Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant Propel Advanced 2

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mei 2016 17:16

Die lengte compenseer je toch al door je zadel zo ver naar voren te zetten.
Campagnolo Ultra Dork

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 27 mei 2016 21:16

Stel je ook de vraag of je wel een propel wilt (lange bovenbuis). Ik neem de ISP versie meestal als stelregel dus ook voor versies met zadelpen. Een propel is optimaal als je niet meer dan max. 5 cm van de vaste zadelpen af moet halen om hem perfect passend te krijgen. Wil je lager of kom je op een isp frame niet uit (qua zadelhoogte i.c.m. lengte bovenbuis) dan is een propel wellicht niet het juiste frame voor je.

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 30 mei 2016 11:08

Hier ook 1.85, BBL 89. Zadel op 80 cm. Had de luxe om op een L en een M/L te rijden. Nou dat was snel bekeken, de L voelde te groot, de M/L reed veel directer. Ik heb de zadelpen ook op de korte stand staan (weinig setback) en heb een 10cm pen met een iets langer stuur dan het standaard Giant (de pen zou volgens mijn laatste meting zelfs nog iets korter moeten). Kortom kijk hoe lang je kunt zitten en ook hoe je de fiets gaat gebruiken en op de fiets wilt zitten (ik heb wel aardig wat drop, 11 cm dacht ik). Bij de defy had ik al helemaal geen L gepakt trouwens.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

bruh
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2016 22:42

bruh 31 mei 2016 20:54

krokie schreef:Hier ook 1.85, BBL 89. Zadel op 80 cm. Had de luxe om op een L en een M/L te rijden. Nou dat was snel bekeken, de L voelde te groot, de M/L reed veel directer. Ik heb de zadelpen ook op de korte stand staan (weinig setback) en heb een 10cm pen met een iets langer stuur dan het standaard Giant (de pen zou volgens mijn laatste meting zelfs nog iets korter moeten). Kortom kijk hoe lang je kunt zitten en ook hoe je de fiets gaat gebruiken en op de fiets wilt zitten (ik heb wel aardig wat drop, 11 cm dacht ik). Bij de defy had ik al helemaal geen L gepakt trouwens.
Bedankt voor je bericht!

Een kleine update: Ik ben inmiddels eigenaar van een M/L en dat zit prima! Setback inderdaad op de korte stand, en zadel toch een ruim stuk naar voren. Bij een L is de bovenbuis maat echt veelste lang voor mij, en bij een M de stack weer te laag. M/L is dus de juiste keuze.
Ik merk wel dat ik een ander zadel wil, ik vind het huidige zadel erg smal.

Plaats reactie