Werkt 11 speed voorderailleur icm 10 speed shifters ?
Deze vraag omdat ik op zoek was naar nieuwe 10-sp derailleur. Bikeshop had geen 10- speed meer en vertelde dat 11- speed voorderailleur net zo goed werkt. Had mijn bedenkingen al medegedeeld over langere hefboom Ben benieuwd. Heb hem gezegd, indien het niet werkt, dat hij hem terugkrijgt. Hij verzekerde me dat het functioneerd. Ga vanavond monteren.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Waarom zou het niet functioneren?
Een derailleur is iets wat beweegt door kabel aan te trekken.
Wat je wel in de gaten moet houden, is dat de nieuwe derailleur sneller op max. stand getrokken zit. Dus indien de kabel op binnenblad al strak gemonteerd staat, is er misschien te weinig 'pull' om de shifter te doen klikken bij opschakelen. Maar verder zou het, zoals gezegd, zelfs vlotter kunnen werken.
Een derailleur is iets wat beweegt door kabel aan te trekken.
Wat je wel in de gaten moet houden, is dat de nieuwe derailleur sneller op max. stand getrokken zit. Dus indien de kabel op binnenblad al strak gemonteerd staat, is er misschien te weinig 'pull' om de shifter te doen klikken bij opschakelen. Maar verder zou het, zoals gezegd, zelfs vlotter kunnen werken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®