Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 jun 2016 15:35

:lol: Ik weet zelfs uit betrouwbare bron, dat Froomey in 2015 de 10de etappe van Tarbes naar Arette La Pierre Saint Martin, gewonnen heeft op een kloon!!! Zijn mechanieker had de fiets vervangen door deze kloon zonder medeweten van Froome!!! Doordat deze kloon nog beter was dan het echte exemplaar, is Froome de bergen omhoog gevlogen!!!! /einde fabeltjeskrant modus ;)

athhretjt
Forum-lid

athhretjt 15 jun 2016 15:50

Geralt schreef: Zijn bevinding was onomstotelijk dat het Chinese frame, wat hij niet wist, sneller was, strakker stuurder en meer voorwaartse power gaf dat de fiets met Madone frame!
Tja.. als je dat allemaal kan voelen met een kort ritje..
Sneller is echt niet te bepalen zonder windtunnel, en voorwaartse power is volgens mij toch echt alleen mogelijk met een motortje..
Kortom, je kraamt onzin uit.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jun 2016 16:20

We hebben hier nog wel eens discussies gehad of dat de kwaliteit van Chinese frames (al dan niet neppers) voldoende is maar de stelling dat een frame waar zo goed als geen r&d aan te pas is gekomen superieur is aan de topmodellen van de grootste fabrikanten is wel heel gewaagd.

Ik ben benieuwd naar de verdere onderbouwing...

Het lijkt mij trouwens redelijk dom (en dus onwaarschijnlijk) om als profrenner aan dergelijke tests mee te doen. Zeker als de resultaten zo uitpakken en het komt aan het licht zal geen enkele fabrikant je nog op zijn fiets willen zien.
Campagnolo Ultra Dork

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 15 jun 2016 18:36

Harryfietst schreef:Prachtig dit allemaal! Chips en cola er bij en genieten maar! :like:

We hebben het hier onder andere over details waaraan je een Chinese imitatie kunt herkennen. En over verschil in rijeigenschappen. Maar de Chinese imitaties worden ook klonen genoemd en dat is onjuist. Als dat zo was kon je een Chinese imitatie namelijk niet onderscheiden van een echte. Immers, een kloon is een exacte kopie. Gelukkig zijn het geen klonen, dan kon iedereen worden genept zonder dat hij het in de gaten had! (Aan de andere kant, niemand had het dan in de gaten en dan hadden we deze discussie niet nodig.)
Hierin geef ik je helemaal gelijk :like:
Het zijn geen klonen maar vervalsingen.

@Geralt:
geef je nog de informatie over de mecaniekers van Pinarello en de profs die op de nepperds reden en zeiden dat de nepperds zelfs sneller waren etc.? Welke profrenners waren dat eigenlijk?

En waar kan ik die informatie terugvinden, want dat moet kunnen, anders wist jij het ook niet.
Je zegt dat de test zelfs méérdere malen is uitgevoerd, dus die gegevens zijn makkelijk te geven. Lijkt me niet zo moeilijk.

Geralt
Forum-lid

Geralt 15 jun 2016 20:16

@ JAAP
Chinesen maken geen maatframes?
Jezussss jonguh onder welke steen leef je?
Hoeveel wil je er hebben? Denk jij nu echt dat alle Chinesen zich alleen maar bezig houden met het vervalsen van jou Pinarello?
Als zelf hier in het kleine kikkerlandje van ons al enkele goede framebouwers zijn, dan denk jij dat er in heel China niemand is die maatframes kan leveren, jezus jonguh wat ben jij een kortzichtig arrogant kereltje. Echter als het je gaat om gelijk te krijgen alhier op het forum, mag dat hoor geen probleem, bij deze heb je je gelijk, JONGENS JAAP HEEFT GELIJK ER ZIJN GEEN FABRIKANTEN IN HEEL CHINA DIE MAATFRAMES LEVEREN. WAT SINT JAAP HEEFT GESPROKEN EN GEOORDEELD DAT DEZE ER NIET ZIJN :lol: :lol: :lol: :lol:

