Ik denk er over om een nieuwe groepset op de specialized hard rock te monteren.
Op het moment zit er acera "bagger" op.
Dit is een triple + 9 speed.
Nu heb ik een Shimano XT M8000 Gruppe 1x11 Modell 2016 op het oog , kosten € 350,-.
Nu is mijn vraag alleen past deze 11 speed wel op mijn fiets.
En tegen wat voor problemen kan ik nog meer aan lopen.( misschien ook een ander bottum bracket ??? )
Ik zit niet echt veel op de MTB , maar wanneer ik erop zit wil ik wel dat het goed werkt.
En voor dit geld heb ik geen nieuwe MTB met zo'n groepset.
Alvast bedankt.
nieuwe groepset monteren
Weinig problemen te verwachten, mits je bracket haaks is gevlakt destijds of nu inmiddels. shimano mtb 11v cassettes passen op 9v body.
Off topic: als je eenmaal met SRAM hebt gereden, wil je niet meer terug...
BB lagers zul je moeten vervangen.fiets u2 schreef: Nu is mijn vraag alleen past deze 11 speed wel op mijn fiets.
[...]
En tegen wat voor problemen kan ik nog meer aan lopen.( misschien ook een ander bottum bracket ??? )
Let even op dat de (nieuwe XT) shifters passen bij je (oude?) remgrepen. (klemband, I-spec 1 of 2, dat soort dingen)
Mits goed afgesteld valt er met Acera prima een stukje te fietsen hoor.fiets u2 schreef:Ik denk er over om een nieuwe groepset op de specialized hard rock te monteren.
Op het moment zit er acera "bagger" op.
[...]
Ik zit niet echt veel op de MTB , maar wanneer ik erop zit wil ik wel dat het goed werkt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Van Acera 9v JIS naar HTII 11v is dat toch niet anders mogelijk?? Spijkers op laag water gevonden!scepticus schreef: BB lagers zul je moeten vervangen.
Welke sram groepset zou overeen komen met de deore xt ?klimmer schreef:Weinig problemen te verwachten, mits je bracket haaks is gevlakt destijds of nu inmiddels. shimano mtb 11v cassettes passen op 9v body.
I don't need "Therapy" ,I just need to go cycling.
X.9/X.0
Voordeel is ook dat je de spider kunt verwijderen en dus spiderless/direct mount bladen kunt gebruiken. Heel veel keus van after sales fabrikanten.
Voordeel is ook dat je de spider kunt verwijderen en dus spiderless/direct mount bladen kunt gebruiken. Heel veel keus van after sales fabrikanten.
-
- Forum-lid
je betaalt bij sram wel voor de xtra opties en fijne schakelen
voor de rest denk ik dat je de bottom bracket moet vervangen van een central axle naar een hollowtech as
de achterderailleur is universeel te monteren. voorderailleur kan je verwijderen.
de schakelaar moet je ff kijken naar de montage.. je kan geen ispec gebruiken als je geen shimano remmen hebt(uitzonderingen uitgesloten)
voor de rest denk ik dat je de bottom bracket moet vervangen van een central axle naar een hollowtech as
de achterderailleur is universeel te monteren. voorderailleur kan je verwijderen.
de schakelaar moet je ff kijken naar de montage.. je kan geen ispec gebruiken als je geen shimano remmen hebt(uitzonderingen uitgesloten)
Aangezien de TS specifiek kijkt naar XT 1x11 zou ik geen SRAM x.9 of x.0 aanraden, maar SRAM NX of GX, aangezien dit ook 1x11 opties zijn. Echter zijn dit wel de goedkopere SRAM 1x11 opties, in tegenstelling tot shimano's XT, wat bijna bovenaan het spectrum ligt.
Dus ik zou de XT groep aanraden ipv SRAM
Dus ik zou de XT groep aanraden ipv SRAM
dergelijke logica is voor mij hogere wiskunde. Via een bocht van 180º toch weer van SRAM bij Shimano uit komen.