Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 jun 2016 07:02

athhretjt schreef:Oh? Bij intervaltraining is het best gebruikelijk om stil te staan.
En doe je een lang interval, van zeg een half uur, en je moet even stilstaan, bijvoorbeeld voor ander verkeerd, tel je dat dan ook niet mee?
Daarnaast is het ook voor analyse van het geheel belangrijk.
Auto start/stop is alleen leuk voor mensen die enorm opgewonden raken van hoge gemiddeldes
Tip: zet dan ook in je Garmin aan dat nulwaardes niet meetellen voor je gemiddelde vermogen: direct een hoger vermogen!!!
Als de 20 of 30 min analyseert pak je toch die tijdswaarde en niet wat er daarna gebeurt .
Gem snelheid en gem vermogen zegt niet alles over de gehele rit.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

danny1909
Forum-lid

Gebruikersavatar danny1909 29 jun 2016 08:53

Welkom in het Garmin Edge 1000 topic, toch?

Gisteren had ik op mijn android telefoon de standaard sms applicatie vervangen door facebook messenger. Wat ik hierna ineens zag toen ik naar huis reed was dat de binnenkomende berichten dus ook NIET smsjes zichtbaar werden op de Garmin 1000, ik wist dat nog niet dus wellicht werkt dit ook voor andere apps die de standaard sms applicatie op je telefoon kunnen vervangen (facebook messenger/google hangouts/etc.)
Laatst gewijzigd door danny1909 op 29 jun 2016 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 jun 2016 08:56

danny1909 schreef:Welkom in het Garmin Edge 100 topic, toch?

Gisteren had ik op mijn android telefoon de standaard sms applicatie vervangen door facebook messenger. Wat ik hierna ineens zag toen ik naar huis reed was dat de binnenkomende berichten dus ook NIET smsjes zichtbaar werden op de Garmin 1000, ik wist dat nog niet dus wellicht werkt dit ook voor andere apps die de standaard sms applicatie op je telefoon kunnen vervangen (facebook messenger/google hangouts/etc.)
technisch interessant, ben benieuwd of dit ook met whatsapp zal gaan werken (al zal ik dat nooit gebruiken, want bij mij geldt: op de fiets is niet bereikbaar :ugeek: )

feddesman
Forum-lid

feddesman 29 jun 2016 09:17

Idd concentreer je lekker op het fietsen ipv je mail,sms'jes etc daar kan je tijdens een tussenstop altijd nog naar kijken.
Ik irriteer me ook zo aan die whatsapp scholiertjes,gevaar op de weg.
Specialized Diverge Axs

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 29 jun 2016 09:24

Weer even melden dat ik superblij met de verrassingsroute die Garmin bedenkt. Keer op keer leuke ritjes via wegen die ik niet zo snel bij het uitzetten van een route zou kiezen, maar wel leuk goed fietsbaar! Heb dit jaar nog amper routes getekend, als ik niet zelf tijdens het fietsen wil bepalen waar ik heen ga gebruik ik alleen nog maar de verrasingsoptie :)

brutus
Forum-lid

brutus 29 jun 2016 13:53

Zeker !
Hij had alleen laatst bij mij de gereden route niet opgenomen.
Ga er vooralsnog vanuit dat dat een bedieningsfout was ?

yugor
Forum-lid

yugor 30 jun 2016 14:18

FF een heel andere vraag die ik niet zo makkelijk gegoogled krijg:

Heeft de 1000 ook een minimale snelheid waarbij de grade % nog zichtbaar is?

(Komende van de 705 was ik verbaasd dat de 800 geen grade aangeeft onder de 8 km/h. Ben je aan het harken op de MTB, zie je niet eens hoe steil het is :evil: )

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 30 jun 2016 15:32

yugor schreef:FF een heel andere vraag die ik niet zo makkelijk gegoogled krijg:

Heeft de 1000 ook een minimale snelheid waarbij de grade % nog zichtbaar is?

(Komende van de 705 was ik verbaasd dat de 800 geen grade aangeeft onder de 8 km/h. Ben je aan het harken op de MTB, zie je niet eens hoe steil het is :evil: )
Staat je start/stop niet ingesteld op 10km/u per ongeluk?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 30 jun 2016 22:55

Klopt het dat het niet mogelijk is om aan elk activiteitenprofiel een aparte kaart te koppelen bv race aan ofm en mtb aan omm (open mountainbike map) telkens als ik in het ene profiel een Kaart aan of uit zet gebeurt hetzelde in het andere profiel .

i-mac

i-mac 30 jun 2016 23:09

kooijtje2 schreef:Klopt het dat het niet mogelijk is om aan elk activiteitenprofiel een aparte kaart te koppelen bv race aan ofm en mtb aan omm (open mountainbike map) telkens als ik in het ene profiel een Kaart aan of uit zet gebeurt hetzelde in het andere profiel .
Dat kan volgens mij. Ik heb 3 verschillende profielen op mijn 1000. Eentje voor de Bianchi Infinito, eentje voor mijn Bianchi Impulso MTB, en nog ene voor mijn MTB. Bij elk profiel kan ik een andere kaart kiezen (als die op je Edge staan natuurlijk).

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 01 jul 2016 08:39

i-mac schreef:
kooijtje2 schreef:Klopt het dat het niet mogelijk is om aan elk activiteitenprofiel een aparte kaart te koppelen bv race aan ofm en mtb aan omm (open mountainbike map) telkens als ik in het ene profiel een Kaart aan of uit zet gebeurt hetzelde in het andere profiel .
Dat kan volgens mij. Ik heb 3 verschillende profielen op mijn 1000. Eentje voor de Bianchi Infinito, eentje voor mijn Bianchi Impulso MTB, en nog ene voor mijn MTB. Bij elk profiel kan ik een andere kaart kiezen (als die op je Edge staan natuurlijk).
Weet je zeker dat deze kaart ook onthouden word in het gekozen profiel ? Alles wat ik aan pas in het gekozen profiel dus aantal datavelden enz word inderdaad onthouden behalve de kaart keuze als ik deze aanpas in welke profiel dan ook dan geldt deze wijziging voor alle profielen . Ik heb al een reset uitgevoerd helaas zonder resultaat . iemand een idee ?

i-mac

i-mac 01 jul 2016 08:56

Ik bekijk het straks nog even. Dat kon toch toen ik mijn Edge net had. Tenzij er iets is aangepast in die tijd ...

Edit : Dat is hier nog steeds zo. Ik probeer eens schermafbeeldingen te nemen.

Plaats reactie