Garmin Edge 1000
BBB en Topeak hebben een battery pack met bevestiging voor op de fiets. Ik heb de Topeak besteld maar nog niet binnen. Ik bond tot nu toe steeds een powerbank, die ik ooit gratis heb gekregen ter promotie van iets, vast met tie wraps. Hier was ik wel redelijk klaar mee dus daarom deze besteld. BBB had een mindere review, daarom ben ik voor de Topeak gegaan. Ik zal wel laten weten hoe hij bevalt. Ze zijn trouwens wel vrij prijzig en het is belachelijk dat het überhaupt nodig is met zo'n dure Edge 1000. Ik zal de rekening wel naar de firma Garmin sturen;-)
http://www.futurumshop.nl/bbb-batterij- ... GwodnoED6A
http://www.futurumshop.nl/topeak-accu-5 ... 0wodHyEE1A
Zodra ik een melding krijg van een laag batterij niveau stop ik het USB kabeltje erin. Let wel op of je genoeg ruimte hebt om de USB erin te steken tijdens het rijden want bij mij is het allemaal erg krap aan de achterzijde van mijn Garmin. Hij gaat net tegen mijn stuurpen...
Zodra ik een melding krijg van een laag batterij niveau stop ik het USB kabeltje erin. Let wel op of je genoeg ruimte hebt om de USB erin te steken tijdens het rijden want bij mij is het allemaal erg krap aan de achterzijde van mijn Garmin. Hij gaat net tegen mijn stuurpen...
Krijg je dan met een track ook aanwijzingen bij afslagen? of is dit alleen bij een route.marcuse schreef:Hier spelen een aantal dingen door elkaar heen. Als eerste wil ik je adviseren om maar 2 kaarten aan te zetten op de GPS. En wel een gedetailleerde kaart en de Basemap. Dat is een veel minder gedetailleerde basiskaart die de GPS kan gebruiken bij uitzoomen. Dan hoeft die niet zoveel details te laten zien.
Verder speelt, denk ik, het verschil tussen track en route. Bij Online route makers klik je op de kaart de punten waar je heen wilt en website berekent de route. Wanneer je exporteert, bv vanuit Strava,wordt de route omgezet in een track. Dat is een kruimelspoor waarbij om de zoveel meter een punt wordt opgeslagen en deze de track hoogte informatie bevat. Die info haalt Strava uit de kaarten die ze gebruiken of speciale hoogte bestanden. In ieder geval, de track bevat hoogte informatie die de Garmin kan weergeven wanneer je de track gaat rijden, al dan niet met afslag begeleiding.
Mapsource/Basecamp werken niet helemaal hetzelfde. Wanneer je een route maakt door punten op de kaart aan te klikken, zal Mapsource een route berekenen tussen die punten en weergeven. Wanneer de kaart die je gebruikt hoogtedata bevat, zal Mapsource ook een hoogteprofiel weergeven. Maar wanneer je de route zo naar de Garmin exporteert, dan exporteer je een route en geen track. En de route bevat alleen de punten die je hebt aangeklikt op kaart. Niet de tussenliggende punten en geen hoogte informatie. Je Garmin zal wel een route gaan berekenen tussen de punten, maar kan dan niet de hoogteinfo uit de kaart halen om dat profiel aan te maken. Wil je een profiel, dan moet je in Mapsource de route omzetten naar track. Dan wordt wel de hoogte info meegestuurd en die kan de Garmin dan laten zien.
Ik exporteer altijd als track en dan laat mijn 800 netjes het profiel zien wanneer ik de track wil gaan volgen. Wanneer ik op de Edge een route laat berekenen, dan zie ik ook geen hoogteprofiel. De 800 kan dus niet de hoogtedata uit de kaart halen en daarmee een profiel weergeven. Iets wat Mapsource wel kan.
Dus, route aanmaken in een kaart met hoogtedata en deze naar de GPS exporteren als track. Nooit als route.
Dankjewel.serbak schreef:BBB en Topeak hebben een battery pack met bevestiging voor op de fiets. Ik heb de Topeak besteld maar nog niet binnen. Ik bond tot nu toe steeds een powerbank, die ik ooit gratis heb gekregen ter promotie van iets, vast met tie wraps. Hier was ik wel redelijk klaar mee dus daarom deze besteld. BBB had een mindere review, daarom ben ik voor de Topeak gegaan. Ik zal wel laten weten hoe hij bevalt. Ze zijn trouwens wel vrij prijzig en het is belachelijk dat het überhaupt nodig is met zo'n dure Edge 1000. Ik zal de rekening wel naar de firma Garmin sturen;-)
Weet je zeker dat deze powerbanks de garmin 1000 kunnen opladen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik dacht dat dit bij de 1000 wel kon.richard-w schreef:.............
