Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 jun 2016 21:58

ter info, de Assos T.NeoPro S7 Bibshort nog steeds bij van Bon sport voor € 129,95 in de superdeal http://www.vanbon-sport.nl/fietsen/prod ... 6hellip%3b
vind de salden deal ook niet gek trouwens (€ 169,- voor de s7 + 2x buitenband (bijv schwalbe One 25 mm + 10 born repen (of ander snoepgoed) https://www.salden.nl/nl/assos-t-neopro ... undel.html

rob86
Forum-lid

rob86 14 jun 2016 10:01

Heb zelf 2 Assos s7 equipe broeken, enorm tevreden van. Nu zie ik dat de NeoPro die jullie adviseren iets goedkoper is. Wat zijn de verschillen juist? Heeft iemand ervaring met beiden?

wdfl
Forum-lid

wdfl 14 jun 2016 10:19

enige wat opvalt is de vorm van 't zeem en de samenstelling 5 stoffen vo equipe en 3 voor neopro
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 20 jun 2016 13:27

Ik heb laatst een broek weggegooid en een 2e Uno erbij gekocht. Aan de ene kant een super fijne broek, maar aan de andere kant heb ik nu 2 dezelfde broeken en gezien ik dagelijks fiets (pas afgestudeerd/vakantie) merk ik dat ik wat drukpunten krijg. Voor de afwisseling zou ik graag een broek met andere zeem erbij willen. Zo te lezen zijn o.a. Martin78 en andere forummers redelijk positief over de Assos NeoPro S7. De Salden deal met een setje buitenbanden lijkt me erg gunstig geprijsd (bedankt voor de tip alvast).

Nog 2 vraagjes:
- Verschilt de zeem van de S7 dusdanig van de S5 Uno om gelijke drukpunten te voorkomen?
- Is de pasvorm gelijk aan de S5 Uno of losser (zoals de Mille)?

Mijn Uno's zijn XLG maar nu ik mijn wintervachtje kwijt ben zitten de bretels toch wat losser. Daarnaast heb ik vrij lange benen, maar lees ik dat de NeoPro een iets andere maatvoering en langere benenstukken heeft. Met de NeoPro zou ik dan graag een XL willen bestellen. Verstandig?

mickelzzon
Forum-lid

mickelzzon 20 jun 2016 16:43

Heeft er iemand ervaring met broeken en zemen die niet zo vreselijk strak zitten rond het kruis? Ik ben 1.90 m en ruim 100kg (altijd full contact sporten gedaan dus vrij gespierd) en ik heb broeken van Pearl Izumi, Sugoi en Sportfull en deze zijn allen geselecteerd om lange ritten mee te kunnen doen maar allen zijn voor mij letterlijk ballen knijpers en na een uur of zo gaan ze allemaal schuren ondanks dat ik goeie creme gebruik. Van de strakheid rondom het kruis heb ik direct last van, maar soms helpt het om um even te verleggen. Assos en Castelli staan bekend om hun goede zemen maar ik lees dat de broeken strak zitten.
Is dat nieuw dat broeken allemaal strak zitten tegenwoordig of zijn er nog merken die dat niet hebben?

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 20 jun 2016 18:27

ypuh schreef: Nog 2 vraagjes:
- Verschilt de zeem van de S7 dusdanig van de S5 Uno om gelijke drukpunten te voorkomen?
- Is de pasvorm gelijk aan de S5 Uno of losser (zoals de Mille)?
Toevallig heb ik vorige week 60km gefietst met de NeoPro 7 en toen had ik 0,0 last van een drukpunt.
Maar gisteren heb ik 70 km gefietst en toen voelde ik aan 1 kant een licht schuurplekje komen, al na 10 km had ik zoiets van mmmm :roll:
Misschien heeft de broek net niet helemaal goed gezeten (iemand hier ervaring mee?), voor de rest vind ik de Assos echt een prima aanwinst

@Ypuh:
Ja er zit een wereld van verschil tussen de Uno en de NeoPro, de zeem van de Uno is in mijn ogen wat gedateerd vergeleken met de NeoPro.
De Neopro oogt en voelt verbeterd aan, door ontwikkeld als ik het zo goed uitleg ;)

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 20 jun 2016 18:39

Martin78 schreef:Toevallig heb ik vorige week 60km gefietst met de NeoPro 7 en toen had ik 0,0 last van een drukpunt.
Maar gisteren heb ik 70 km gefietst en toen voelde ik aan 1 kant een licht schuurplekje komen, al na 10 km had ik zoiets van mmmm :roll:
Misschien heeft de broek net niet helemaal goed gezeten (iemand hier ervaring mee?), voor de rest vind ik de Assos echt een prima aanwinst

@Ypuh:
Ja er zit een wereld van verschil tussen de Uno en de NeoPro, de zeem van de Uno is in mijn ogen wat gedateerd vergeleken met de NeoPro.
De Neopro oogt en voelt verbeterd aan, door ontwikkeld als ik het zo goed uitleg ;)
Klinkt redelijk positief. Een drukpunt kan altijd gebeuren denk ik, maar ik merk wel dat je met 2 dezelfde broeken en 3-4 dagen op rij hier eerder/langer last van krijgt. Met 2 verschillende broeken had ik hier zelden last van.

