Hoi,
Ik heb een vraagje over een campa 11sp 11-23 cassette.
Op de 11 slaat de ketting door. Op alle andere kroontjes schakelt de cassette zowel op- als afwaarts soepel zoals dat hoort.
Ik zou veronderstellen dat mijn 11 is versleten (en dus de cassette aan vervanging toe is).
Dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk, omdat ik zelden naar dit kroontje schakel en ik zou verwachten dat de andere kroontjes eerder een veel grotere slijtage zouden vertonen en deze dus niet lekker zouden schakelen.
Ik heb de montage gecontroleerd en deze lijkt me OK.
De spacers zijn ook gecontroleerd en OK (allemaal 2,2, behalve de middelste =2,3)
Controleren van de sluitring: dit is een Z11 type, dus voor een cassette vanaf een 11.
Controleren van de slijtage van de ketting: OK
Is mijn cassette dus echt wel aan vervanging toe of zie ik iets anders over het hoofd?
Ik heb wel al gezien dat ik het 11t kroontje apart kan kopen, maar de prijs is ongeveer 75 euro, waardoor ik toch betere een nieuwe aanschaf, denk ik.
Of weet iemand een goedkoper adres voor aparte campa 11sp kroontjes?
Campagnolo cassete (11-23) schakelt niet lekker
Meestal wordt de kleinste en grootste tandwielen weinig gebruikt en die slijten dan nauwelijks. Als je net een nieuwe ketting hebt gemonteerd dan zou de 11 wel versleten kunnen zijn. De ketting gaat volgens mij dan af en toe ovver de tanden overslaan.
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011