Vraagje: weet iemand of bij een Supra RA comp wielset, die zowel voor 9/10 en 11 speed geschikt is, men ook de spacers standaard bijleverd?
Zo niet, hoeveel spacers en welke dikte in mm moet men hebben/gebruiken voor 9 en 10 speed cassettes?
Bij een 11 speed ga ik ervan uit dat men geen spacers nodig heeft.
Wie kan e. e. a. bevestigen of info geven?
Alvast bedankt.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
9/10/11 Supra comp wielset
Ik ga er vanuit dat er tegenwoordig geen conversie spacers meer meegeleverd worden. Om de 11spd body te converteren naar 8/9/10 speed heb je een 1.85mm dikke spacer nodig. Daarnaast heb je de 1mm dikke spacer nodig die bij de cassette zit. Zit er geen spacer bij de cassette, dan heb je die ook niet nodig.
even inbreken op dit topic.
Als ik mijn 10 speed cassette wil gebruiken op mijn 9/10/11 speed compatible body dan staat bij het gebruik van de 1,85 mm spacer de derailleur niet onder het kleinste kransje.
Als ik vervolgens ook de 1mm spacer er bij doe, dan krijg ik de sluitring er niet op.
Iemand een idee wat er mis gaat?
Als ik mijn 10 speed cassette wil gebruiken op mijn 9/10/11 speed compatible body dan staat bij het gebruik van de 1,85 mm spacer de derailleur niet onder het kleinste kransje.
Als ik vervolgens ook de 1mm spacer er bij doe, dan krijg ik de sluitring er niet op.
Iemand een idee wat er mis gaat?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC