Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 jul 2016 22:11

Tijdens mijn vakantie in Istrie heb ik een uitstapje naar Italie gemaakt om een retro rit te rijden.

In het reisverslag van Istrie staan daar een hele serie foto;s van dit retro event: K2 (Kappa Due) in Udine

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 9&start=36

Baur
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2016 16:46

Baur 20 jul 2016 23:55

Mag ik mijn oude Ros(sin) hier eens neergooien?

Deze fiets heb ik paar jaar geleden van een vriend gekregen. Grappig genoeg de 2e Rossin welke ik heb gekregen, hoewel ik de 1e niet zo heel lang heb gehad (uitgeleend aan een klasgenoot welke eens mee wilde fietsen. 2 weken later kon hij niet mee...zijn oom had de fiets zien staan en hem honderd gulden in de handen gedrukt.). Maar goed.

Nu was ik een beetje uit aan het zoeken wat de leeftijd is. Een modelnaam staat er niet op. Dus maar wat zitten puzzelen.
- Columbus-plaatje zou van 1978-1984 zijn
-Zadel is een Selle Italia Turbo 1980 (introductie 1980 gok ik dan zomaar)
-Modolo Speedy zou van 1979 tot 1988 zijn gevoerd. Wat ik begreep pas later (1983/1984?) met de zwierige letters zoals op mijn fiets.

Dus waarschijnlijk is de fiets van begin/midden '80. Mochten mensen een betere duiding hebben hoor ik dat graag. Wat me eigenlijk altijd wel gefascineerd heeft is het nokje voor het race-nummer. Tot nog toe geen Rossin kunnen vinden die dat ook heeft. Tevens heeft mijn fiets een nokje waar de derailleur vooraan aan vast zit. Nog geen gelijke kunnen vinden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens is dat versleten zadel niet mijn noch mijn vriends werk geweest; zowel bij hem als mij stond/staat het ding om zo af en toe een rondje te peddelen ;-)

Gr Jeroen

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 21 jul 2016 18:40

.jeroen. schreef:Kwam bij Chainreactioncycles deze van Vitus tegen. Nou wou ik daar toch al wat bestellen dus direct een paar van die dingen mee besteld. Zal als ik ze binnen heb hier even posten of het past.
Om even op bovenstaande terug te komen: past prima! Ondertussen druppelen de onderdelen gestaag binnen: oa. een mooie zwarte ITM quill stuurpen en nieuwe remgrepen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 22 jul 2016 11:48

H-W schreef:En over die Europolis wielerploeg, ik kan er wel redelijk wat over vinden, maar niks over deze kleurstelling op een Gazelle fiets, wel over Cascari fietsen. Dat wordt toch voorzichtig schuren, zou wel leuk zijn als het echt zo is, zal mooi staan naast de ForelDorado Gazelle. ;)
Helaas, schuren heeft niks meer aan het licht gebracht, ik denk dat de benamingen al weggehaald zijn voordat de bovenbuis overgespoten werd. Wat ik wel kon zien aan de restjes op het frame, was dat de naam die er ooit opgestaan heeft, erg kort was. In 1993 reed er een zekere Dennis Heij bij de Europolis ploeg, wellicht dat het zijn fiets was? Niemand die het meer met zekerheid kan zeggen ... :dislike:

Verder was de achterband al geklapt tijdens de proefrit, geen probleem dacht ik, ik zet er een nieuwe binnenband in en we fietsen weer vrolijk verder. Maar toen ik dat klaar had, bleek de buitenband ook kapot te zijn, dus er moeten ook nieuwe buitenbanden op. Heeft iemand nog suggesties welke ik het beste kopen kan? De fiets is uit 1993.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 22 jul 2016 13:39

Ja die banden ken ik, ik vind alleen die tekst op de wangen zo ENORM groot. Vandaar dat ik net een paar Michelin Dynamic Classic bandjes heb besteld bij bike-components.de.

Afbeelding

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 22 jul 2016 14:20

chrissiewizzie schreef:Vittoria Open Corsa met geel/bruine zijwang. Die ogen altijd mooi op oude fietsen.
Zijn uit het assortiment, wil nog het oude type ergens scoren. Die nieuwe zijn lelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Previous name Jansen01

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 22 jul 2016 14:23

Conti Grand Prix Classic.

Alhoewel 1993 wel zo'n beetje de tijd was dat "skinwalls" hé-le-maal uit de mode raakten. Felgekleurde bandjes daarentegen: helemaal jé dát! In dit geval felgroene strepen, dus: Michelin Pro 4 20mm (want dun was de mode):

Afbeelding
Laatst gewijzigd door alien op 22 jul 2016 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorsprung durch Pedantik

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 jul 2016 14:34

Zoals ik op mijn niet retro fietsen de Conti Grand Prix rij, zou ik op mijn semi-klassieker Grand Prix Classic rijden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 22 jul 2016 16:16

Tja die Michelins waren inderdaad niet duur, 9,95 per stuk. :winkthumb:

En op de nieuwe versies van de Open Corsa is het logo wel flink gekrompen en minder prominent aanwezig. Die Pro 4 banden zijn wel heel geinig, maar daar heb je dan ook wel alles mee gezegd. De Conti's zijn me toch iets te donker.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 22 jul 2016 16:26

Ik vind de Clément bandjes ook erg mooi klassiek, ik koop ze bij bike24.
Ze komen niet meer uit Italië.
http://clementcycling.com/strada-lgg-road
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 22 jul 2016 16:45

Foto's van Chrissiewizzie kloppen niet, er is geen corsa sc meer, allen nog corsa en corsa speed. Maar zijn volgens mij weer wat mooier dan deze.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 jul 2016 20:42

Heeft iemand de Vredestein Fortezza Senso Superiore al in het wild gezien? Die zijn ook met naturel/gele afwerking verkrijgbaar. Wel 60 euro aan adviesprijs, maar voor mij horen er Vredesteins onder mijn retrofietsen.

Plaats reactie