Alles over vakanties op én met de fiets

Noord / midden italie

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 07 jul 2016 22:13

Het is wel veel leuker om in de Italiaanse binnenlanden met een kaartje onderweg de route uit te stippelen. Geeft altijd zo'n speciaal gevoel vind ik.
Maak joe woar

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 08 jul 2016 10:42

Ernie C. schreef:
Het werkt toch gewoon hetzelfde als in de auto, waarom zou je daar ervaring mee op moeten doen? In de auto heb ik trouwens geen gps maar op de fiets in het buitenland vindt ik het wel prettig. Één verkeerde afslag in de bergen kan zomaar een onvoorziene 50km aan je rondje toevoegen.
NOT. Fiets GPS werkt volledig anders dan Auto navigatie met TomTom.
Je moet er écht van te voren op bekend terrein ervaring mee op doen en blind de functies en knoppen kunnen vinden. Navigatiefouten zijn maar een klein probleem in vergelijk met de man die bezig was z'n gps te bedienen en daar zo druk mee was dat hij de rotswand niet op zich af zag komen

-eric-
Forum-lid

-eric- 08 jul 2016 14:17

Wat je wel kan doen is op je gemak op google maps wat routes in elkaar knopen en dan kun je gelijk hoogteprofielen zien... Dan is het een kwestie van dorpjes en wegnummers noteren en dan kom je een heel eind..... (of je doet google navigatie aan op de telefoon)

Wat je ook kan doen is op Routeyou een route maken of downloaden als gpx en dan (als je een android phone hebt) deze inladen in Osmand (app). Ik navigeer met deze app gewoon op spraakaanwijzingen.... Het is geen eenvoudige app maar werkt wel heel goed...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 jul 2016 21:46

Fietsen?altijd schreef:Het is wel veel leuker om in de Italiaanse binnenlanden met een kaartje onderweg de route uit te stippelen. Geeft altijd zo'n speciaal gevoel vind ik.

Dat ben ik wel met je eens, maar op een ritje van 100km ben je zomaar een uurtje verder en nu met de familie zijn dat kostbare kilometers en met de navi kom je toch ook verder.

Compleet oof topic, maar zo vond ik het pas ook heerlijk om in een 911 uit 86 over bochtige weggetjes te sturen met ouderwetse handbak, geen stuurbekrachtiging en amper rembekrachtiging. Niet de hele week is als ik dagelijk 150km woon werk maak hoor

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 10 jul 2016 10:40

In bergachtige gebieden zijn het vooral de hoogtemeters die tellen. Wat lijkt op een afkorting langs de kortste lijn naar de camping waar je vrouw en kinderen op je wachten, kan je een flinke hoeveelheid extra hoogtemeters opleveren. In de Apennijnen zijn de dorpjes op sommige plekken dun gezaaid. Dan wordt herbevoorraden een klusje wat je goed moet plannen.

Als je op de kaart navigeert zoals we dat vroeger deden, kijk dan ook met éen oog naar hoogtelijntjes en waterlopen.

dario
Forum-lid

dario 11 jul 2016 09:42

Nee_Nee schreef:Als je op de kaart navigeert zoals we dat vroeger deden, kijk dan ook met éen oog naar hoogtelijntjes en waterlopen.
"Zoals we dat vroeger deden" :?
Doe ik dus nog steeds: ik wéét namelijk graag waar ik rijd...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

esteban
Forum-lid

esteban 11 jul 2016 17:13

JoostG schreef:Lago d'Iseo (1050km vanaf Utrecht): kleiner en minder toeristische dan het nabij gelegen Gardameer. De schitterende steden Verona en Bergamo zijn minder dan een uur weg. Mooie natuur kan je er vinden en kleine dorpjes. Bezoek ook zeker het eiland in het meer, Monte Isola. En ......... vlak rijden rond het meer, maar stevig klimmen aan met name de westkant van het meer. Je vindt er allebei onbekende klimmen van de buitencategorie.
Hi Joost, heb je nog wat tips voor deze streek? Ik land woensdag in Bergamo, dus de westkant waar je het over hebt is niet zo veraf :)

dicksol
Forum-lid

dicksol 11 jul 2016 17:30

Zoiets: http://www.zanibike.net/itinerari/Giro_due_laghi.aspx. Zit i.i.g. Coli di San Fermo in (zonder doodlopend stukje). Vanaf Grone een monster van een klim. Ten westen van Iseo meer zover ik weet de zwaarste klim. Ook aantal maal in Giro opgenomen geweest.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jul 2016 17:52

dario schreef:
Nee_Nee schreef:Als je op de kaart navigeert zoals we dat vroeger deden, kijk dan ook met éen oog naar hoogtelijntjes en waterlopen.
"Zoals we dat vroeger deden" :?
Doe ik dus nog steeds: ik wéét namelijk graag waar ik rijd...
+1 Ik verbaas me ook regelmatig over het geografisch analfabetisme van veel fietsers.

dario
Forum-lid

dario 11 jul 2016 21:09

Wat je zegt: ik vind computers heus wel handig voor dingen die mijn eigen brein niet aankan, maar als we àlle cognitieve activiteiten aan ze overlaten worden we er met zijn allen alleen maar dommer op... En dan krijg je dit:
http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/artic ... agne.dhtml :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 11 jul 2016 21:30

Voor een wielerwedstrijd naar het verkeerde Grafshaft in Duitsland rijden. Naar Elst rijden en op zoek zijn naar de jeugdherberg. Die ligt in dat andere Elst, jongen.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 12 jul 2016 08:58

:lol: :lol:

Ik fiets in het buitenland altijd met mijn papa en die heeft zo'n mooie gps op de teller.
Maar dat ding heeft ook wel eens kuren en dan is het altijd handig om een kaartje bij je te hebben. Met handen en voeten uit leggen waar je heen moet in één of ander gat heeft ook wel weer zijn charme maar dan geef ik toch de voorkeur aan een kaart. Mooie smoes ook om weer koffie te drinken, 'even de route uitstippelen'.
Maak joe woar

Plaats reactie