Belgian Booties of Lycra overschoenen
-
- Forum-lid
Ik heb net een paar nieuwe witte raceschoenen gekocht. Om ze zo wit mogelijk te houden, wil ik Belgian Booties (sok voor over je raceschoenen) of lycra overschoenen gaan gebruiken bij een nat wegdek. Op basis van de looks neig ik ga naar lycra overschoenen en op basis van duurzaamheid naar Belgian Booties. Wat gebruiken jullie en waarom?
Laatst gewijzigd door Pronghorn73 op 21 jul 2016 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zat met hetzelfde dilemma toen ik mijn schoenen kocht en kwam er snel achter dat schoenen nu eenmaal vies worden.
Als je ze wit wilt moet je ze in de kast houden.
Alleen met regen en kou gebruik ik overschoenen voor de rest rij ik "kaal".
Maar als je toch enige bescherming wilt hebben zou ik kiezen voor de lycra overschoenen.
Als je ze wit wilt moet je ze in de kast houden.
Alleen met regen en kou gebruik ik overschoenen voor de rest rij ik "kaal".
Maar als je toch enige bescherming wilt hebben zou ik kiezen voor de lycra overschoenen.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Sidi Wire Shoe Covers:
-
- Forum-lid
Bij slecht weer in ieder geval mijn oude schoenen, als ik dan al ga fietsen. Het meer voor wanneer er kans is op een bui of je op de fiets stapt nadat het geregend heeft.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Iemand ervaring met Belgian Booties en/of lycra overschoenen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Maakt het qua duurzaamheid nog uit? Lees bij gebruikserviews van Lycra overschoenen, dat ze makkelijk beschadigen.
Bij de meeste belgian booties zit geen gat in de hiel. Deze loop je bij de eerste rit al stuk. Je moet dus zelf nog een gat in de hiel (laten) maken als je ze lang mee wil laten gaan. Ikzelf vind belgian booties prettiger omdat het meestal iets frisser is wanneer het regent of heeft geregend. Ze zijn voor mijn gevoel dan net iets warmer. Ook op een droge frisse dag houden ze je voeten warmer.
Mijn voorkeur gaat uit naar belgian booties. Ik heb goede ervaring met Defeet. Gaan lang mee en houden ook nog redelijk wat regen/koud tegen. Rij er ook de gehele winter mee i.c.m. toe cover of een laagje vershoudfolie eronder. Je kunt ook een paar goedkope grote sportsokken bij Zeeman o.i.d. kopen en zelf even een gaatje knippen. Minder duurzaam dan bijv. de belgian booties van Defeet. Maar mocht je het eens goedkoop willen proberen.
Booties én toecovers? Kun je dan niet beter neopreen nemen?
Ik rijd met Booties bij droog weer, omdat ze vocht vasthouden met nat weer. Met nat weer gebruik ik velotoze en op de baan lycra.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Ik rijd met Booties bij droog weer, omdat ze vocht vasthouden met nat weer. Met nat weer gebruik ik velotoze en op de baan lycra.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk