Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Hier een ervaring met een setje china carbon clinchers in Limburg: na een koersje in Limburg is het achterwiel afgeschreven... Door de warmte van het remmen is de achtervelg op meerdere plaatsen verbogen.
Moet er wel bij zeggen dat dit een een wiel is dat al minstens 5 jaar oud is en de carbon velgen inmiddels flink verbeterd zouden moeten zijn. Had dit echter in de beperkte afdalingen in Limburg niet verwacht.
Moet er wel bij zeggen dat dit een een wiel is dat al minstens 5 jaar oud is en de carbon velgen inmiddels flink verbeterd zouden moeten zijn. Had dit echter in de beperkte afdalingen in Limburg niet verwacht.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ben ook benieuwd hoe ze gaan reageren, of je het wiel moet terugsturen en hoe lang je zonder wiel gaat zitten, hoe veel importtaxen je nu zal moeten betalen als je al een nieuw wiel krijgt.joeptimmermans schreef:Afgelopen weekeinde aan het begin van het tweede ritje met mijn nieuwe wielen een harde knal en vervolgens een flinke slag in het achterwiel. Na wat onderzoek al snel gezien wat het probleem is: remvlak buigt op verschillende plekken naar buiten. Wiel is dus afgeschreven.
Ik heb me heel braaf gehouden aan de maximale spanning en de bandjes niet harder gezet dan 8 bar, dus het lijkt me een productiefout te zijn. Ik heb Helin Liu gemaild en ik ben benieuwd naar het antwoord.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
in NL lijkt me dan in ieder geval niets aan importtax want vervangend product: je schaft letterlijk niets aan. Wel bon of iets dergelijks in laten sluiten en misschien heel groot op de doos 'garantiegeval' laten vermelden (alleen doet dat bij de douane misschien toch weer belletjes rinkelen)Lcsmet schreef:Ben ook benieuwd hoe ze gaan reageren, of je het wiel moet terugsturen en hoe lang je zonder wiel gaat zitten, hoe veel importtaxen je nu zal moeten betalen als je al een nieuw wiel krijgt.joeptimmermans schreef:Afgelopen weekeinde aan het begin van het tweede ritje met mijn nieuwe wielen een harde knal en vervolgens een flinke slag in het achterwiel. Na wat onderzoek al snel gezien wat het probleem is: remvlak buigt op verschillende plekken naar buiten. Wiel is dus afgeschreven.
Ik heb me heel braaf gehouden aan de maximale spanning en de bandjes niet harder gezet dan 8 bar, dus het lijkt me een productiefout te zijn. Ik heb Helin Liu gemaild en ik ben benieuwd naar het antwoord.
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Snel antwoord gehad: Helin wil graag dat ik een foto stuur. Valt nog niet mee om een duidelijke foto te sturen, maar ik heb toch een poging gedaan.
Lastig om daar foto's van te maken inderdaad. Succes met de afhandeling. Ben benieuwd of ze het goed oplossen.joeptimmermans schreef:Snel antwoord gehad: Helin wil graag dat ik een foto stuur. Valt nog niet mee om een duidelijke foto te sturen, maar ik heb toch een poging gedaan.
Vlgns mij had je beter de band kunnen demonteren, dan had je waarschijnlijk kunnen/moeten zien dat er een scheur over meerdere (tientallen) centimers in het velgbed zit. Nu lijkt het net alsof de flank van de carbonvelg naar binnen is geplopt ipv dat het remvlak op verschillende plekken naar buiten buigt.!lupo schreef:joeptimmermans schreef:Snel antwoord gehad: Helin wil graag dat ik een foto stuur. Valt nog niet mee om een duidelijke foto te sturen, maar ik heb toch een poging gedaan.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Dank voor de tip @Orlok.
Antwoord liet naar aanleiding van de foto's iets langer wachten, maar nu de vraag gehad om een foto van het serienummer door te sturen. Om dat te doen, moest het velglint er sowieso af en er komt inderdaad een flinke scheur tevoorschijn:
Had zo'n scheur niet meteen verwacht (niet veel ervaring met carbon). Schrik ik wel een beetje van eerlijk gezegd. Nu weer even afwachten op de reactie uit China.
Antwoord liet naar aanleiding van de foto's iets langer wachten, maar nu de vraag gehad om een foto van het serienummer door te sturen. Om dat te doen, moest het velglint er sowieso af en er komt inderdaad een flinke scheur tevoorschijn:
Had zo'n scheur niet meteen verwacht (niet veel ervaring met carbon). Schrik ik wel een beetje van eerlijk gezegd. Nu weer even afwachten op de reactie uit China.
Ik heb vandaag mijn wielen binnen gekregen uit China en het velgbed van het voorwiel ziet er niet geweldig uit.
Ik denk dat het lijmresten zijn maar ik heb dit niet eerder gezien. Is dit een probleem? Iemand suggesties hoe dit het beste te verwijderen?
Excuses voor de grote foto's maar veel kleiner dan zie je het niet goed.
Ik denk dat het lijmresten zijn maar ik heb dit niet eerder gezien. Is dit een probleem? Iemand suggesties hoe dit het beste te verwijderen?
Excuses voor de grote foto's maar veel kleiner dan zie je het niet goed.
Toch interessant om hier de gemengde reacties en ervaringen te lezen. Ik heb zojuist na slechts 12 dagen wachten mijn full Carbon clinchers van 60 mm hoog en 25 mm breed ontvangen van Helin Liu. In eerste instantie ook wat twijfel, maar toch de gok gewaagd. Totaal 470 euro inclusief alles: velglint, remblokken, snelspanners, verzendkosten.
Tot dusver louter positief, zien er schitterend uit en rijden zeer strak. Ik heb 50 km door Drenthe gereden, met her en der zeker wat klinkerwegen, maar wielen gaven geen krimp. Ik heb ook geen krak of pang gehoord en bij versnellen voelen ze echt strak. Qua stijfheid vind ik ze echt goed. Ook in de schuur als ik aan het voorwiel draai rolt deze uit totdat het ventiel onderaan stilstaat. Over een paar honderd km's meer info!
Tot dusver louter positief, zien er schitterend uit en rijden zeer strak. Ik heb 50 km door Drenthe gereden, met her en der zeker wat klinkerwegen, maar wielen gaven geen krimp. Ik heb ook geen krak of pang gehoord en bij versnellen voelen ze echt strak. Qua stijfheid vind ik ze echt goed. Ook in de schuur als ik aan het voorwiel draai rolt deze uit totdat het ventiel onderaan stilstaat. Over een paar honderd km's meer info!
Mijn bestelde wielset van Farsports (50 mm hoog, 25 mm breed) was er ook binnen twee weken. Vanavond klaarmaken voor de fiets, dan komt er nog een fotootje. Wielen zien er superstrak uit, contact met Farsports was prima voor elkaar en, ook niet onbelangrijk: (nog) geen rekening van de douane gezien, wielen zijn via xdb verzonden.
Eenvoud kenmerkt het ware.