Ben bij Plieger in Meerkerk geweest. Uitstekend geholpen daar. Het is geen complete bike-fitting geworden met lasers, camera's en weet ik veel wat. Hij dacht dat hij mij met een simpelere pas-fiets ook prima op mijn eigen fiets kon laten zitten. Uiteindelijk het een en ander veranderd aan mijn fiets, andere stuurpen (korter) en de stand van mijn zadel anders.
Ik heb enkel heel even daar in de straat getest, dus kan nog niet zeggen of het geholpen heeft, maar ik zat wel gelijk een stuk ontspannender volgens mij. De tijd zal het leren..
verschil zadelhoogte / stuurhoogte
Ik las dit topic door omdat ik sinds enige tijd ook te kampen heb met nekklachten. Niet zozeer op de fiets maar wel de dag erna. Soms ook met hoofdpijn tot gevolg. Ik kon dit niet goed thuisbrengen, maar nu misschien wel aangezien ik sinds een maand of twee met een pet rijd. Dat vind ik fijn omdat ik wat lang haar heb. Ik rijd overigens met een flinke drop (10 centimeter), maar dat heb ik altijd al gedaan dus daar ligt het mijn insziens niet aan.Douglas schreef:Nog even een paar vragen. Als ik het goed begrijp had je er vorig jaar geen last van en nu je weer begint met fietsen krijg je er last van. Dit terwijl er niets was veranderd aan de afstelling. Klopt dat?
Heb je misschien de afgelopen periode een fietspetje gebruikt?
Zijn er mensen die ervaring hebben met nek/hoofdklachten na of tijdens het dragen van een koerspet op de fiets?