Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

madmaus
Forum-lid

madmaus 14 jul 2016 17:32

feddesman schreef:
madmaus schreef:Ik heb zojuist een edge 810 aangeschaft naast mijn Mio 505.
Ik wil even vergelijken welke beter geschikt is voor mijn behoeftes.

Maar ik nu even niet uitkom is hoe ik draadloos GPX tracks naar mijn edge kan krijgen.
Bij mio was het super makkelijk, inloggen op de mioshare site, daar GPX uploaden bij tracks en hij synchroniseerde naar het apparaat.

Op de één of andere manier lukt mij dat niet bij Garmin connect.
Uiteraard wel via de sd kaart in het mapje new files maar dan heb je altijd connectie met een pc nodig.

is dit uberhaupt mogelijk om draadloos te doen
Helaas niet.
Tenzij je GSM een SD card slot heeft.
Daar was ik al bang voor.
Wel een gemis als je dat eenmaal gewend bent.

Gelukkig kan ik een kaartlezer aansluiten op mijn Samsung maar dit zou toch wel erg handig zijn.
En relatief makkelijk te realiseren in garmin connect zou je zeggen.

feddesman
Forum-lid

feddesman 14 jul 2016 17:42

madmaus schreef:
feddesman schreef:
madmaus schreef:Ik heb zojuist een edge 810 aangeschaft naast mijn Mio 505.
Ik wil even vergelijken welke beter geschikt is voor mijn behoeftes.

Maar ik nu even niet uitkom is hoe ik draadloos GPX tracks naar mijn edge kan krijgen.
Bij mio was het super makkelijk, inloggen op de mioshare site, daar GPX uploaden bij tracks en hij synchroniseerde naar het apparaat.

Op de één of andere manier lukt mij dat niet bij Garmin connect.
Uiteraard wel via de sd kaart in het mapje new files maar dan heb je altijd connectie met een pc nodig.

is dit uberhaupt mogelijk om draadloos te doen
Helaas niet.
Tenzij je GSM een SD card slot heeft.
Daar was ik al bang voor.
Wel een gemis als je dat eenmaal gewend bent.

Gelukkig kan ik een kaartlezer aansluiten op mijn Samsung maar dit zou toch wel erg handig zijn.
En relatief makkelijk te realiseren in garmin connect zou je zeggen.
Idd dat is wel een misser van Garmin .Mischien iets voor in de ideeënbus
Specialized Diverge Axs

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 14 jul 2016 18:11

810 heeft wifi toch en synchroniseert activiteiten naar Garmin Connect via Wifi? toch?

Dan is de truc: een track die verrijkt is met info over gemiddelde snelheid (maar is misschien optioneel) met ? GPS Visualiser of RTWtool. Dan in Garmin Connect van de activiteit een koers laten maken en dan zou die koers naar de Edge gesynchroniseerd horen te worden.

Als wat je direct in de newfiles folder zet zal nooit worden opgepakt met synchronisatie, alleen koersen die in Connect zijn gemaakt worden gesynchroniseerd.
Marco :)

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 14 jul 2016 18:24

Nee, 810 heeft geen WIFI, communicatie loopt via bluetooth naar de telefoonapp of via de USB kabel naar PC/Mac. Bijgevolg kan je draadloos (BT) alleen maar Courses uit Garmin connect via de telefoonapp naar de Edge zenden.
Afbeelding

madmaus
Forum-lid

madmaus 14 jul 2016 19:28

Ik zal eens even kijken of ik dit bij Garmin onder de aandacht kan krijgen :).

Nog 1 vraagje (wat niet in de handleiding staat).
Live segmenten, die worden automatisch gedownload. Je krijgt je starred segments maar ook populair local segments.
Enig idee hoe dit uit kan? Uiteraard handmatig op de edge maar wellicht is er een optie om ze helemaal niet te downloaden. (ik krijg dus meer segments dan de 6 die ik gestarred heb)

gene
Forum-lid

gene 19 jul 2016 18:04

Dinsdagdeal bij Mantel. 288 € voor 810 bundel
https://www.mantel.com/be/garmin-edge-8 ... NzdGFydDE=

madmaus
Forum-lid

madmaus 19 jul 2016 19:15

Dat is wel een mooie deal.
blij dat ik de mijne net voor een mooie prijs heb verkocht :)

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 21 jul 2016 00:21

Kan iemand hier mij uitleggen wat nu een goede manier is om een rit te hervatten na een iets langere pauze?
Ik ben een beetje aan het testen en proberen, en wanneer ik alleen ben en gewoon een rondje in een keer fiets gaat het wel goed.
Maar wanneer ik onderweg stop voor een iets langere tijd (koffiestop), dan lijkt het automatisch pauzeren niet lekker te werken. Bij vertrek na de koffiestop lijkt het apparaat de rit niet automatisch te hervatten.
De laatste keer heb ik de Garmin helemaal uitgezet tijdens de stop om de batterij te sparen. Dit was ook nog eens tijdens het rijden van een ingeladen koers.
Na het opnieuw inschakelen van het apparaat startte deze niet automatisch bij vertrek na de koffiestop, en heb ik de startknop ingedrukt. Toen telde het apparaat wel weer de ritgegevens verder, maar kreeg na 10 min. een wegtrekker, en schakelde vanzelf uit. Ik dacht dat de batterij leeg was, en heb het zo gelaten. Bij thuiskomst bleek er nog 55% in de batterij aanwezig toen ik het apparaat aan de oplader plaatste.
Tevens viel het op dat wanneer je 1 keer een verkeerd knopje indruk je alleen nog maar de keuze hebt uit [opslaan] of [wissen]. Is hier een trucje voor om de rit alsnog te hervatten, of later 2 ritten weer samen te voegen in Connect of Strava (rit opslaan en nieuwe starten).

Verder viel het ook nog op dat de ritgegevens opgeslagen worden in het geheugen van het apparaat, en niet op de SD-kaart, terwijl ik wel de SD-kaart als opslag heb aangewezen in het geheugen.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 21 jul 2016 01:08

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 08 aug 2016 07:42

Gister na mijn ritje bij thuiskomst viel hij uit,weer alle gegevens weg .
Maar weer een reset gedaan en alles opnieuw ingesteld,zet voorlopig strava ook maar aan op mijn iPhone dan heb ik in ieder geval nog wat.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

rodeo
Forum-lid

rodeo 08 aug 2016 08:12

Mijn 810 heeft de laatste tijd ook kuren. In een aantal recente ritten start hij onderweg opnieuw op, loopt vast of valt uit.

Voorlopig geef ik de (OpenFietsMap) kaarten de schuld dus die heb ik nu uitgeschakeld.

Wat daarnaast bijzonder irritant is is dat sinds de laatste Garmin Express upgrade alle activiteiten ooit op het apparaat opgenomen (300+ stuks) opnieuw gesynchroniseerd worden. Ik heb de oude er nu maar vanaf gegooid want zo veel geduld heb ik niet iedere keer.

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 08 aug 2016 09:29

rodeo schreef:Mijn 810 heeft de laatste tijd ook kuren. In een aantal recente ritten start hij onderweg opnieuw op, loopt vast of valt uit.

Voorlopig geef ik de (OpenFietsMap) kaarten de schuld dus die heb ik nu uitgeschakeld.

Wat daarnaast bijzonder irritant is is dat sinds de laatste Garmin Express upgrade alle activiteiten ooit op het apparaat opgenomen (300+ stuks) opnieuw gesynchroniseerd worden. Ik heb de oude er nu maar vanaf gegooid want zo veel geduld heb ik niet iedere keer.
Gebruik je dan de lite of de full versie van openfietsmap? Ik heb de full en die van mij loopt nooit vast.

Plaats reactie