Volgens mij las ik ergens dat u ook ongeveer 1.86m lang bent? Zelf ben ik zo'n 86-88 kg en ook 1.86m. Welke maat raad u aan? In de Uno's heb ik XLG vanwege lange benen en een vrij breed bovenlichaam. Opzich past dit prima, maar nu ik wat regelmatiger train gaan de bretels ook iets losser hangen. Zit er een verschil in de maatvoering tussen de Uno S5 en NeoPro S7? Ik neig wat meer naar een XL omdat ik ook iets las over langere benen bij de NeoPro's.

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 20 jun 2016 19:11

ypuh schreef: Volgens mij las ik ergens dat u ook ongeveer 1.86m lang bent? Zelf ben ik zo'n 86-88 kg en ook 1.86m. Welke maat raad u aan? In de Uno's heb ik XLG vanwege lange benen en een vrij breed bovenlichaam. Opzich past dit prima, maar nu ik wat regelmatiger train gaan de bretels ook iets losser hangen. Zit er een verschil in de maatvoering tussen de Uno S5 en NeoPro S7? Ik neig wat meer naar een XL omdat ik ook iets las over langere benen bij de NeoPro's.
Ja klopt ik ben 1.85-1.86 ben rond de 94/95kg, grote bovenbenen en redelijke brede heupen en een platte reet :D
Ik zelf wilde eerst de XLG nemen omdat ik wat fors ben zeg maar.
Mijn bovenlichaam is vrij breed ten opzichte van het onderlichaam , maar de vrouw die mij hielp rade aan de XL te passen omdat deze toch wat strakker uitvalt dan de XLG.

Zelf zou ik dan in jou geval een XL aanraden omdat de XLG voor mij al iets aan de ruime kant zit.

Ben je in de gelegenheid om ze allebei te passen?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 20 jun 2016 19:23

Vandaag de T.NeoPro_s7 (maat XL) ontvangen en gelijk ff een ritje mee gemaakt (93km). Het is wel echt een totaal andere broek dan de FI.Uno_s5 (maat XLG).

In het kort even mijn bevindingen:
- Het voorstuk is een stuk lager dan bij de Uno S5's, maar lang genoeg om een klein buikje in te verbergen.
- De bretels zitten breder en zijn van een ander materiaal. Voor mij zitten ze goed maar voor de dunne/smalle mensen zal het misschien iets minder zijn.
- De beenstukken zijn top, kruipen niet op, fijne stof en lang genoeg. De benen lijken iets langer dan bij de Uno's in dezelfde maat. Dit was ook de reden dat ik in de Uno's een maat groter draag

So far so good, maar nu komt het.

De zeem is wel echt dag en nacht verschil en ik kan na één rit nog moeilijk zeggen of het beter is. Als je staat kruipt het tweedelige zeem in je %$# wat sowieso niet echt fijn is. Verder loopt de zeem aan de voorkant hoog door om je zaakje te beschermen, maar ook hier twijfel ik of het fijn is.

De broek heeft wel andere drukpunten (goed voor de afwisseling bij dagelijks 100km+ fietsen en de voornaamste reden van aanschaf). De veranderingen in bretels, zeem, naden en voorstuk zijn in mijn ogen allemaal onnodig en het prijsverschil niet waard (vorige maand €70 voor een Uno in de sale, nu zo'n €110 voor de NeoPro i.c.m. de Salden bundel).

Lang verhaal kort, ik stuur hem niet terug, maar moet nog wel even wennen. De zeem heeft me niet in 1 rit overtuigd, maar kwalitatief ziet het er overall uit als een goede broek. Los van de prijs gaat mijn voorkeur nog duidelijk uit naar de Uno's die naar mijn mening al heel goed zijn. Zonde dat ze de hele S5 serie volledig gestaakt hebben.

En oh jah, het lijkt de hele tijd net alsof er een vogel op m'n linker bovenbeen gescheten heeft.

wdfl
Forum-lid

wdfl 23 jun 2016 14:58

hoe slijtvast zijn die assos broeken als je er in de winter een zeemloze broek boven aandoet?
zo me ook wel een noepro durven komen, maat in de winter doe ik meestal een broek zonder zeem boven een zomerbroek.
vind ik prima, en lekker warm.

sportfull broek np, decathlon broek wordt er pluizig van (ok kost ook 1/2 van sportfull en 1/3 van assos)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

streamer68
Forum-lid

streamer68 24 jul 2016 00:28

De Assos NeoPro S7 nu bij Mantel voor €105.
Gelijk besteld vandaag, ben benieuwd.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 24 jul 2016 00:57

Wanneer Assos de NeoPro S7 gaat produceren met de Uno S5 zeem hebben ze wat mij betreft de perfecte broek...
Ik heb beiden en vind de NeoPro beter zitten om schouders (bretels) en bovenbenen, maar de zeem te dik.

Plaats reactie