Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

twingens
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mar 2016 13:44

twingens 09 aug 2016 15:17

Hoge wielen erin en hij is af.

Guy M
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:09

Guy M 09 aug 2016 16:18

Met hoge wielen of niet ... voor mij is hij zo ook af ! Knappe fiets. Het shiny blue is en blijft een mooie kleurstelling. Al is een kleur steeds subjectief natuurlijk... net zoals hoge of lage wielen misschien ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 aug 2016 12:30

twingens schreef:Hoge wielen erin en hij is af.
Misschien dat er weer eens een setje 50 mm carbon clinchers komt, maar dat zal niet op korte termijn zijn. Heb nog een set wielen met brede aluminium velgen van net 1400 gram staan en dat rijdt uitstekend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 22 aug 2016 18:25

amclassic-fan schreef:
nijkie schreef:Nette fiets,met welke onderdelen heb je hem afgemonteerd?
Ultegra DI2, Zipp stuurpen (-17 130 mm), Easton EC90SLX3 stuur (40 cm), Deda SuperZero RS zadelpen, Selle Italia SLR Titanium.

Wielen op de foto is een standaard setje van DT Swiss om mee te trainen zonder dure velgen kapot te remmen. Niet licht met 1700 gram, maar wel stijf en een brede velg zodat ik niet steeds m'n remblokken ver moet verstellen.
Nette fiets. Hoe rijdt deze tegenover de calabria?

FLYING DUCKMAN
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2016 10:00

FLYING DUCKMAN 24 aug 2016 21:50

Dag forummers,

Ik heb al een jaar of 12 een Sensa Umbria Black. In het begin wat fanatieker gefietst, een aantal jaar flink minder, maar sinds vorig jaar het weer te pakken en dit jaar het voor mijn doen extreem aan het doen.

Ik probeer op de wielrenner toch wel 100-150 km in de week te fietsen en dat lukt behoorlijk goed.

Ik heb eerder dit jaar een carbon Focus mogen testen van iemand, die kon ik eventueel overnemen. het verschil in gewicht was enorm, maar ook deze fiets was al wat ouder.

Uiteindelijk niet gedaan, kwam toch niet helemaal uit, maar het heeft mij wel aan het denken gezet.
Mijn Umbria Black is standaard zoals hij vroeger geleverd was, met Tiagra afmontage.
Op zich een prima instap fiets, maar ik merk dat ik wel toe ben aan een upgrade.

Mijn idee was om misschien volgend jaar een nieuwe fiets aan te schaffen. Waarschijnlijk een Koga, maar aand e andere kant vind ik het ook jammer van deze fiets afscheid te moeten nemen.

Dus ik denk ik vraag eens advies in.

Ik zie twee opties, of ik schaf een nieuwe fiets aan. Dat wordt dan een Koga, Aluminium of Carbon, nog niet over uit, maar het liefst met Ultegra afmontage.

Maar bedacht ik mij, wat als ik nu mijn Umbria Black upgraden, andere set wielen. Ultegra afmontage....

Misschien ben ik dan zelfs minder geld kwijt, of misschien hetzelfde. Ik reken op zo'n 1500-2000 euro wat ik kwijt zou zijn voor een nieuwe fiets.

Wat zouden jullie aanraden of liever gezegd, wat zijn jullie ervaringen?

Uiteindelijk is het wat doe je met de fiets natuurlijk. Ik fiets recreatief, meestal in mijn uppie. Afstanden varieren van 40-60 km. 100 km lukt mij nog niet echt. Lukte mij wel op de Focus trouwens...

Dus een lichtere comfortabelere fiets wil ik echt graag hebben.

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 24 aug 2016 22:20

Verwen jezelf met een nieuwe fiets zou ik zo denken, dat mag wel na 12 jaar :)
Met het budget dat je in gedachte heb kun je best wat moois kopen.

Dan kun je de huidige fiets als winter / slecht weer fiets houden.
Abide.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 25 aug 2016 11:10

+1
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Gebruikersavatar
flying dutchman
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2013 17:29

Gebruikersavatar flying dutchman 25 aug 2016 11:43

Goeie naam FLYING DUCKMAN! :winkthumb:
+1 voor wat Dude zegt: na 12 jaar mag je best weer een keertje iets moois uitzoeken!
Go big or go home!

FLYING DUCKMAN
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2016 10:00

FLYING DUCKMAN 25 aug 2016 12:41

Ja zit er ook wel aan te denken. maar goed, heb mijn MTB ook nog, die gebruik ik ook af en toe in de winter.
Ik ben zelf niet zo'n MTB liefhebber, alleen als het droog is ;-)

Maar als het echt goed nat is, nee geen klap aan. Dus misschien dat ik die wel weg doe en dan de Sensa erbij hou

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 aug 2016 15:06

rob86 schreef:
amclassic-fan schreef:
nijkie schreef:Nette fiets,met welke onderdelen heb je hem afgemonteerd?
Ultegra DI2, Zipp stuurpen (-17 130 mm), Easton EC90SLX3 stuur (40 cm), Deda SuperZero RS zadelpen, Selle Italia SLR Titanium.

Wielen op de foto is een standaard setje van DT Swiss om mee te trainen zonder dure velgen kapot te remmen. Niet licht met 1700 gram, maar wel stijf en een brede velg zodat ik niet steeds m'n remblokken ver moet verstellen.
Nette fiets. Hoe rijdt deze tegenover de calabria?
Je merkt dat 't een andere fiets is, heb met identieke opbouw met de oude Giulia, de Calabria en de Giulia G2 gereden. Mijn gevoel is dat Calabria qua torsiestijfheid iets minder is dan beide Giulia's, maar het verschil is zeker niet schokkend.

Als je me 'blind' op 1e van de 3 fietsen zou zetten vrees ik dat ik niet het goede model ga noemen. De nieuwe Giulia is wel een stukje lichter dan z'n voorganger, maar die 200 gram zie je alleen op de weegschaal en voel je niet terug op de weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roet
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 mar 2010 20:10

roet 10 sep 2016 09:26


sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 10 sep 2016 14:32

Zitten weer leuke fietsen tussen!

Echter gezien de prijslijst is Sensa niet meer echt een budgetmerk volgens mij.

Plaats reactie