GT Bicycles
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ondertussen is mijn fiets klaar.
Het is een GT Grade 105 flatbar expert met volledige Shimano 105 groep en hydraulische remmen.
Remmen zijn vervangen door XT remmen + hendels
Zadel is vervangen door een Syncros XR zadel
XT Pedalen gemonteerd
Achteraan steekt een Continental Speedride 42 mm band
Vooraan heb ik een Continental Cyclocross Speed 35 mm band (een Speedride 42 mm was te breed) gemonteerd.
Voor mij zijn de eerste ervaringen positief.
Op grind en verharde wegen is er goed mee te rijden.
Door de 35-42 mm banden komen niet alle trillingen tot in de handen.
Heb er nog niet echt mee in de modder gereden, dan monteer ik Schwalbe RocketRon Cyclocross 35 mm banden.
Het is een GT Grade 105 flatbar expert met volledige Shimano 105 groep en hydraulische remmen.
Remmen zijn vervangen door XT remmen + hendels
Zadel is vervangen door een Syncros XR zadel
XT Pedalen gemonteerd
Achteraan steekt een Continental Speedride 42 mm band
Vooraan heb ik een Continental Cyclocross Speed 35 mm band (een Speedride 42 mm was te breed) gemonteerd.
Voor mij zijn de eerste ervaringen positief.
Op grind en verharde wegen is er goed mee te rijden.
Door de 35-42 mm banden komen niet alle trillingen tot in de handen.
Heb er nog niet echt mee in de modder gereden, dan monteer ik Schwalbe RocketRon Cyclocross 35 mm banden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mooi dat je Grade klaar is, nu maar km maken op allerlei terrein
Ik heb hier de mijne (iets goedkopere uitvoering)
Heb er vanmiddag gelijk maar 2,5 uur op gezeten voor een rondje, kon het niet laten om met de standaard 28mm banden Kenda Kwest een stukje bos mee te pakken, er moeten gauw 35mm gravel grinders onder voor dat modderwerk. Mijn stuurpen ga ik gauw omdraaien zit nu te hoog op de remgrepen en heb de hele tijd in de beugel gereden die apart maar comfortabel is.
Na het afspuiten hoor je nu de schijfremmen iets aanlopen, iemand ervaring wat je nu moet doen de boel demonteren/schoonmaken of gewoon weer gaan fietsen?
Niet veel Grades in nederland denk ik , is nog iets aparts.
Ik heb hier de mijne (iets goedkopere uitvoering)
Heb er vanmiddag gelijk maar 2,5 uur op gezeten voor een rondje, kon het niet laten om met de standaard 28mm banden Kenda Kwest een stukje bos mee te pakken, er moeten gauw 35mm gravel grinders onder voor dat modderwerk. Mijn stuurpen ga ik gauw omdraaien zit nu te hoog op de remgrepen en heb de hele tijd in de beugel gereden die apart maar comfortabel is.
Na het afspuiten hoor je nu de schijfremmen iets aanlopen, iemand ervaring wat je nu moet doen de boel demonteren/schoonmaken of gewoon weer gaan fietsen?
Niet veel Grades in nederland denk ik , is nog iets aparts.
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Mooie fiets! Je kan ook een spacer onder de stuurpen verwijderen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ondertussen een rondje modder met mijn Grade Flatbar gereden.
Ging perfect.
Achteraan een Schwalbe Rocket Ron Evo 35 mm Cyclocross
Vooraan een Continental cyclocross speed 35 mm (de RocketRon 35 mm was net iets te breed).
Stabiele fiets zowel op snelle stukken als in het iets zwaardere werk.
De Shimano 105 groep werkte perfect.
Vandaag spatborden op gemonteerd (met terug de Conti Speedride 42 mm achter en cyclocross speed 35 mm voor) zodat hij terug kan gebruikt worden als woon-werk fiets.
Ging perfect.
Achteraan een Schwalbe Rocket Ron Evo 35 mm Cyclocross
Vooraan een Continental cyclocross speed 35 mm (de RocketRon 35 mm was net iets te breed).
Stabiele fiets zowel op snelle stukken als in het iets zwaardere werk.
De Shimano 105 groep werkte perfect.
Vandaag spatborden op gemonteerd (met terug de Conti Speedride 42 mm achter en cyclocross speed 35 mm voor) zodat hij terug kan gebruikt worden als woon-werk fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Al eens van Google gehoord? http://www.gtbicycles.com/eur_nl/dealer-locator/rb10 schreef:Ben wel geinteresseerd in in een GT Grade, waar zijn deze te kopen en , nog beter waar zou ik ern een proef kunnen rijden?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
GT Grade update, inmiddels heb ik mijn GT Grade Sora nu een half jaar en veel op gereden, slecht weer fiets in het weekend en woon-werk fiets door de weeks.
Op zich heel tevreden, de schijfremmen zijn ideaal en piepen niet, alleen na regen en schoonmaken moet je even met ingeknepen remmen fietsen om het vocht te laten verdwijnen en een paar keer hard remmen, Het grote voordeel is geen velg slijtage (kun je dus lang met je wielen doen) en geen vieze zwarte zooi na een regenrit.
Ik ben wel om wat dat betreft.
Wel de Sora 9 shifters vervangen door een setje 10 DA7800 die ik nog had (en 10 spd cassette) en nu is schakelen feilloos. Alleen nog een ander crankstel mettertijd want deze FSA Vero heeft een slinger waarschijnlijk door de gewone 4-kante as dus er gaat een 105 zwart op komen.
De 28 mm banden hebben nog veel ruimte over en geven goed comfort en wat extra zekerheid op slechte fietspaden. Verder is'ie stijf genoeg om hard mee te gaan en de snelle groepsritten kunnen er ook prima mee. Het stuur is apart (naar buiten lopend maar in de praktijk prima comfortabel.
Dus als je ervoor in de markt bent dan zou ik de 105 versie aanraden ben je gelijk klaar.
Op zich heel tevreden, de schijfremmen zijn ideaal en piepen niet, alleen na regen en schoonmaken moet je even met ingeknepen remmen fietsen om het vocht te laten verdwijnen en een paar keer hard remmen, Het grote voordeel is geen velg slijtage (kun je dus lang met je wielen doen) en geen vieze zwarte zooi na een regenrit.
Ik ben wel om wat dat betreft.
Wel de Sora 9 shifters vervangen door een setje 10 DA7800 die ik nog had (en 10 spd cassette) en nu is schakelen feilloos. Alleen nog een ander crankstel mettertijd want deze FSA Vero heeft een slinger waarschijnlijk door de gewone 4-kante as dus er gaat een 105 zwart op komen.
De 28 mm banden hebben nog veel ruimte over en geven goed comfort en wat extra zekerheid op slechte fietspaden. Verder is'ie stijf genoeg om hard mee te gaan en de snelle groepsritten kunnen er ook prima mee. Het stuur is apart (naar buiten lopend maar in de praktijk prima comfortabel.
Dus als je ervoor in de markt bent dan zou ik de 105 versie aanraden ben je gelijk klaar.
Veel op fietsen misschien?
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 28 feb 2020 20:21
Ik zit al een tijdje te kijken naar een gravelbike, en zag onlangs de GT Grade voorbij komen. Ik lees overal positieve reviews (racefietsblog, grinta.be, bikeradar), en ik vind de looks ook gewoon erg gaaf, met name in de Carbon Expert trim:
https://www.gtbicycles.com/eur_nl/grade ... xpert-2050
Iemand ervaring met deze fiets of het merk GT?
En weet iemand waar een goede dealer zit van GT (liefst in regio Eindhoven)? Op de website staat wel een store locator, maar deze is vrij gedateerd volgens mij, staan links naar een aantal fietswinkels op die allang niet meer bestaan.
https://www.gtbicycles.com/eur_nl/grade ... xpert-2050
Iemand ervaring met deze fiets of het merk GT?
En weet iemand waar een goede dealer zit van GT (liefst in regio Eindhoven)? Op de website staat wel een store locator, maar deze is vrij gedateerd volgens mij, staan links naar een aantal fietswinkels op die allang niet meer bestaan.
Foto na Parijs - Roubaix 2019. GT Grade 1e serie gekocht in 2015 met 105 gr (52x36; 32t 11s). Er is op facebook een GT Grade groep. Kun je meer vinden. Veel besproken is daar de max bandenbreedte achter (35mm) maar met nieuwe serie is dit vergroot - marktconform. De Grade wordt wel een van de eerste gravelbikes genoemd, maar GT (Groep Cannondale) noemde de Grade een "Enduroad". En dat is het: een alleskunner maar blinkt nergens uit, behalve dat je er mee kunt racen, crossen etc. Ik ben het minst te spreken over de 105 groep, remmen in het bijzonder, ik moet ze meer dan gemiddeld centreren omdat de het wiel dan lichte weerstand heeft. Het originele zadel vond ik spuuglelijk, maar zat niet verkeerd (nu WTB of Selle I Flyte). Het stuur met flair was afgrijselijk breed, maar tijdens het crossen en PR vond ik 't toch wel prettig. De alu variant vind ik lelijk maar de carbon RAW versie (frame) mooi. De standaard geleverde wielen (Stan notubes) was ook niet mijn smaak, Twee keer spaakbreuk. Ik kon geen frameset vinden en daarom maar compleet gekocht. Dealers zijn er niet of nauwelijks, je zult je ws moeten wenden tot webwinkels (google shopping), Ik heb er nu 5000 km mee gereden en de ketting vervangen door een KMC en de cassette door een Sunrace - black. Voor zit een steekas en achter 135 mm QR, Vermoedelijk nieuwe serie is dit aangepast aan wat nu gangbaar is. Ik krijg toch wel aardige reacties op de Grade van die en gene. Upgrades zou ik zeggen 1) andere crank Rotor 2)wielen en misschien wat Supacuz bling. Gekocht bij thebikeshop.de voor net geen 2000euro. Die nieuwprijs doet het nog steeds zie ik op websites, maar dan met Tiagra.
Laatst gewijzigd door Codalunga op 30 jun 2020 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De groeten
Beetje off topic, maar hoe bevalt die Sunrace cassette je?
Heb ooit een keer een winter met een SunRace CSRX1 cassette gereden (ook een zwarte, zal maar zo eens zelfde type kunnen zijn ), schakelde een beetje lomp in vergelijk met de normale Sram cassette