schreef:Gave giant. Welke velgen heb je hierin zitten?
Volgens mij de Mavic ksyrium pro exalith sl
Yep, ben er tot nu toe nog tevreden mee ;)

@ypuh, zo schappelijk vond ik de prijs van dit frame niet :D, maar vergeleken met mijn vorige TCR Advanced is deze toch wel merkbaar beter

bruh
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2016 22:42

bruh 27 mei 2016 08:26

Kan iemand met een Propel mij adviseren?

Ik zit graag hoog kwa stack, maar mijn armen zijn vrij kort dus de reach moet dan weer kort zijn. Ik ben zelf 1.83m lang. Ik heb op een M/L gezeten met het zadel lekker hoog. Hier liep ik echter tegen het probleem aan dat ik kwa zadel/pen setback niet lekker uit kwam. Ik zit graag boven/voor mijn pedalen. Omdat de zadelpen niet recht is en ik graag hoog zit, kwam ik dermate ver achter mijn pedalen te zitten dat ik niet goed mijn kracht kwijt kon. Hoe kan ik dit verhelpen? Is het een idee om een M te proberen? Kwa stack height moet dit niet uitmaken denk ik en kwa reach is t misschien ook prima aangezien mijn armen niet heel lang zijn.

Thanks!

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 27 mei 2016 09:15

Uit mijn hoofd gaat dat niet veel uitmaken, want de hoek van de zitbuis veranderd denk ik niet veel (even opgezocht een halve graad dus is iets). Andere zadelpen zonder setback? Als je je crank horizontaal zet een loodlijn over je knie legt zou deze in het hart van de trapper as moeten zitten dan zit je goed en belast je je knieen niet teveel (is een stelregel als startpunt).

Geef ook even je binnenbeen lengte dat maakt het wat completer, want een gemiddelde lichaamsbouw pas namelijk makkelijk op een M/L

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 27 mei 2016 11:22

Wil je perse een Propel rijden als je houdt van frames met veel stack? Dan is een Defy misschien een betere optie, die heeft meer stack.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bamboo
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:25

Gebruikersavatar Bamboo 27 mei 2016 11:36

bruh schreef:Ik zit graag hoog kwa stack, maar mijn armen zijn vrij kort dus de reach moet dan weer kort zijn. ...
Ik heb geen Propel dus eigenlijk mag ik niet reageren, maar het eerste wat in me opkwam na het lezen van je eerste regel was, zoals JorgV ook zei: Defy!?
Giant TCR1
Raleigh Demarrage

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 27 mei 2016 19:19

Bamboo schreef:Ik heb geen Propel dus eigenlijk mag ik niet reageren
Jij mag best reageren, het is een vrij forum :winkthumb:

@Bruh: je hebt hier al een topic over. Ik denk dat m.n. Ernie en Sharkman je al goede adviezen hebben gegeven. Waarom houd je het gesprek niet centraal?

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 27 mei 2016 23:29

Zijn er mensen die ervaring hebben met de defy advanced 2?

Plaats reactie