Nogmaals van mij mag je het hebben, jammer dat je vorige week, zoals je zelf aankondigde met kinderachtige flair al niet van dit toneel bent verdwenen. Maar een nog betere oplossing heb ik gelukkig zelf in handen.
Je bent voor mij na het lezen van bijna al je forumberichten één van de grootste pipoos die ooit heb ontmoet, en dan gelukkig jou alleen maar digitaal. Als je zelf wat voorstelde in de wielerwereld had je het niet nodig om hier de grote man uit te hangen. En vele andere lopen je als een stel makke hondjes achterna ook nog.
ALLES wat jij zegt mag zonder onderbouwing en/of bewijzen, ALLES wat een ander buiten je vriendjes zegt of schrijft wat afgedaan alszijnde onzin en wordt er naar bewijzen en/of testen etc gevraagd!
Ga toch fietsen, (zoals ik weer vanaf nu), kan mijn tijd wel beter benutten dan naar je gezwam te willen luisteren !!!!
Als dit het niveau is wat Fiets! voorstelt weet ik het wel.... goeie reclame voor deze club!
Laatst gewijzigd door Geralt op 15 jun 2016 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 15 jun 2016 20:20

Geralt schreef:
NicoNB schreef: Je hebt geen binding met een fietsenzaak maar je werkt al tig jaar in de fietsenwereld. :?:
Yep zekers... Fietswereld is groter dan enkel fietsenzaken, oplichters, Chinese framebouwers, Pinarello en het fiets forum :P :P :P
Denk bv aan wielerteams/ploegen.
Geloof me ik praat helemaal geen nepperds goed, zeker niet.
Ok, dus je hebt wel degelijk belangen in de fietswereld en direct of indirect grote belangen bij fietsenzaken, tussenhandel, importeurs en fabrikanten.

En eigenlijk is het dus heel schunnig, je promoot hier openlijk no name spullen terwijl je broodwinning bestaat uit je werk voor/met wielerteams die bestaan bij de gratie van sponsoring door bedrijven die investeren in hun merknaam of merknamen.

Geralt schreef:Maar hier worden Chinese frames afgeschilderd als zijnde rommel en geen garantie of terugkoppeling mogelijkheden met leverancier enz, waar haal je dit vandaan?
Je leest nog steeds niet goed, ja er zijn twijfels over kwaliteit maar de meeste weten hier uit eerste of tweede hands dat er ook prima no name frames uit China komen.
Waar het om gaat is dat de kwaliteit van no name niet te controleren is als deze no name een 1 op 1 kopie is van een model van eeb bekende fabrikant van merkfietsen.
Geralt schreef:Maar ik kan je met mijn hand op mijn hart zeggen dat er momenteel een NL'se profrijder op een Chinees no-name frame rondrijd tijdens de wedstrijden!
Wel compleet voorzien van het team paintschema etc.
En er zijn meerdere profrenners die niet op het merk rijden welke door het team gesponsord zijn, en meer dan 10 ook nog.
Probeer mij niet wijs te maken dat er top teams zijn gesponsord door gerenommeerde fietsmerken die (goedkope) kopietjes van hun eigen model fietsen tussen de complete vloot fietsen toestaan.

Waarom zouden bedrijven een kopie van hun eigen frame inkopen terwijl zij voor minder geld hun eigen vertrouwde frame in kunnen zetten.
Omdat die goedkope modellen met bijna geen R&D budget zijn tot stand zijn gekomen?

Het heeft er steeds meer van weg dat je bezoek aan deze site slechts één doel heeft en dat is trollen. Je laatste reactie onderstreept dat.

En dat bewijs van al je praatjes hier, dat is er dus gewoon niet.

Geralt
Forum-lid

Geralt 15 jun 2016 20:26

Yep goed gesproken Don NIcoNB, geen speld tussen te krijgen.
Helemaal gelijk heb je, echt waar, in alles wat je schrijft zelf tot in het puntje en de komma's aan toe!
En als het niet zo zou zijn, geloven je maatjes het hier toch wel....
En hierbij ook mijn welgemeende excuses voor het trollen, ja ik kan niet anders als ik me ergens voel alszijnde in een Sprookjesbos.
Maar maak je niet druk, leeft hier verder in je sprookjeswereld na vanavond kom ik er niet meer terug. Ga weer naar de grote mensen wereld!

