Alles over vakanties op én met de fiets

Lagio maggiore - camping continetal lido

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 27 jul 2016 18:04

Over een aantal weekjes naar lago maggiore en kwam op internet de klim tegen naar Lago del Naret (in Zwitserland maar hooguit een klein uurtje rijden van de camping). Na het lezen van dit artikel was ik overtuigd dat ik deze klim niet wil missen: http://www.cycling-challenge.com/lago-di-naret/

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 28 jul 2016 09:03

Die staat bij ons ook op de lijst (aka Lago Sambuco). Net als: Alpe Devero, Lago di Morasco, Indemini en de Mottarone.

kloekloek
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2013 09:53

kloekloek 28 jul 2016 16:44

Ik heb 4 jaar geleden aan de andere zijde van de weg gezeten. Camping Orchidea.
Rondje rondom het meer is leuk, evenals de Mottarone vanuit Stresa. Andere kant eraf rijden en langs lago d'orta terug rijden. Als je dat gedaan hebt, heb je terug op de camping een koud biertje verdiend :)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 jul 2016 13:57

Ik vertrek woensdag, ben benieuwd.
Twijfel wel nog steeds aan de fiets MTB is ook vaak gaaf, maar ik wil ook niet te ver van de bewoonde wereld. Ik rijd alleen en ben met de familie dus na een uurtje of drie wil ik wel weer terug zijn. Ik heb nu drie rondjes van 70 tot 100 gemaakt. uiteraard de Motarrone

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 02 aug 2016 21:17

Woefdram schreef:Die staat bij ons ook op de lijst (aka Lago Sambuco). Net als: Alpe Devero, Lago di Morasco, Indemini en de Mottarone.
Heb je enige informatie voor mij over die Alpe Devero? Ben zeer benieuwd :).

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 02 aug 2016 21:50

Nog niet meer dan er op CyclingCols en Queldich over staat.

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 03 aug 2016 09:04

Woefdram schreef:Nog niet meer dan er op CyclingCols en Queldich over staat.
Oke, dan sla ik die over (heb ook meer dan genoeg opties voor een vakantieperiode van 12 dagen).

Voor de route naar Lago di Morasco heb ik nog een mooie GPX gevonden (Griespass genaamd). Wellicht een leuke: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=golkeagrqqnonzmc

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 03 aug 2016 10:03

Die had ik nog niet gezien, hij verbindt Morasco dan met de Nufenen. Ik heb geprobeerd er meer over te vinden en kom niet verder dan dat dit een geitenpad zou zijn, dwz vanaf Lago di Morasco, geschikt als wandel en ATB trail. De fotootjes die ik zag zijn inmiddels wel wat gedateerd (2006) maar ik verwacht niet dat ze er inmiddels met de asfalteermachine overheen zijn gewalst - doe ook maar niet zullen velen zeggen.

Ik weet niet precies waar je zit aan het Lago Maggiore maar het rondje Centovalli-Cannobina is aan te bevelen, in die volgorde, eergister gedaan. Ook leuk, met de boot over naar Laveno en de Passo del Cuvignone doen, klok mee, gister met de kids gedaan, erg fraai en superrustig (SP69 - SP7 - SP8 - SP394dir).

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 03 aug 2016 10:45

Lago Maggiore...... vroeger een paar keer op Isolino gestaan.

Memories...

Plaats je nog wat foto's? Is een prachtige omgeving daar.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 03 aug 2016 14:07

Woefdram schreef:Die had ik nog niet gezien, hij verbindt Morasco dan met de Nufenen. Ik heb geprobeerd er meer over te vinden en kom niet verder dan dat dit een geitenpad zou zijn, dwz vanaf Lago di Morasco, geschikt als wandel en ATB trail. De fotootjes die ik zag zijn inmiddels wel wat gedateerd (2006) maar ik verwacht niet dat ze er inmiddels met de asfalteermachine overheen zijn gewalst - doe ook maar niet zullen velen zeggen. Ik weet niet precies waar je zit aan het Lago Maggiore maar het rondje Centovalli-Cannobina is aan te bevelen, in die volgorde, eergister gedaan. Ook leuk, met de boot over naar Laveno en de Passo del Cuvignone doen, klok mee, gister met de kids gedaan, erg fraai en superrustig (SP69 - SP7 - SP8 - SP394dir)..
Klopt, wanneer ik inzoom op de kaart staat na Lago di Morasco een stippellijn getekend. Het GPX-bestand is wel gekenmerkt als geschikt voor racefiets. Afwachten dus.

Wij gaan naar een camping in de buurt van Verbania. Deze staat dus zeker genoteerd. Waarvoor dank!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 aug 2016 15:14

Eerste twee ritjes zitten erop een keer kortste route Mattarone en een keer om het meer resp 60 en 84km.

Eerste keer gedaald naar Stresa, afrader, gevaarlijke afdaling door zeer veel zeer slecht asphalt, zeg even ardennen keer 5. Echt gevaarlijk, was blij dat ik een paar keer kon uitwijken naar de andere helft.

Wel weer mooi rijden hier door al die dorpjes en druk met racefietsers, heerlijk fiets weer niet zo achterlijk warm 20 graden boven en 30 beneden.

Mattarone is een stevig klim. Ik dacht het de eerste dag ff rustig te doen, maar dat gaat gewoon niet op een aantal stukken. Als je ook rustig wil kunnen rijden minimaal een 32 monteren of een mtb pakken. Vandaag voluit gepakt en stukken met een cadans van 58/60 moeten rijden, dat vind ik persoonlijk te laag.

Wel heerlijk italiaans, elke 10km kan je de bidons wel vullen bijeen kraantje.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 07 aug 2016 18:17

Gisteren de route over de Alpe Colle gereden (Giro 2015 etappe), het begin is saai en heet, maar gaandeweg kom je in het bos met prachtige uitzichten. Morgen staat Lago di Naret/Sambucco op het programma vanuit Bignasco. Mede door de forse regen van een paar dagen geleden is het zicht op het moment grandioos.

Plaats reactie