Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Tja.. als je dat allemaal kan voelen met een kort ritje..Geralt schreef: Zijn bevinding was onomstotelijk dat het Chinese frame, wat hij niet wist, sneller was, strakker stuurder en meer voorwaartse power gaf dat de fiets met Madone frame!
Hierin geef ik je helemaal gelijkHarryfietst schreef:Prachtig dit allemaal! Chips en cola er bij en genieten maar!![]()
We hebben het hier onder andere over details waaraan je een Chinese imitatie kunt herkennen. En over verschil in rijeigenschappen. Maar de Chinese imitaties worden ook klonen genoemd en dat is onjuist. Als dat zo was kon je een Chinese imitatie namelijk niet onderscheiden van een echte. Immers, een kloon is een exacte kopie. Gelukkig zijn het geen klonen, dan kon iedereen worden genept zonder dat hij het in de gaten had! (Aan de andere kant, niemand had het dan in de gaten en dan hadden we deze discussie niet nodig.)
Ok, dus je hebt wel degelijk belangen in de fietswereld en direct of indirect grote belangen bij fietsenzaken, tussenhandel, importeurs en fabrikanten.Geralt schreef:Yep zekers... Fietswereld is groter dan enkel fietsenzaken, oplichters, Chinese framebouwers, Pinarello en het fiets forumNicoNB schreef: Je hebt geen binding met een fietsenzaak maar je werkt al tig jaar in de fietsenwereld.![]()
![]()
![]()
Denk bv aan wielerteams/ploegen.
Geloof me ik praat helemaal geen nepperds goed, zeker niet.
Je leest nog steeds niet goed, ja er zijn twijfels over kwaliteit maar de meeste weten hier uit eerste of tweede hands dat er ook prima no name frames uit China komen.Geralt schreef:Maar hier worden Chinese frames afgeschilderd als zijnde rommel en geen garantie of terugkoppeling mogelijkheden met leverancier enz, waar haal je dit vandaan?
Probeer mij niet wijs te maken dat er top teams zijn gesponsord door gerenommeerde fietsmerken die (goedkope) kopietjes van hun eigen model fietsen tussen de complete vloot fietsen toestaan.Geralt schreef:Maar ik kan je met mijn hand op mijn hart zeggen dat er momenteel een NL'se profrijder op een Chinees no-name frame rondrijd tijdens de wedstrijden!
Wel compleet voorzien van het team paintschema etc.
En er zijn meerdere profrenners die niet op het merk rijden welke door het team gesponsord zijn, en meer dan 10 ook nog.
Beste Geralt:Geralt schreef:@ JAAP
Chinesen maken geen maatframes?
Jezussss jonguh onder welke steen leef je?
Hoeveel wil je er hebben? Denk jij nu echt dat alle Chinesen zich alleen maar bezig houden met het vervalsen van jou Pinarello?
Als zelf hier in het kleine kikkerlandje van ons al enkele goede framebouwers zijn, dan denk jij dat er in heel China niemand is die maatframes kan leveren, jezus jonguh wat ben jij een kortzichtig arrogant kereltje. Echter als het je gaat om gelijk te krijgen alhier op het forum, mag dat hoor geen probleem, bij deze heb je je gelijk, JONGENS JAAP HEEFT GELIJK ER ZIJN GEEN FABRIKANTEN IN HEEL CHINA DIE MAATFRAMES LEVEREN. WAT SINT JAAP HEEFT GESPROKEN EN GEOORDEELD DAT DEZE ER NIET ZIJN![]()
![]()
![]()
![]()
Nogmaals van mij mag je het hebben, jammer dat je vorige week, zoals je zelf aankondigde met kinderachtige flair al niet van dit toneel bent verdwenen. Maar een nog betere oplossing heb ik gelukkig zelf in handen.
Je bent voor mij na het lezen van bijna al je forumberichten één van de grootste pipoos die ooit heb ontmoet, en dan gelukkig jou alleen maar digitaal. Als je zelf wat voorstelde in de wielerwereld had je het niet nodig om hier de grote man uit te hangen. En vele andere lopen je als een stel makke hondjes achterna ook nog.
ALLES wat jij zegt mag zonder onderbouwing en/of bewijzen, ALLES wat een ander buiten je vriendjes zegt of schrijft wat afgedaan alszijnde onzin en wordt er naar bewijzen en/of testen etc gevraagd!
Ga toch fietsen, (zoals ik weer vanaf nu), kan mijn tijd wel beter benutten dan naar je gezwam te willen luisteren !!!!
Als dit het niveau is wat Fiets! voorstelt weet ik het wel.... goeie reclame voor deze club!