Krijg je dan met een track ook aanwijzingen bij afslagen? of is dit alleen bij een route.
"Afslagbegeleiding" aan zetten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ook 1 aangeschaft, gaat een wereld voor me open !
Had ik dat eerder geweten had de beslissing een stuk makkelijker geweest.
Zelf mis ik de aanwijzer die de etrex 30 wel heeft.
Gewoon met het volgen van de track een pijltje die wijst waar je heen moet.
Zit die er wel of niet op ?
Had ik dat eerder geweten had de beslissing een stuk makkelijker geweest.
Zelf mis ik de aanwijzer die de etrex 30 wel heeft.
Gewoon met het volgen van de track een pijltje die wijst waar je heen moet.
Zit die er wel of niet op ?
Maar dit is vragen om problemen!marcuse schreef:Inderdaad. Een Edge kan de de track lezen en er een route met afslagbegeleiding overheen berekenen. Daarvoor de optie Afslagbegeleiding Aan zetten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Is inderdaad niet 100 % fail proofhavana schreef:Maar dit is vragen om problemen!marcuse schreef:Inderdaad. Een Edge kan de de track lezen en er een route met afslagbegeleiding overheen berekenen. Daarvoor de optie Afslagbegeleiding Aan zetten.
De enige juiste 100% zekere manier is al veelvuldig gepost op dit forum.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 25 jun 2016 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Hallo,
ik ga met 4 mannen op pad die allemaal een Garmin Edge 1000 hebben.
Ze hebben de routes van me gekregen in gpx formaat
Nu wil ik de juiste instellingen kiezen zodat ik bij het navigeren niet voor verrassingen kom te staan.
Wat gaan we doen: Racefietsen
Wat wil ik: Er hoeven geen aanwijzingen te komen. De kaart met een lijn er over heen is voldoende.
Ik wil in ieder geval de optie "Herberekenen" laten uitzetten bij een ieder. Nog andere tips voor de settings van de Garmin?
ik ga met 4 mannen op pad die allemaal een Garmin Edge 1000 hebben.
Ze hebben de routes van me gekregen in gpx formaat
Nu wil ik de juiste instellingen kiezen zodat ik bij het navigeren niet voor verrassingen kom te staan.
Wat gaan we doen: Racefietsen
Wat wil ik: Er hoeven geen aanwijzingen te komen. De kaart met een lijn er over heen is voldoende.
Ik wil in ieder geval de optie "Herberekenen" laten uitzetten bij een ieder. Nog andere tips voor de settings van de Garmin?
Aanwijzingen ook uit en alle vermijdinstellingen uit maar dat laatste maakt dan toch al niets meer uit denk ik omdat je de Garmin niet laat routeren. Ik vind zelf die aanwijzingen wel prettig en meestal accuraat, ook als je een GPX track gebruikt (ik gebruik Strava+OSM om te plotten).
NB Ik vermoed dat je ze een GPX track geeft en niet een GPX route, zie ook het Edge 1000 draadje met meer uitleg.
Oh ja, en allemaal dezelfde kaarten gebruiken voor hetzelfde beeld, hoewel dat met een track geen drol uitmaakt als je aanwijzingen uit hebt gezet en je dus alleen het kruimelspoor volgt.
NB Ik vermoed dat je ze een GPX track geeft en niet een GPX route, zie ook het Edge 1000 draadje met meer uitleg.
Oh ja, en allemaal dezelfde kaarten gebruiken voor hetzelfde beeld, hoewel dat met een track geen drol uitmaakt als je aanwijzingen uit hebt gezet en je dus alleen het kruimelspoor volgt.
Als je edge 1000 voor de racefiets een rondrit wil laten maken wat zijn dan de juiste vermijd instellingen tolwegen veerboten onverharde wegen aan maar doorgaande snelwegen wat moet ik me daarbij voorstellen zijn dat fietspaden ? en nauwe paden zijn dat smalle fietspaden ? misschien een hele domme vraag hoor .