Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 26 jul 2016 11:49

Een zegen voor de natuur en het klimaat, alles met de fiets doen. Welkom!

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 26 jul 2016 15:54

Hoi iedereen,
Mijn naam is Allan, forumnaam Musicmaestro (zo ook op ChatnRun en andere fora).
Ik bezig me voornamelijk met hardlopen, maar fietsen vind ik ook erg leuk. Zwemmen is minder mijn ding, ik hoop me wel hierin te bekwamen om zo ooit een kwart-triathlon of OD te doen.
Ik heb de laatste tijd dit forum bezocht voor meer info tbv race-fietsen, ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe tweedekansje of eventueel een gans nieuwe.
Momenteel rijd ik op een oudere Koga: Full Pro M met nog een aluminium uitvoering van Campognolo Record.

Veel kennis van fietsen heb ik nog niet, maar als het over hardlopen gaat zal ik meer kunnen bijdragen.

Nou, dan zien we elkaar wel hier hee.
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

dennis_vr
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:03

dennis_vr 26 jul 2016 21:20

Goedenavond,

Ik ben Dennis, 41 jaar en woonachtig in Zuid-Holland. Jaren geleden begonnen op de ATB (trek 8000), en langzamerhand meer asfaltkilometers gaan maken. Dit jaar de stap gemaakt naar de racefiets. Dit bevalt me in alle opzichten prima! de snelheid ligt een stuk hoger ligt, en daardoor worden grote afstanden gemakkelijker af te leggen. Doel voor dit jaar is 3000KM.

Verder ben ik gemiddeld sportief, en redelijk handig met de techniek.

Ik hoop een steentje bij te kunnen dragen aan dit mooie forum!

Groeten

RomanA
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2016 10:14
Locatie: Maastricht

RomanA 08 aug 2016 15:38

Hoi allemaal,
Lees al een tijdje mee op dit forum, nu dus maar eens voorstellen. Ik ben Roman, 27 jaar, en op dit moment woonachtig in Maastricht. Helaas vorig jaar pas erachter gekomen hoe mooi het heuvelland is, want daarvoor stapte ik nooit op de fiets. Wekelijks fiets ik mijn rondjes dus in het AGR gebied, wat voor mij een heel groot voordeel is. Op het vlakke fietsen trekt me niet zo, dus ik ben blij hier te wonen. Als ik vakantie heb dan kan het aantal keren fietsen oplopen tot 4x/week 70-110km, maar normaal gesproken doe ik alleen in het weekend zo'n rondje. Ik rijd nog rond op de fiets die ik voor mijn 15e verjaardag heb gekregen, een 13 kg zware mountainbike afgemonteerd met Shimano Deore, met voorvering die niet meer vast te zetten is en zonder klikpedalen; wel met gladde bandjes. Opzich niet zo erg, ik zie het als goede training, maar ben wel van plan om volgend jaar een racefiets te kopen. Heb voordat ik fietste op aardig niveau atletiek gedaan en dat helpt me nog steeds alle klimmetjes op!
Goed, dat was het voor mij. Ik ga verder neuzen in alle FAQ's.

Gebruikersavatar
Pieter883
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2016 08:43
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Pieter883 10 aug 2016 09:48

Beste Allen,

Mijn naam is Pieter en ik ben ook al woonachtig in het pittoreske Maastricht. Ik ben nu twee jaar student af (27 jaar jong) en heb na mijn studententijd mijn sportfocus verlegd van tennis en krachtsport richting de wielersport (omdat dat leuker is).

Ik kom dus eigenlijk pas sinds kort kijken in de wielersport en op dit forum. Ik ben sinds september 2015 de trotse eigenaar van een Stevens S8 MTB, en sinds januari 2016 van een Haibike Q race RC racefiets. Beide probeer ik zoveel mogelijk te gebruiken, wat voor mij neerkomt op gemiddeld twee ritten per week met variërende lengte. Ik zal binnenkort eens een foto'tje toevoegen van mijn fietsen. Ter ondersteuning gaat er een Garmin Edge 1000 mee op deze ritten.

