Noordhollandsche Backroads
-
- Forum-lid
Wie weet organiseer je ooit nog een heuse toertocht.
Maak joe woar
Mijn racefiets bolt uiteraard ook het liefst over strak asfalt. Maar zo af en toe over alternatieve tapijtjes vindt ie eveneens prima. Zelfs in je ‘eigen’ provincie levert dat soms toch onverwachte en sfeervolle beelden op. Beetje vergelijkbaar ook met schaatsen op natuurijs, waarbij bekend terrein zo nu en dan verrassend onbekend oogt.ruud_k schreef:Wat een leuk en gedetailleerd verslag is dit ! Hulde ! En dat in "mijn" provincie...
Het is dat ik echt niet van schelpenpaden icm racefietsen houd, anders zou ik 'm zo gaan fietsen !
Een route uitstippelen vind ik wel leuk. Een fietstocht organiseren, is nou weer niet zo mijn pakkie-an. Vriend van me zei afgelopen weekend nog dat ik (onder andere) deze route eens naar Le Champion moest sturen. Dan hangt er uiteraard wel een fiks prijskaartje aan.Fietsen?altijd schreef:Wie weet organiseer je ooit nog een heuse toertocht.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Zou dit met 25mm bandjes ook redelijk te doen zijn? foto's zien er echt schitterend uit, zou 'm graag een keer fietsen (forumritje?).
Niet alleen mooie plaatjes kijken, hè. Ook zo her en der even wat lezen: zie antwoord.monsieurpinot schreef:Zou dit met 25mm bandjes ook redelijk te doen zijn? foto's zien er echt schitterend uit, zou 'm graag een keer fietsen (forumritje?).
Ik ken 90% van de onverharde wegen die Buzz heeft benoemd en ik rij ze al jaren met 23 mm Rubino Pro banden en heb daar nog nooit lek op gereden.
Het enige "risicovolle" stuk lijkt mij het eerste stuk van de Zuiderkwelweg.
Echter daar ben ik dit jaar nog niet geweest dus kan ik daar nog geen objectieve mening over geven.
Het enige "risicovolle" stuk lijkt mij het eerste stuk van de Zuiderkwelweg.
Echter daar ben ik dit jaar nog niet geweest dus kan ik daar nog geen objectieve mening over geven.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
haha, ik was blijven hangen bij jouw 28 mm bandjes en toen alleen maar foto's bekeken..buzz schreef:Niet alleen mooie plaatjes kijken, hè. Ook zo her en der even wat lezen: zie antwoord.monsieurpinot schreef:Zou dit met 25mm bandjes ook redelijk te doen zijn? foto's zien er echt schitterend uit, zou 'm graag een keer fietsen (forumritje?).
Gave routes, kan ik je ergens bereiken? Zou je er graag wat vragen over stellen i.v.m. een artikel voor nader te noemen tijdschrift. (Kan geen PB naar je sturen dus vandaar even zo)buzz schreef:Ondertussen lijkt er toch al aardig wat animo te zijn voor 'n ietwat stoffig Noordhollandsch rondje . Nice to know! Wellicht is het daarbij handig om te weten waar je onderweg iets kunt eten, drinken en/of je bidons kan bijvullen. Bij de 135km-route rijd je in ieder geval pal langs...
• Km 32, Huisduinen: restaurant Nogal Wiedus
• Km 40, Den Helder: benzinepompstation
• Km 45, De Kooy: benzinepompstation
• Km 70, Oosterland: chauffeursrestaurant De Zingende Wielen
• Km 70, Oosterland: benzinepompstation
• Km 94, Medemblik: eetcafé De Kwikkel, grandcafé Hof van Medemblick
• Km 124, Oude Niedorp: restaurant/pub The Irish Cottage
En bij de 150km-route is dat dan een slordige 18 km verderop...
• Km 50, Huisduinen: restaurant Nogal Wiedus
• Km 58, Den Helder: benzinepompstation
• Km 63, De Kooy: benzinepompstation
• Km 88, Oosterland: chauffeursrestaurant De Zingende Wielen
• Km 88, Oosterland: benzinepompstation
• Km 111, Medemblik: eetcafé De Kwikkel, grandcafé Hof van Medemblick
• Km 141, Oude Niedorp: restaurant/pub The Irish Cottage
Alvast bedankt voor je reactie!
-
- Forum-lid
Vandaag de 135 km variant gereden.Plus nog ietsje meer want ik kom uit de buurt van Enkhuizen.
Voor de zekerheid maar de winter fiets gepakt met continental 4 season banden.
Nogmaals dank Buzz, want het was weer super!Tegen de klok in ten opzichte van de route.De begroeiing heeft in de tussentijd zijn werk gedaan ☺. Met name langs het amstelmeer was het een smalle bedoeling.
Voor de zekerheid maar de winter fiets gepakt met continental 4 season banden.
Nogmaals dank Buzz, want het was weer super!Tegen de klok in ten opzichte van de route.De begroeiing heeft in de tussentijd zijn werk gedaan ☺. Met name langs het amstelmeer was het een smalle bedoeling.