Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Aluminium kleur van vorkbuis zichtbaar door stuurpen

Mantequilla
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 mei 2016 11:34
Locatie: Amsterdam

Mantequilla 27 jun 2016 16:49

De voorvork van mijn fiets heeft een onbehandelde vorkbuis van aluminium en heeft zodoende een aluminium kleur. In mijn zoektocht naar een nieuwe stuurpen kom ik er achter dat (bijna) alle stuurpennen in ieder geval aan de achterzijde een opening hebben en sommige zelfs ook aan de zijkant. Bij mij zou hier doorheen dan de aluminium vorkbuis zichtbaar zijn. Dat vind ik vrij lelijk bij mijn overwegend zwarte fiets. Zijn er hier mensen die tegen hetzelfde probleem zijn gelopen en wellicht ervaring hebben met het kleuren van de vorkbuis of andere oplossingen kennen?

Mantequilla
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 mei 2016 11:34
Locatie: Amsterdam

Mantequilla 27 jun 2016 17:04

De lak blijft dan goed zitten als je de stuurpen er weer overheen schuift?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jun 2016 17:24

Mantequilla schreef:De lak blijft dan goed zitten als je de stuurpen er weer overheen schuift?
Daar moet je een beetje voor opletten.
Je zou ook een zwarte stift, die ze gebruiken om op glas te schrijven, kunnen gebruiken om het zichtbare vlak "in te kleuren".
Edding 8055,
Staedtler Lumocolor Permanent garden, en er zullen nog wel merken zijn die dit hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 27 jun 2016 18:24

Of een aluminium-kleurige stuurpen...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 jun 2016 19:05

Ik zou er geen primer opdoen, dan wordt het te dik, maar simpelweg bij gemonteerde stuurpen wat zwart in de openingen spuiten.
Overtollige lak meteen wegvegen , job done.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Mantequilla
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 mei 2016 11:34
Locatie: Amsterdam

Mantequilla 27 jun 2016 20:43

Dank voor de tips. Inmiddels ontdekt dat de Ritchey WCS C220 een vrijwel dichte achterkant heeft, dus als ik die neem is het wellicht niet eens nodig. Maar met de optie de boel wat te kleuren met lak of zelfs viltstift heb ik wat ruimere keuzemogelijkheden.

Plaats reactie