Inderdaad, 12-10 km/u - is mijn eigen ervaring - is goed te doen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet zo langzaam gaat dat je gaat "harken", dan wordt het een lijdensweg en is de lol van het klimmen ook verdwenen. Al vast veel succes en plezier toegewenst daar in de Vaucluse!TiTaTovenaar schreef:Mijn conditie is wel oké denk ik. Mijn gewicht is ietsje te zwaar (ik weeg 78 kilo, ben 1m77) en mijn leeftijd is 24 jaar.
13,5 gemiddeld ga ik niet redden nee, maar het is toch geen probleem als mijn cadans lager ligt dan 80t/min? Ik was eigenlijk van plan om tussen de 12-10km/u omhoog te trappen. Afhankelijk van hoe lekker het gaat.
En ik snap wel dat de AGR iets totaal anders is dan een MV, maar het is nou eenmaal mijn enige andere klim ervaring.
functionele vragen(Mont Ventoux inside)
- Le Grimpeur
- Forum-lid
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Bedankt voor de adviezen, een volgauto gaat niet lukken want ik ben helemaal alleen. Mijn eindtijd bij AGR is niet om over naar huis te schrijven. Ik reed in gezelschap en heb een aantal keer op hen gewacht. Daarnaast hebben we ongeveer een half uur pauze genomen. Maar ik zal eens zien of ik die tabel vinden kan, want ik heb voldoende tijden en afstanden van vlakke ritten.
Ik begin met Bédoin, daarna Malaucene ik was inderdaad van plan om Sault als laatste te nemen.
En bedankt Le Grimpeur, gaat vast goedkomen!
Ik begin met Bédoin, daarna Malaucene ik was inderdaad van plan om Sault als laatste te nemen.
En bedankt Le Grimpeur, gaat vast goedkomen!
- Le Grimpeur
- Forum-lid
TiTaTovenaar schreef:Daarna door naar Bedoin. Daar heb ik een aardig hotel gevonden, denk ik, L'escapade.
Leuk man, L'Escapade ligt daar leuk aan de rand van het centrum. Het hotel ken ik niet, maar wij gaan altijd in hun restaurant (in het najaar) een keertje eten: prima keuken, leuk gepresenteerd en héél betaalbaar! Ik heb inmiddels op hun site gezien dat er een nieuwe directie is, dus weet ik niet of hun standaard dezelfde (of beter) is. Ga ik in september wel uitproberen;)!
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Laat mij eens raden: "Les Geraniums"? Hoe dan ook, fantastische omgeving! En vergeet ook het "achterland" van Le Barroux (Dentelles de Montmirail) vooral niet!mountaineer schreef:Verblijf in een hotel in Le Barroux.
Le Barroux:
[IMG=http://img200.imageshack.us/img200/4144/dscn0708la.jpg]
Pays des Dentelles de Montmirail:
[IMG=http://img683.imageshack.us/img683/629/dscn0597c.jpg]
[IMG=http://img9.imageshack.us/img9/92/dscn0596zh.jpg]
Pfff! Dat "gedoe" met de plaatjes is ook weer gelukt! Geef mij de Ventoux maar;)!
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
TiTaTovenaar schreef:.....ik zal eens zien of ik die tabel vinden kan, want ik heb voldoende tijden en afstanden van vlakke ritten...
AUB
Frits
-
- Forum-lid
Le Grimpeur, het is L'Escapade niet geworden, via de telefoon werd mij gezegd "ne pas possible" helaas. Maar heb nu iets verdrop gevonden!
Frits, bedankt! Ik zal er eens naar kijken, dan kan ik een beetje rekening houden met hoe lang ik op de fiets zal zitten.
Frits, bedankt! Ik zal er eens naar kijken, dan kan ik een beetje rekening houden met hoe lang ik op de fiets zal zitten.
- mountaineer
- Forum-lid
Inderdaad, Les Geraniums. Geen ervaringen mee, maar ik zie het wel. Als het bed en bad maar schoon zijn.
Mooie foto's.
Mooie foto's.
mountaineer
-
- Forum-lid HC
Als ik die foto's zie, krijg ik meteen weer zin!!!
Voor de jongens (en meisjes ) die voor het eerst een lange klim doen.
Het zal best lukken, zorg voor een voldoende lichte versnelling en je komt overal boven. Ik ben drie jaar geleden voor het eerst in het hooggebergt geweest, na 9 jaar MTB ervaring in oa de ardennen en ik moet zeggen of een klim nou 300m of 1700m is zoals de ventoux het maakt allemaal niet zoveel uit. het duurt alleen langer.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik hier in NL elke week minimaal een rit van 4uur maak en vaak alleen, dus alles zelf doen was ik al gewend.
Het enige wat handig is om een keer meegamaakt te hebben is boven de 2000m ivm de ijle lucht, op de ventoux had ik daar niet merkbaar last van, maar bv op de Gavia weer wel. dat vond ik het meest aparte gevoel, met de kou die ineens kan toeslaan
Voor de jongens (en meisjes ) die voor het eerst een lange klim doen.
Het zal best lukken, zorg voor een voldoende lichte versnelling en je komt overal boven. Ik ben drie jaar geleden voor het eerst in het hooggebergt geweest, na 9 jaar MTB ervaring in oa de ardennen en ik moet zeggen of een klim nou 300m of 1700m is zoals de ventoux het maakt allemaal niet zoveel uit. het duurt alleen langer.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik hier in NL elke week minimaal een rit van 4uur maak en vaak alleen, dus alles zelf doen was ik al gewend.
Het enige wat handig is om een keer meegamaakt te hebben is boven de 2000m ivm de ijle lucht, op de ventoux had ik daar niet merkbaar last van, maar bv op de Gavia weer wel. dat vond ik het meest aparte gevoel, met de kou die ineens kan toeslaan
Erg inspirerende berichten allemaal. Ik krijg er ook al zin in. Volgend jaar rond deze tijd wil ik hem gaan beklimmen. Dit weekend ga ik mijn fiets ophalen (de eerste sinds ruim 20 jaar).
Voorlopig ga ik hem gebruiken als cross trainer voor de marathon in september. Daarna ga ik trainen voor de ventoux en als het bevalt de cingle voor het jaar erna.
Voorlopig ga ik hem gebruiken als cross trainer voor de marathon in september. Daarna ga ik trainen voor de ventoux en als het bevalt de cingle voor het jaar erna.