De tweede Touretappe is een prooi geworden voor Peter Sagan. De wereldkampioen rekende in een sprint af met Julian Alaphilippe en Alejandro Valverde, maar zelf had hij niet door dat hij had gewonnen. “Ik dacht dat er nog twee mannen voorop reden,” zei hij na afloop. “Ik wist helemaal niet dat ik had gewonnen.”
<BR>Even leek er een stunt in de maak. Jasper Stuyven was met nog acht kilometer te gaan weggereden uit een kopgroep van oorspronkelijk vier man en begon aan de lastige slotkilomers met anderhalve minuut voorsprong. Het peloton onder aanvoering van Tinkoff haalde de Belg pas in de allerlaatste 500 meter bij, wanneer het alsnog op een sprint uitdraaide. Sagan was daarin sneller dan Alaphilippe en Valverde. Als beloning mocht Sagan ook het geel in ontvangst nemen. “Mijn allereerste gele trui. Dit is echt heel mooi,” glunderde hij na afloop.
<BR>Wilco Kelderman en Bauke Mollema lieten zich ook goed zien. Kelderman eindigde knap als zesde, terwijl Mollema als negende de finish passeerde. Daarmee bleef hij Chris Froome net voor. Richie Porte en Alberto Contador hadden een minder goede dag. Contador, die zaterdag viel en zijn schouder blesseerde, kwam opnieuw ten val op zijn schouder en verloor 48 seconden. Porte had te maken met materiaalpech en verloor bijna twee minuten.