Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Ride For Life
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2016 20:12

Ride For Life 10 jun 2016 21:45

Voor wat ik weet zal de opmerking die jaap benoemd ''kom eens langs, ook voor als uw nep Pina's'' niet bij hun op facebook of hun site gestaan hebben.
Iedereen maakt fouten. daar zijn we mensen voor.
ik heb ondertussen verschillende dingen gelezen en wat interviews bekeken waaruit ik moest lachen dat Pinarello ZELF de fake pinas niet altijd herkend...
Tuurlijk hadden ze wellicht beter moeten kijken of contact moeten leggen met Pinarello.
Maar is het dan nodig om een bedrijf zo zwart te maken?
Tegenwoordig is het voor mensen makkelijk om zich te verschuilen achter een scherm van een computer of Ipad.
Maar ik stel voor om eens om je heen te kijken naar de hard werkende mensen in onze maatschappij die zich uit de naad werken om iets te kunnen maken van hun bedrijf en dan door zoiets de grond in geboord worden?
Noem we ouderwets maar in mijn ogen is dat laf...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jun 2016 21:46

Ride For Life schreef:Dag Heren,
Zojuist even een account aangemaakt om hier enkele fabeltjes de wereld uit te helpen.
Er word een ''vermoedelijk'' fake Pinarello gespot en meteen word er een zaak door de modder gehaald en als oplichter benoemd.
Het feit dat op Marktplaats de advertentie verwijderd is heeft niks met fabeltjes te maken?
Ride For Life schreef: Echter ken ik de mensen van deze zaak en heb ik daar een fiets gekocht en zijn al mijn fietsen daar ook ik onderhoud.
Ok, dus je bent een klant en je leest toevallig dit topic.
Mag ik vragen door wie je getipt bent?


Ride For Life schreef:Voor wat ik ERVAREN heb is dit een zaak die hart heeft voor het vak.en een echte passie voor fietsen.
Dit is iets wat ik helaas in lange tijd al niet meer zie bij de bekende zaken.
Je maakt je druk over de reputatie van een fietsenwinkel maar bent er zelf niet vies van om andere winkels aan te merken als winkels zonder passie.
Welke bekende winkels heb je het dan over?

Ride For Life schreef:waar vind je tegenwoordig nog een bike shop die weet hoe ze echt aan een fiets moeten werken en die meer weten dan wat er in een boekje staat? (gedrag van materiaal etc)
Mijn fietsen gaan nergens anders meer heen omdat ik bij hun weet dat het goed is.
Zijn er genoeg hoor en again, neerhalen van anderen is waar je zelf zo geagiteerd over bent als het gaat om 'jouw fietsenwinkel'.
Ride For Life schreef: Voor wat ik lees in heel dit topic is er geen contact geweest naar de verkoper met het verhaal dat de fiets nep zou zijn. het lijkt mij onmogelijk dat die jongens expres een fake pina verkopen.
Maar zeker weten doe je het niet?
Een van de forumdeelnemers heeft klip en klaar aangegeven hoe je kunt zien dat het een Chinarello is. Ik zou zeggen, bewijs het tegendeel middels officiele pina afbeeldingen.
Je bent zo zeker van je zaak dat dat vrij makkelijk is.

Ride For Life schreef:de fake pina op hun Facebook is voor wat ik weet een custom build geweest van een klant die zelf een doos onderdelen geleverd heeft.
Ow dus er is wel sprake van een fake Pina maar dat is een andere fiets?

Snap trouwens niet dat een fietsenmaker het risico neemt om een fake fiets op te bouwen.
Als het frame breekt, wie is er dan aansprakelijk?
Zou ik zelf een fietsenwinkel hebben dan zou ik nooit een no name opbouwen zonder de herkomst van het frame te kennen.
Ride For Life schreef:En zelfs al zou iemand graag een fake rijden omdat hij/zij geen echte kan betalen so what?
op die manier zou iedereen toch een loser en een lafaard zijn zoals hier word verteld?
laders van telefoons horloges noem maar op.
Tja, ook die opmerking is voor eigen rekening.

Ride For Life schreef:waar het mij vooral op neer komt is dat er een zaak door de modder gehaald word die 99% zeker niet wist dat het een fake pina is.
In plaats van iemand belachelijk maken op internet heb dan het lef en fatsoen om eerst contact op te nemen met een verkoper voor je zoiets doet..
Ah, dus het was wel degelijk een fake pina, dat bevestig je nu zelf ook.

En nee, zo werken die zaken niet voor bedrijven.
Als bedrijf wordt jij geacht de herkomst is van een product te onderzoeken.
Je moet in ieder geval vastgesteld hebben dat de goederen niet afkomstig zijn van diefstal of het Intellectueel Eigendom van derden schenden.
Bij een fiets van een paar honderd Euro zal het zo'n vaart niet lopen maar als het om 3k gaat is het een ander verhaal.

Een particulier komt nog wel weg met ter goeder trouw, een winkelier wordt geacht te weten waar zijn waren vandaan komen. Een klant moet immers de zekerheid hebben dat het product dat hij koopt veilig is en aan alle voorschriften voldoet.
Bij een fake Chinarello is kwaliteit niet vast te stellen.

Ride For Life schreef:Dat een fake Pina niet als een echte verkocht moet worden is vanzelfsprekend maar pak zoiets dan op een nette manier aan?
Like I said, don't shoot the mesenger.
Iemand die namaak artikelen verkoopt is in overtreding, dat is waar het om draait.

Ride For Life schreef:Dag Heren,
Zojuist even een account aangemaakt om hier enkele fabeltjes de wereld uit te helpen.
Er word een ''vermoedelijk'' fake Pinarello gespot en meteen word er een zaak door de modder gehaald en als oplichter benoemd.

Overigens is mij nog steeds niet duidelijk welke fabeltjes je nu uit de wereld hebt geholpen.
Je geeft indirect duidelijk toe dat het om een fake pina gaat, dus dat was dan geen fabeltje.
Welke andere fabeltjes je uit de wereld hebt willen helpen, ik heb verder geen idee.

Btw
Ik hoop dat je bekent bent met zaken als IP Adressen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jun 2016 21:48

Ride For Life schreef:Tegenwoordig is het voor mensen makkelijk om zich te verschuilen achter een scherm van een computer of Ipad.
Doe je toch zelf ook, wij weten toch ook niet wie jij bent.
Je kunt net zo goed de eigenaar zijn van deze winkel die even snel probeert wat aan damage control te doen.

Ride For Life
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2016 20:12

Ride For Life 10 jun 2016 21:57

Zoals vermeld weet ik niet of de fiets echt of nep is.
en hoe het komt dat de fiets niet meer op de site van hun staat weet in eveneens ook niet.
misschien uit voorzorg om geen nep fiets (als het dat is) te verkopen wie weet..
wat betreft mijn uitspraken over kwaliteit van vele zaken tegenwoordig noem ik verder geen namen.
Lijkt me ook niet bepaald netjes om eerst ze zeggen dat het onnodig is om iemand zwart te maken en vervolgens slecht te roepen over anderen winkels. dat neemt niet weg dat er nog goede fietsen zaken zijn.
Maar de laatste jaren heb ik niet veel gezien waar ze netjes met een klant om gaan die minder dan een paar k uitgeeft.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 10 jun 2016 22:03

Tevens eveneens ook denk ik?
Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jun 2016 22:42

mis ik dit weer op vrijdagavond (maar voor chips ben ik nog niet te laat volgens mij)

zo moeilijk is het allemaal niet volgens mij:
- als fietsenmaker moet je je merken gewoon via een betrouwbaar kanaal inkopen en dus officieel dealer worden (sowieso met garantiegevallen wat handiger :)).
- fietsenmakers die ook tweedehands fietsen verkopen dienen bij inkoop te controleren of een fiets echt is of niet, eigenlijk moet er dan gewoon een aankoopbon gevraagd worden.

op die manier is het gewoon onmogelijk om nep artikelen te verkopen. En, eventuele opbouw van imitatieframes gewoon niet aan beginnen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 jun 2016 22:52

Ride For Life schreef:Zoals vermeld weet ik niet of de fiets echt of nep is.
en hoe het komt dat de fiets niet meer op de site van hun staat weet in eveneens ook niet.
misschien uit voorzorg om geen nep fiets (als het dat is) te verkopen wie weet..
"...ik weet niet of de fiets echt of nep is.....(als het dat al is)...."

Nogmaals: 100% fake/nep/imitatie/replica/vervalsing. Te veel verschillen om op te noemen: duidelijk ZICHTBAAR.

En dan nog steeds in twijfel trekken??? Wie probeer je te beschermen?
Ben je soms de eigenaar of een werknemer...lijkt er wel op.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 jun 2016 23:20

Ride For Life schreef:


....de fake pina op hun Facebook is voor wat ik weet een custom build geweest van een klant die zelf een doos onderdelen geleverd heeft.
Hoe kan jij dat nou weten?
Vermoed dat jij van de winkel bent 8-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 jun 2016 23:27

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/21926/7487979

Qufifir wielen; die kende ik nog niet: :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jun 2016 23:33

havana schreef:Iemand deze FM al gemaild voor wederhoor?
of amclassic-fan er op afsturen (woont in Leende) :)

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 11 jun 2016 07:53

Dan ben ik benieuwd of amclassic-fan deze zaak wel kende, ik had er nog nooit van gehoord '-)

Ride For Life
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2016 20:12

Ride For Life 11 jun 2016 08:08

de fake pina van hun facebook stond een tijdje terug in wat dozen daar.
kon het niet laten er wat over te vragen gezien dat voor een leek nog duidelijk fake was

Plaats reactie