Sensa
-
- Forum-lid
Niet verkeerd, wat voor wielen zijn dat?
Maak joe woar
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Hoi, bij de test in fiets lees ik dat er toch 25 mm banden gemonteerd zijn op de Calabria. Ik heb 25 mm continental bandjes erop maar deze raken op een haar na (letterlijk) de bovenkant van mijn voorvork. Na navragen bij 12go melden ze bij de servicebalie dat deze 25 mm banden niet gemonteerd mogen worden op het voorwiel vanwege de geringe afstand tussen band en voorvork. Rijden er meer Calabria rijders met 25 mm of allemaal op 23 mm?
Gr,u
Johan
Gr,u
Johan
Johan
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Dank, ga een schwalbe one proberen.
Johan
Ik heb voor wel een conti GP4000s in 25 mm uitvoering op de calabria. Er is inderdaad niet veel ruimte, maar het gaat wel. Als er vuil aan de band plakt kan dat de vork raken.
Wat mij ook is opgevallen bij mijn andere fiets is dat de conti's groter worden als je ze continu op 8 bar laat. Daarom laat ik er na het fietsen wat druk af (tot ongeveer 6 bar). Het lijkt wel of dan de band oprekt. Echt veel is het niet, maar als je al weinig vrije ruimte hebt is 1 mm heel veel.
Wat mij ook is opgevallen bij mijn andere fiets is dat de conti's groter worden als je ze continu op 8 bar laat. Daarom laat ik er na het fietsen wat druk af (tot ongeveer 6 bar). Het lijkt wel of dan de band oprekt. Echt veel is het niet, maar als je al weinig vrije ruimte hebt is 1 mm heel veel.
reeds vervangen:
fugly stuurlint --> simpele degelijk en zwarte stuurlint
Supra RA Pro stock wielen --> RFA55 v2
tacx bottlecage --> 2 rfr bottlecages
ketting 2x vervangen, casette verwisseld van 12-25 naar 11-28
Schwalbe lugano 23mm --> GP 4000 II 23mm (helaas past 25mm niet)
Rest nog maar 1 ding, de buiten remkabels vervangen met zwarte variant.
nb. De pedalen maar die ga ik niet vervangen dit is mijn toertocht fiets dan heb ik liever schoenen aan waarbij ik ook kan dansen. ja dansen
fugly stuurlint --> simpele degelijk en zwarte stuurlint
Supra RA Pro stock wielen --> RFA55 v2
tacx bottlecage --> 2 rfr bottlecages
ketting 2x vervangen, casette verwisseld van 12-25 naar 11-28
Schwalbe lugano 23mm --> GP 4000 II 23mm (helaas past 25mm niet)
Rest nog maar 1 ding, de buiten remkabels vervangen met zwarte variant.
nb. De pedalen maar die ga ik niet vervangen dit is mijn toertocht fiets dan heb ik liever schoenen aan waarbij ik ook kan dansen. ja dansen
Laatst gewijzigd door SSL op 10 jun 2016 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic