Alles over vakanties op én met de fiets

Frontale nummerborden ????

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 mei 2016 16:32

amclassic-fan schreef:Bij het lezen aan de topic titel was ik bang dat er iemand op het idee was gekomen om een nummerbord op de fiets verplicht te stellen. Recent in Duitsland nog mooi op de foto gegaan, omdat ik 16 km/h te hard reed, maar beter dat ze die niet op kunnen sturen ;)
Die foto zou ik dan juist weer uitprinten en trots boven mijn bureau hangen. De boete zou ik lachend betalen :-P

(Volgens mij is er in Nederland geen maximale snelheid voor ongemotoriseerd vervoer. In Duitsland wellicht wel? Maar daar zijn de boetes dan weer lekker laag)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 30 mei 2016 18:29

In ons door vergunningen overspoelde land is het schijnbaar nu eenmaal nodig dat namen en nummers aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Voor de organisatie van vooral de grotere toertochten worden dit soort dingen vorlgens mij verplicht door de overheden die anders geen vergunning afgeven. Het is idd ook handig om de zwartrijders eruit te kunnen pikken hoewel ik nog nooit heb meegemaakt dat er ook op gecontroleerd werd als ik het bordje ook niet op m'n fiets had zitten. Persoonlijk vind ik een gekleurd bandje als controlemiddel handiger, mits het lekker strak zit want anders ben ik niet aerodynamisch genoeg...

Waar is de TS trouwens in deze discussie? Komt hier een hoop kabaal maken met zijn, volgens mij, tweede post ooit hier op t forum maar blijft nu stil.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

theseparator
Forum-lid

theseparator 31 mei 2016 00:26

TS was even op hoogtestage. Op zijn leeftijd is dat heel belangrijk ...

Bedankt voor jullie argumenten, zowel pragmatisch alsook humoristisch.
Ik miste alleen de commercie in dit verhaal, in eerste instantie vermoedde ik dat sponsors verwachtten dat bordjes bij toerritten zo zichtbaar mogelijk werden gevoerd, zoals bij ATB wedstrijden. Bovendien wordt het stuurgedrag zeker beïnvloedt bij hogere snelheden, vooral als het bordje niet helemaal goed gemonteerd is.

Ik ben al zeker 30 jaar van de partij bij allerlei evenementen maar probeer de massaliteit steeds vaker te vermijden.
De voordelen van een goed georganiseerde rit gaan niet altijd boven de ongemakken.

Parkeerproblemen, verstoppingen op het parcours en die vermaledijde bordjes :-)

Veel fietsplezier voor allemaal !

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 31 mei 2016 07:46

Omdat zeker 80% van de deelnemers alleen maar mee doet als de tocht minimaal 25 euro kost en die verwachtte zeker voor dat geld een smakeloos reclame shirt, eventueel een goodybag met zooi.........maar toch zeker een stuurbord.

Een tocht van 5 euro onder auspiciën van de NTFU over dezelfde route...zonder stuurbord laten ze zeker links liggen! :D
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 31 mei 2016 09:41

theseparator schreef:TS was even op hoogtestage. Op zijn leeftijd is dat heel belangrijk ...

(...)

Parkeerproblemen, verstoppingen op het parcours en die vermaledijde bordjes :-)

Veel fietsplezier voor allemaal !
Dus TS keek van (grote) hoogte op onze discussie neer... ;) Verstandig! :winkthumb:

Ik vind trouwens de eerste twee ergernissen in dit rijtje hierboven véél vervelender dan een stuurbordje, dan neem ik dat laatste maar voor lief (maar ook dat wordt steeds lastiger sinds ik een garmin out front op mijn fiets heb gemonteerd)

Eveneens veel fietsplezier gewenst!!!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 mei 2016 14:19

Ach, ik heb mijn "belangrijkste" stuurbordjes in mijn mancave=fietscave=garage gehangen. Kijk ik naar het bordje van de marmotte 2013, herinner ik mijn het grote afzien, de marmotte 2014, de blijdschap van de goede tijd en het goede fietsen. enz, enz.

Ik gebruik ze dus als "fotoboek" en motivatie. Het bordje van de 3B 2015 herinnert mij er bijvoorbeeld aan dat ik gvd dit jaar beter mijn best moet doen in de trainingen :mrgreen: :mrgreen: 8-) 8-)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

LGU
Forum-lid

LGU 01 jun 2016 11:26

Tracing_NL schreef:Ach, ik heb mijn "belangrijkste" stuurbordjes in mijn mancave=fietscave=garage gehangen. Kijk ik naar het bordje van de marmotte 2013, herinner ik mijn het grote afzien, de marmotte 2014, de blijdschap van de goede tijd en het goede fietsen. enz, enz.

Ik gebruik ze dus als "fotoboek" en motivatie. Het bordje van de 3B 2015 herinnert mij er bijvoorbeeld aan dat ik gvd dit jaar beter mijn best moet doen in de trainingen :mrgreen: :mrgreen: 8-) 8-)
Hoewel ik dit soort illustere tochten nog niet heb mogen doen heb ik van de 4 gereden tochten idem de garagemuur meer 'versierd'. In mijn geval 3 bordjes (relatief klein, waarvan 2 met tijdchip) en 1x enkel rugnummer welke vastgespeld diende te worden.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 jun 2016 11:29

theseparator schreef: Voor mij is dat een reden om never nooit meer aan zo'n evenement mee te doen.
[...]
Of ben ik de enige die zich hierover druk maakt ?
Bij de meeste evenementen stoor ik me me meer aan de massaliteit, de prijs en het gedrag van (een te groot gedeelte van) de deelnemers.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 07 jun 2016 09:52

Volgens mij vooral gebruikt voor automatische fotoherkenning. Bij Sportograf zit er echt niet iemand alle foto's manueel te taggen met een NR, nee, daar wordt automatische nummerherkenningssoftware aan gekoppeld.

Vooralsnog goedkoper dan het werken met chips waarbij alle camera's dat signaal moeten opnemen die opgesteld zijn langs het parcours.

Plaats reactie