Als MTB-er ben ik vorig weekend voor het eerst gaan meefietsen op een racefiets (mocht de reservefiets van mijn buurman gebruiken).
Het beviel me wel, ideaal voor de zomer als de leukste MTB-paadjes toch overwoekert zijn met struikgewas & bramenstruiken.
Daarom ben ik voorzichtjes wat aan het rondkijken naar racefietsen, en stoot binnen m'n budget op wat mij twee interessante modellen lijken:
- Canyon Endurace AL 7.0 (link): € 1.350 (incl. verzending)
- Rose Pro SL-3000 (link): 1.450 (incl. verzending)
Lijken me beiden tamelijk comfortabele aluminium racefietsen te zijn, incl. carbon voorvork, grotendeels Ultegra afgemonteerd.
Zijn er belangrijke verschillen tussen beiden die ik hoor te weten?
Of zijn ze grotendeels evenwaardig?
Eventueel andere suggesties binnen deze prijsklasse? (of goedkoper )
Canyon Endurace AL 7.0 vs. Rose Pro SL-3000
-
- Forum-lid
Sommigen vinden het saai, maar bij beide merken krijg je veel waar voor je geld.
Beide fietsen hebben een ultegragroep. Je kan zonder al te veel in te boeten op de kwaliteit van de groep ook kiezen voor een 105 groep bij beide merken. Dat scheelt nog een heel bedrag.
Beide fietsen hebben een ultegragroep. Je kan zonder al te veel in te boeten op de kwaliteit van de groep ook kiezen voor een 105 groep bij beide merken. Dat scheelt nog een heel bedrag.
Hmmm, heel apart, maar bij de pro sl 3000 kan je dus "nu" niet meer configureren, alleen bike now dus ....loos schreef:Het zijn beide prima fietsen.
Wel kun je bij Rose andere onderdelen kiezen.
Of dat een tijdelijk euvel is ( al gemerkt dat er soms " rare" prijzen in de confuratie naar voren kwamen .... ) of dat dat zo blijft tot de nieuwe modellen er zijn ?
Aan de budgetkant heb je ook nog cube, maar daar beginnen de adviesprijzen voor ultegra fiets pas bij 1799 ( http://www.cube.eu/produkte/road-race/a ... hite-2016/ ) , maar deze kun je wel gewoon bij de nederlandse dealer bestellen en korting op bedingen .....
Lijkt mij tamelijk gelijkwaardig. Canyon lijkt nog iets meer comfort te zijn. Normaal zou ik voor de Canyon gaan, puur omdat dit merk mij aanspreekt. Maar in dit geval vind ik de Rose een mooiere fiets en zou ik hier voor gaan.
Bedankt voor de reacties.
Inderdaad een goeie tip om ook naar een iets lager budget te kijken: bij Canyon kom je zo bij de Endurace 6.0 uit, die enkel qua schakelgroep moet onderdoen en slechts op € 1.050 uitkomt. Erg interessant.
Was inderdaad een bewuste keuze om meer rechtop te zitten (omdat ik op leenfiets van buurman erg plat lag), maar misschien is dit ook maar gewenning...
Vandaag ook even bij een lokale fietsenmaker geweest, die vooral Stevens verdeelt.
Die lijken mij ook een paar aantrekkelijke modellen te hebben in mijn maat:
- Stevens Stelvio (model 2016 - aluminium): linkje voor € 1.190
- Stevens Izoard (model 2015 - carbon): linkje voor € 1.280
Vooral de Stevens Izoard kan me bekoren, en is erg scherp geprijsd omwille van overjaars model.
Wat denken jullie van deze fietsen?
Inderdaad een goeie tip om ook naar een iets lager budget te kijken: bij Canyon kom je zo bij de Endurace 6.0 uit, die enkel qua schakelgroep moet onderdoen en slechts op € 1.050 uitkomt. Erg interessant.
Was inderdaad een bewuste keuze om meer rechtop te zitten (omdat ik op leenfiets van buurman erg plat lag), maar misschien is dit ook maar gewenning...
Vandaag ook even bij een lokale fietsenmaker geweest, die vooral Stevens verdeelt.
Die lijken mij ook een paar aantrekkelijke modellen te hebben in mijn maat:
- Stevens Stelvio (model 2016 - aluminium): linkje voor € 1.190
- Stevens Izoard (model 2015 - carbon): linkje voor € 1.280
Vooral de Stevens Izoard kan me bekoren, en is erg scherp geprijsd omwille van overjaars model.
Wat denken jullie van deze fietsen?