Ik heb intussen al redelijk wat problemen opgelost door de kennis die hier op het form staat, en ben jullie daar dankbaar voor. Omdat mijn kennis m.b.t. het fietsen nog matig is zal ik hier nog veel lezen en leren :).

keca
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jul 2016 17:08

keca 15 aug 2016 13:00

Hoi allen,

Ik ben 36jr en woon in het pittoreske Zuid-Holland. Sinds een tijdje ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in het fietsen. Naast de huidige tourtochtjes begint ook het racefietsen me steeds meer te trekken.
Ben dus nog wel een echte 'rookie' op dit gebied en er gaat momenteel een hele nieuwe wereld voor me open. Mede op dit forum heb ik me al veelvuldig ingelezen om een goede start te kunnen maken. En zoals altijd leidt het beantwoorden van de ene vraag tot drie nieuwe andere vragen :lol: .

Er zijn dus nog genoeg vragen te beantwoorden en hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen :winkthumb:
Laatst gewijzigd door keca op 02 okt 2016 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 aug 2016 21:19

Welkom, en brand maar los ;-)

Sebastiaan86
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10

Sebastiaan86 17 aug 2016 16:06

Dag allemaal,

Ik zal me ook eens voorstellen (lees al een tijdje mee). Ik ben Sebastiaan, 30 jaar, en ik fiets sinds een jaar of 2 weer steeds fanatieker, nadat ik bijna 10 jaar amper gefietst had. Ik heb vroeger aan wedstrijdwielrennen gedaan (nieuwelingen en junioren) en dit jaar de clubkoersjes ook weer een beetje opgepakt. Ik zit er nu aan te denken om volgend jaar een (sportklasse) licentie te nemen, maar daar ben ik nog niet zeker van! Heb op dit moment vooral veel interesse in de pagina's omtrent training en voeding :-) Waar ik al veel waardevolle kennis heb opgedaan! Ik verwacht dit jaar zo rond de 10.000km uit te komen, en ik fiets ook (recreatief) op de mountainbike.

Emvece
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2016 11:41

Emvece 25 aug 2016 12:15

Hallo allemaal,

Na een tijdje meelezen op dit forum wil ik me ook graag even voorstellen.

Mijn naam is Michel 43 jaar oud en, samen met mijn gezin, woonachtig in het mooie Boekel, voorheen hield ik me voor wat betreft sport voornamelijk bezig met hardlopen maar ben de laatste jaren helaas geteisterd door blessures waardoor een en ander op een laag pitje is komen te staan.

Omdat ik toch graag actief bezig wil blijven heb ik besloten erbij te gaan fietsen als duursport ben ik me, mede op dit forum, in gaan lezen over de in-and-outs van het wielergebeuren omdat ik een totale leek ben op dit gebied.

Tijdens mijn vakantie ben ik rond gaan kijken voor een nieuwe beginners racefiets voor een acceptabele prijs, maar in plaats daarvan liep ik in een winkel tegen een gebruikte 60cm Cornelli Electra met Ultegra afmontage aan. De fiets was netjes voelde meteen vertrouwd aan en ik vond hem nog mooi ook (dat detail had ik al losgelaten ;) )

Gisteren heb ik de fiets opgehaald en meteen de eerste kilometers gemaakt, en ik moet zeggen dat smaakt naar meer!

Groeten,

Michel

ezRider
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2016 13:09

ezRider 29 aug 2016 19:57

Hallo allemaal,

Ik ben Tom, 70 jaar en fiets nog steeds!
In 1973 kocht ik een Falcon sportfiets met Reynolds tube voor zo'n 500 gulden. Heb er 35 jaar met veel plezier op gereden, maar staat nu al weer 8 jaar in de berging. Mijn dochter wil hem graag een tweede leven geven. Leuk natuurlijk, maar hij moet wel gefatsoeneerd worden.
Ik hoop op dit forum iemand te vinden die het frame onderhanden kan nemen, dwz een aantal roestige plekjes kan bijwerken, en mij advies kan geven bij het vernieuwen van alle onderdelen, op het stuur na.
Oh ja, waar precies (onder welke rubriek) kan ik deze hulpvraag stellen?
Groetjes uit Brabant ;)

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 29 aug 2016 20:27

35 jaar met dezelfde fiets, dat klinkt echt helemaal top! welkom en hopelijk vind je iemand. :)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 29 aug 2016 21:20

ezRider schreef:Hallo allemaal,
Oh ja, waar precies (onder welke rubriek) kan ik deze hulpvraag stellen?
Hallo Tom,
Welkom en ik denk dat de groep liefhebbers hier je wel kan adviseren: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=48691

Plaats reactie