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 15 jun 2016 20:48

Maar Geralt, laat die onderzoekjes dan eens zien.
Ik probeer je niet te trollen ben (ook) gewoon oprecht geïnteresseerd in die resultaten.

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 15 jun 2016 20:57

Geralt schreef:@ JAAP
Chinesen maken geen maatframes?
Jezussss jonguh onder welke steen leef je?
Hoeveel wil je er hebben? Denk jij nu echt dat alle Chinesen zich alleen maar bezig houden met het vervalsen van jou Pinarello?
Als zelf hier in het kleine kikkerlandje van ons al enkele goede framebouwers zijn, dan denk jij dat er in heel China niemand is die maatframes kan leveren, jezus jonguh wat ben jij een kortzichtig arrogant kereltje. Echter als het je gaat om gelijk te krijgen alhier op het forum, mag dat hoor geen probleem, bij deze heb je je gelijk, JONGENS JAAP HEEFT GELIJK ER ZIJN GEEN FABRIKANTEN IN HEEL CHINA DIE MAATFRAMES LEVEREN. WAT SINT JAAP HEEFT GESPROKEN EN GEOORDEELD DAT DEZE ER NIET ZIJN :lol: :lol: :lol: :lol:

Nogmaals van mij mag je het hebben, jammer dat je vorige week, zoals je zelf aankondigde met kinderachtige flair al niet van dit toneel bent verdwenen. Maar een nog betere oplossing heb ik gelukkig zelf in handen.
Je bent voor mij na het lezen van bijna al je forumberichten één van de grootste pipoos die ooit heb ontmoet, en dan gelukkig jou alleen maar digitaal. Als je zelf wat voorstelde in de wielerwereld had je het niet nodig om hier de grote man uit te hangen. En vele andere lopen je als een stel makke hondjes achterna ook nog.
ALLES wat jij zegt mag zonder onderbouwing en/of bewijzen, ALLES wat een ander buiten je vriendjes zegt of schrijft wat afgedaan alszijnde onzin en wordt er naar bewijzen en/of testen etc gevraagd!
Ga toch fietsen, (zoals ik weer vanaf nu), kan mijn tijd wel beter benutten dan naar je gezwam te willen luisteren !!!!
Als dit het niveau is wat Fiets! voorstelt weet ik het wel.... goeie reclame voor deze club!
Beste Geralt:

Als je met bewijzen en feiten komt ben je geloofwaardig.
Die heb je niet, dus ga je maar van je afschreeuwen?
De meest simpele vragen die je bij ons oproept wil/kan? je niet beantwoorden.
Vervolgens ga je helemaal op de persoon spelen en denkt hierdoor je gelijk te halen?
Jammer dat je dat doet.

En inderdaad: de Chinese sites van open-molds en de de nepperds leveren alleen de standaard maten aan de consument en geen frames op maat.
Die worden alleen door de zeer exclusieve merken gemaakt op bestelling, meestal in Italië (b.v. Pasculli, Sarto, Formigli) en de V.S. (b.v. Parlee) Het zijn de custom-builders van carbon frames.
Maar misschien wist je dat niet.

Jammer dat je ineens vertrekt want ik zou graag nog de antwoorden willen krijgen omtrent de Pinarello mecaniekers en profrenners die de nep Pina's sneller vonden rijden na meerdere tests, zoals jij stellig beweert.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 15 jun 2016 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.

JorBak
Forum-lid

Gebruikersavatar JorBak 15 jun 2016 21:26

@ Geralt;

Heb je serieus (bijna) al Jaap zijn posts doorgenomen? Really?

Het zou helpen als je inderdaad bronnen kan overleggen om je uitspraken kracht bij te zetten. Het zou van behoorlijke meerwaarde kunnen zijn in deze discussie. Verder, maar dat is mijn mening, zou het je sieren als je de toon van je posts probeert aan te passen.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 jun 2016 21:37

Het is te hopen dat die "Geralt" niet meer terugkomt. Anders gewoon blokkeren die trol. Zucht ...

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2016 21:38

Gelieve de trollen niet te voederen

(Met verbannen heb ik minder moeite)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie