Klopt, maar verzet op zich zegt je toch ook totaal niks? Het draait om trapfrequentie. Welk verzet je rijdt is totaal niet boeiend.monsieurpinot schreef:
die meet niet je verzet volgens mij, maar alleen je trapfrequentie.
Shimano Di2 D-Fly / DI2Stats
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
ts vraagt niet om trapfrequentie maar om zijn tandwielverhouding uit te lezen.
Nu hoef ik niet te kijken op welk tandwiel ik rijdt maar kan het aflezen altijd makkelijk ivm kettinglijn.
Nu hoef ik niet te kijken op welk tandwiel ik rijdt maar kan het aflezen altijd makkelijk ivm kettinglijn.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Blijft bij mij de vraag; waarom??
Less is bore
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
weet ook niet wat ik er aan zou hebben, maar ik hou gewoon van grafiekjes op m'n teller
vind dit best een grappig datascreen dan (net even ingesteld):
vind dit best een grappig datascreen dan (net even ingesteld):
Interessant,
In een snelle groep fietsen op bijna volle snelheid is het heel handig en veilig om zonder naar achteren en onderen te kijken dat je kan zien op welke tandjes je ketting ligt. Hoe groot dat tandje dan is doet niet ter zake! Je moet volgen en bijblijven.
Met de shimano flightdeck keek ik eigenlijk nooit naar achter om te kijken waarop het ketting lag, omdat je toch met je neus op de teller ligt.
Het leuke was met deze ouwerwetse flightdeck dat je doordat je de grote van de kransjes ingaf de teller berekende welke freqentie je trapte. Je hoefde dus alleen maar een simpele en kleine bedrade of draadloze snelheidsgever in je voorwiel.
Dus vandaar de vraag van mij hierboven gesteld.
Maar zoals ik het nu bekijk zijn zowel de Yahoo, Mio en de Garmin zeer geschikt om dit weer te geven.
Zijn er al meer tellers die communiceren met de Di2 D-Fly
In een snelle groep fietsen op bijna volle snelheid is het heel handig en veilig om zonder naar achteren en onderen te kijken dat je kan zien op welke tandjes je ketting ligt. Hoe groot dat tandje dan is doet niet ter zake! Je moet volgen en bijblijven.
Met de shimano flightdeck keek ik eigenlijk nooit naar achter om te kijken waarop het ketting lag, omdat je toch met je neus op de teller ligt.
Het leuke was met deze ouwerwetse flightdeck dat je doordat je de grote van de kransjes ingaf de teller berekende welke freqentie je trapte. Je hoefde dus alleen maar een simpele en kleine bedrade of draadloze snelheidsgever in je voorwiel.
Dus vandaar de vraag van mij hierboven gesteld.
Maar zoals ik het nu bekijk zijn zowel de Yahoo, Mio en de Garmin zeer geschikt om dit weer te geven.
Zijn er al meer tellers die communiceren met de Di2 D-Fly