ypuh schreef:havana schreef:Ik denk persoonlijk niet dat ze de 8-serie nog gaan uitbreiden.
Dat zou marketing technisch een domme zet zijn.
Dat vraag ik me sterk af. De positie van de 810 is vrij onduidelijk, tussen de kleinere 520 en de uitgebreidere 1000. de 810 zit er niet mooi tussenin, maar is eerder een goedkopere, light-versie van de 1000.
Het enige volwaardige navigatie model zou dan de 1000 a €480,- zijn. In mijn ogen véél te veel geld voor een fietscomputer.
In één adem noem je de 1000 een "volwaardig navigatiemodel" en dan ineens een "fietscomputer" om de hoge prijs in twijfel te trekken. Wat is het nu? Wie op zoek is naar een "fietscomputer", laat naar mijn mening de Edge 1000 beter links liggen.
De 520 daarentegen is vrij beperkt en met €320,- […]
€250.
[…] veel te veel geld voor een basisfietscomputer met een paar GPS functies. Die functies zijn een €200,- meerprijs t.o.v. een GPS logger (doorgaans je telefoon) + een Polar met HRM, cadans etc. niet waard in mijn ogen.
De 520 is veel meer dan een "basisfietscomputer met een paar GPS-functies". Dat is eerder de Edge 20/25 (€115).
Hoe dan ook, het blijven luxe producten en veel concurrentie hebben ze niet. Er zal dus altijd een markt zijn voor de hebbe dingetjes, maar de 800 serie heeft wel het beste van beide en is met oog op de andere modellen vrij 'gunstig' geprijsd.
Probleem in zo'n geval is dat het ene apparaat marktaandeel van het andere "opeet". Dan is het (vanuit de fabrikant gezien) beter één van de productlijnen uit de markt te nemen.