Garmin Edge 1000
-
- Forum-lid
- Contact
Outdoor toestellen kunnen dat prima, maar dan is de lijn ook gelijk hemelsbreed
Wat wel kan helpen is de navigatie instructies uit te zetten in kaart instelling: Begeleidingstekst : Nooit weergeven
En in Koersen - 3streepjes- Afslagbegeleiding: uit
Misschien is dit al genoeg, maar anders kan het gewoon niet, er is geen knop om een route naar een track om te zetten beschikbaar in de toestellen, wel in BaseCamp.
Wat wel kan helpen is de navigatie instructies uit te zetten in kaart instelling: Begeleidingstekst : Nooit weergeven
Misschien is dit al genoeg, maar anders kan het gewoon niet, er is geen knop om een route naar een track om te zetten beschikbaar in de toestellen, wel in BaseCamp.
Marco
Die optie was mij even ontschoten. Denk dat dat de goede oplossing is. Je ziet wel de route met pijlen op scherm, maar je krijgt geen melding wanneer je ergens moet afslaanscheurneus schreef: Wat wel kan helpen is de navigatie instructies uit te zetten in kaart instelling: Begeleidingstekst : Nooit weergeven
Deze kende ik al ja, toch bedankt!scheurneus schreef:Outdoor toestellen kunnen dat prima, maar dan is de lijn ook gelijk hemelsbreed
Helaas is het niet mogelijk. Geluid uit verlost je al van de piepjes en in de stad zijn dat er veel
Wellicht komt garmin er ooit nog mee.
En hopelijk nemen ze ook de bug in mee dat kaarten niet onthouden worden per profiel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Absoluut niet imho.marcuse schreef:Piepjes kun je wel uitzetten, maar turn by turn is nogal de essentie van navigatie.
Ik volg altijd de lijn, zonder aanwijzingen. Dat is alleen maar irritant vind ik.
De essentie van navigeren is de weg wijzen; de manier waarop je dat prettig vind mag je zelf weten.
Less is bore
zijn hier mensen die Freizeitkarte gebruiken?
Ik heb een raar probleempje met deze kaart.
Als ik helemaal uitzoom komt de basis kaart in beeld en als je inzoomt komt op een gegeven moment de gedetailleerde kaart.
Alleen bij Freizeitkarte loopt dit niet gelijk met elkaar. Hij gaat zeg maar van de basis kaar eerst naar niets (leeg scherm, je ziet wel je segmenten) en dan moet je een stuk verder inzoomen en daarna komt pas je Freizeitkarte.
Ik heb dit probleem al aangekaart (leuke woord speling ) bij de Freizeitkarte maar ik krijg geen reactie.
bij andere kaarten heb ik dit probleem niet.
iemand enig idee of dit aan te passen is??
edit,
dit probleem heb ik dus met alle kaarten behalve de kaart van Garmin dit erop stond.
openfietsmap.nl
http://garmin.openstreetmap.nl/(Generic Routable (new style))
Als ik helemaal uitzoom komt de basis kaart in beeld en als je inzoomt komt op een gegeven moment de gedetailleerde kaart.
Alleen bij Freizeitkarte loopt dit niet gelijk met elkaar. Hij gaat zeg maar van de basis kaar eerst naar niets (leeg scherm, je ziet wel je segmenten) en dan moet je een stuk verder inzoomen en daarna komt pas je Freizeitkarte.
Ik heb dit probleem al aangekaart (leuke woord speling ) bij de Freizeitkarte maar ik krijg geen reactie.
edit,
dit probleem heb ik dus met alle kaarten behalve de kaart van Garmin dit erop stond.
openfietsmap.nl
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst genavigeerd met een route die ik er vooraf had ingezet. Werkt supergoed, en door middel van piepjes en pijltjes ben ik helemaal goed gefietst.
Normaal gesproken gebruik ik dit niet, en zie ik gegevens in beeld zoals bijv. de de duur / snelheid etc., kan ik dit ook zien als ik fiets met navigatie aan?
Is het daarnaast mogelijk om je cadans weer te geven in het scherm?
Normaal gesproken gebruik ik dit niet, en zie ik gegevens in beeld zoals bijv. de de duur / snelheid etc., kan ik dit ook zien als ik fiets met navigatie aan?
niemand die kaarten gebruikt van:madmaus schreef:zijn hier mensen die Freizeitkarte gebruiken?
edit,
openfietsmap.nl
openfietsmap.nl
http://garmin.openstreetmap.nl/ (Generic Routable (new style)
Freizeitkarte
ik ben er inmiddels achter wanneer ik de DEM map disable dan werkt het goed.
Maar er moeten toch meer mensen zijn met deze kaarten ingeschakeld?
Zoals als Marcuse al aangaf is het mogelijk om in het kaartscherm 2 datavelden naar eigen inzicht in te stellenDXK schreef:Afgelopen weekend heb ik voor het eerst genavigeerd met een route die ik er vooraf had ingezet. Werkt supergoed, en door middel van piepjes en pijltjes ben ik helemaal goed gefietst.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Waarom zou je iets willen met dit soort onnauwkeurige metrics, snel vergeten en geen aandacht meer aan besteden. Je weet zelf beter wat je gedaan hebt en hoe goed je kunt herstellen. Als je de volgende dag een vijver uit gaat graven kan die Garmin wel zeggen dat je een dag verder herstelt bent, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Hoe lang je nodig hebt om te herstellen wordt slechts voor een beperkt deel door de activiteit bepaald.
Hoe lang je nodig hebt om te herstellen wordt slechts voor een beperkt deel door de activiteit bepaald.
Eigen inzicht met dien verstande dat de Connect IQ velden hier niet verkiesbaar zijn.kooijtje2 schreef:Zoals als Marcuse al aangaf is het mogelijk om in het kaartscherm 2 datavelden naar eigen inzicht in te stellen
Helemaal mee eens en gelukkig kun je het uitzetten, ergens.amclassic-fan schreef:Waarom zou je iets willen met dit soort onnauwkeurige metrics, snel vergeten en geen aandacht meer aan besteden.