Klopt. Mailen met Mio gaat normaal vrij snel en goed. Nu lang wachten en afgescheept met FAQ. Had uitdrukkelijk vermeld dat ik die allang had doorlopen en alles meerdere keren geprobeerd. Anyway, goeie tip! Thanks.Flipmoehoe schreef:Daar had je al ff last van toch?J.Edge87 schreef:Mio lijkt ook op vakantie t zijn. Nog steeds geen oplossing voor mijn dodge error.
Misschien een bericht sturen op Facebook, ik ben daar 2x goed geholpen.
Voor je foutmelding heb ik geen idee wat het kan zijn. Heb alleen ergens gelezen dat je op alle dashboards 2 datavelden aan moet hebben staan.. Misschien op je kaart maar 1 dataveld staan? Is misschien het proberen waard
Mio Cyclo
is het fietsen aan het her-ontdekken
Heb je 4.4.5 firmware al? Daar zou het dodge probleem opgelost moeten zijn.
Anders hard reset of handmatige reset:
If you encounter problems with your Mio Cyclo, please reformat the device. Make sure you only reformat the Mio_system drive (not the Mio_data drive). Before you connect the device to the PC, please make sure you switch it off first, connect the device to the PC and turn it on.
Open Windows Explorer (or "My Computer"/"Computer") and right click the Mio_system drive. Select "Format" and leave the default FAT32 option. Tick the box for "Quick Format" and click on "Start".
When this is finished, disconnect the device for about 10-15 seconds. You should continue to see a USB connection screen on the device. Now reconnect the device to the PC and start the CycloAgent application.
The CycloAgent application will detect that the Mio_system drive is empty. You will get a message "Recover your device" and below it a recover button. Click on the Recover button and the CycloAgent application will download and install the software and maps again (please be aware that this process can take quite some time).
When the device has recovered you will get a message that the recovery has succeeded."
Anders hard reset of handmatige reset:
If you encounter problems with your Mio Cyclo, please reformat the device. Make sure you only reformat the Mio_system drive (not the Mio_data drive). Before you connect the device to the PC, please make sure you switch it off first, connect the device to the PC and turn it on.
Open Windows Explorer (or "My Computer"/"Computer") and right click the Mio_system drive. Select "Format" and leave the default FAT32 option. Tick the box for "Quick Format" and click on "Start".
When this is finished, disconnect the device for about 10-15 seconds. You should continue to see a USB connection screen on the device. Now reconnect the device to the PC and start the CycloAgent application.
The CycloAgent application will detect that the Mio_system drive is empty. You will get a message "Recover your device" and below it a recover button. Click on the Recover button and the CycloAgent application will download and install the software and maps again (please be aware that this process can take quite some time).
When the device has recovered you will get a message that the recovery has succeeded."
ik heb inmiddels via de facebook pagina contact. probleem bekend maar er is geen zicht op wanneer dit opgelost wordt. zit je hier met een toestel dat niet doet waarvoor hij gemaakt is, namelijk route navigeren.
heeft niemand van jullie dit probleem?
heeft niemand van jullie dit probleem?
Grootste reden is de vrijheid van kaarten.
Ik ben altijd super tevreden over de 505 geweest.
Ik had ook een 810 gekocht maar die is weer weg. Na de 505 gewend te zijn is deze toch wel echt super klein en langzaam (met de kaarten).
Dus vandaar dat de 1000 nu een logisch stap is.
Mio komt nog met een kaart update en ze hebben tegen mij gezegd dat ze intern aan het kijken zijn hoe ze de mappen vrij kunnen maken voor iedereen.
En ik kon hem op marktplaats voor een mooie prijs krijgen.
Ps voor jou probleem zou ik toch niet zo 123 laten afschepen. Die hoort niet. Dan maar een vervangend exemplaar of een ander model
Ik ben altijd super tevreden over de 505 geweest.
Ik had ook een 810 gekocht maar die is weer weg. Na de 505 gewend te zijn is deze toch wel echt super klein en langzaam (met de kaarten).
Dus vandaar dat de 1000 nu een logisch stap is.
Mio komt nog met een kaart update en ze hebben tegen mij gezegd dat ze intern aan het kijken zijn hoe ze de mappen vrij kunnen maken voor iedereen.
En ik kon hem op marktplaats voor een mooie prijs krijgen.
Ps voor jou probleem zou ik toch niet zo 123 laten afschepen. Die hoort niet. Dan maar een vervangend exemplaar of een ander model
Dank voor je bericht. Helder. Heb helaas t geld niet, anders ben ik in staat om ook een Garmin aan te schaffen.
Ik ga morgen bellen met Mio, want de Facebook antwoorden zijn ook niet hoopgevend. Ik zag wel op Facebook dat iemand met zelfde problemen een 315 heeft gekregen. Dus ik houd vol haha. Ik wil best een klein bedrag bij betalen, maar eigenlijk is t toch te gek voor woorden dat een fietsnavigatie niet kan navigeren.
Ik ga morgen bellen met Mio, want de Facebook antwoorden zijn ook niet hoopgevend. Ik zag wel op Facebook dat iemand met zelfde problemen een 315 heeft gekregen. Dus ik houd vol haha. Ik wil best een klein bedrag bij betalen, maar eigenlijk is t toch te gek voor woorden dat een fietsnavigatie niet kan navigeren.
Succes!
Idd gewoon aangeven dat je dit product niet kan gebruiken waarvoor je hem gekocht hebt (ze adverteren met navigatie tenslotte).
Dan en gewoon eisen dat ze een passende oplossing bieden.
En anders gewoon niet via privé berichten maar gewoon op Facebook of Twitter.
Idd gewoon aangeven dat je dit product niet kan gebruiken waarvoor je hem gekocht hebt (ze adverteren met navigatie tenslotte).
Dan en gewoon eisen dat ze een passende oplossing bieden.
En anders gewoon niet via privé berichten maar gewoon op Facebook of Twitter.
vanmorgen gebeld met de Mio klantenservice. Het duurde eventjes, maar ik had een behulpzame jongen aan de telefoon die mijn probleem goed snapte. Hij heeft me een laatste oplossing geboden en dit uitgelegd aan de telefoon. Hierna dit ook naar mij gemaild. Ik heb de oplossing hieronder geplaatst voor het geval iemand zo'n zelfde probleem heeft. Ik heb een heel klein testrondje gedaan van 3 km, en de navigatiefunctie werkt weer. Hopelijk blijft hij het doen.....fingers crossed
anyway... een dikke min voor de email en facebook service van Mio en een dikke plus voor de medewerker aan de telefoon!
anyway... een dikke min voor de email en facebook service van Mio en een dikke plus voor de medewerker aan de telefoon!
Dodge 4.2 application error
Deze foutmelding komt meestal naar voren wanneer:
- Er een corrupte track of opname op het toestel staat.
- Er een ongeconverteerde track op het toestel staat; dit gebeurd vaak wanneer men routes/tracks van derde partijen overneemt.
Alhoewel de extentie .gpx is, wil dit nog niet zeggen dat een dergelijke track compatibel is. Er zijn namelijk 3 soorten .gpx files in omloop: “GPX Track”, “GPX Route” en “GPX Waypoint” (knooppunt).
Het enige formaat dat correct gelezen wordt door de Mio is de “GPX Track”. Zorg er dus altijd voor dat datgene dat u download of toegestuurd krijgt eerst geconverteerd wordt. Dit kan via een site als bijvoorbeeld GPSies.com.
Er kan dus een corrupte/ ongeconverteerde track in uw MioShare staan. Indien de optie in de instellingen in uw Cyclo Agent om tracks automatisch op uw toestel te plaatsen bij het synchroniseren aanstaat, kunt u dus tientallen keren uw data schijf formatteren maar elke keer wanneer het toestel met de Cyclo Agent wordt verbonden, komt diezelfde corrupte track weer net zo hard terug op uw Mio en begint het probleem weer van voor af aan.
Ik zou u dan ook willen vragen om de tracks in uw Mioshare te verwijderen (eventueel eerst downloaden naar uw computer wanneer u deze wilt behouden.
Formatteer hierna de dataschijf van uw toestel. Zorg wel dat u eerst alle uw opnames met MioShare synchroniseert omdat bij de formattering van de dataschijf alle opnames gewist worden.
Om de dataschijf te formatteren:
Zorg, voordat u het toestel aan de PC koppelt, dat het helemaal uitstaat. Daarna aan de PC koppelen en dan pas aanzetten.
- Open Windows Verkenner (of "Deze Computer"/"Computer"/"Mijn PC") en rechtsklik op de Mio_data schijf. Selecteer "formatteren" en laat de default optie voor FAT aanstaan. Vink het hokje "Snel Formatteren" aan en klik op Start. Dit formatteert dan de data schijf waarna alles gewist is.
- Zodra dit gedaan is, kunt u het toestel voor ongeveer 10-15 seconden loskoppelen. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Hierna het toestel weer aan de PC koppelen en de Cyclo Agent applicatie opstarten.
Maak vervolgens even een testroute in Mioshare en laadt deze op uw toestel en test even uit of deze nu opnieuw de error geeft.