RuudRuud schreef:Wat ik mis in dit topic is waar de keuze voor de P2M op gebaseerd is. Alleen dat de keuze gevallen is op de P2M.
Bij mijn eerste Power2Max (2013) was de keuze gebaseerd op de ervaringen via internet. In het verleden (2012) waren er problemen met temperatuur drift maar deze werden netjes opgelost en ook de ervaring met de klanten service was prima te noemen (aldus alle reviews welke ik destijds kon vinden).
Stages was net uit en nog geen optie. Durfde het niet aan om een te nieuw product te kopen.
Quarq zat in ongeveer dezelfde prijsklasse (Elisa, Riken) alleen had in het verleden veel problemen gekend. Nadeel was hierbij alleen dat deze niet altijd super opgelost werden en dat sommige mensen serieus problemen hadden gekend met de klantenservice. Dat is toch wel iets waar ik naar kijk bij de aanschaf van zoiets als een vermogensmeter.
Bij de volgende vermogensmeter (2014) opnieuw de vergelijking gemaakt. Nu kwamen Stages en met enig geduld ook 4iii en anderen om de hoek kijken. Opnieuw gekozen voor P2M omdat er bij Stages nog regelmatig problemen leken te zijn met de dekseltjes en een goedkope FSA P2M koste ongeveer hetzelfde. Ik had inmiddels positieve ervaring met de klantenservice (na hulp met een falende fietscomputer, had niets met de P2M te maken) en dus was de keus snel gemaakt.
Als ik een extra vermogensmeter moest kiezen zou ik weer voor een P2M gaan. Gewoon om zeker te zijn dat de waarden niet teveel afwijken van mijn andere vermogensmeters. Er zit tussen mijn huidige meters een 5W verschil maximaal, net genoeg om merkbaar te zijn, net te weinig om storend te zijn. Maar die afwijking kan ook gemakkelijk zitten in het verschil in houding op de fiets, frame materiaal, etc etc.
@Serge waarom dan niet een losse P2M SiSL2 spider? Scheelt de helft van de Campag P2M crankset.