Trek
Begrijp ik nu goed dat je èn een compact èn een mtb cassette hebt op je emonda? Los daarvan. Goede keus, die ALR. Van de lofzang voor shimano begrijp ik geen hout. Niet omdat ik shimano niks vind, maar ik begrijp je doel niet.
Verstuurd vanaf mijn SGP621 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SGP621 met Tapatalk
Nee, lawnmower, twee keer heb je me niet begrepen.
Als je, punt een, op de Shimano-site "Productinfo" kijkt bij de "line-up chart", en in het bijzonder bij Ultegra, dan zie je dat bij een 11-32 cassette een andere, langere, derailleur hoort dan bij de 11-28 en kleiner. Dat heeft niets met mtb te maken maar alles met een bergversnelling. Het is dus een chronisch misverstand dat op een racefiets een lange kooi niet thuis hoort "omdat het niet staat".
En verder, punt twee dus, staaft dit ook weer mijn vertrouwen in Shimano, als je even de documentatie erbij pakt, in voortreffelijk vertaald Nederlands, wordt alles duidelijk uitgelegd. Er is een reeks documentatie voor de gebruiker en voor de dealer, vrij beschikbaar.
Ik geef toe dat ik niet alle documentatie van Sram of Campo heb bekeken, maar ik gok dat die niet beter(!) is dan die van Shimano.
Ik weet dat er fietsers zijn die het overwicht, dat Shimano in de racewereld heeft, tegenstaat. Begrijp ik. Maar in mijn situatie, ik fiets voornamelijk in Spanje, wil ik mij kunnen redden met onderhoud en reparatie. Dan is die documentatie een zegen. Trouwens, mijn ervaring met de aankoop van de Emonda geeft aan dat de dealer ook wel iets meer op de site van Shimano mag kijken.
Als je, punt een, op de Shimano-site "Productinfo" kijkt bij de "line-up chart", en in het bijzonder bij Ultegra, dan zie je dat bij een 11-32 cassette een andere, langere, derailleur hoort dan bij de 11-28 en kleiner. Dat heeft niets met mtb te maken maar alles met een bergversnelling. Het is dus een chronisch misverstand dat op een racefiets een lange kooi niet thuis hoort "omdat het niet staat".
En verder, punt twee dus, staaft dit ook weer mijn vertrouwen in Shimano, als je even de documentatie erbij pakt, in voortreffelijk vertaald Nederlands, wordt alles duidelijk uitgelegd. Er is een reeks documentatie voor de gebruiker en voor de dealer, vrij beschikbaar.
Ik geef toe dat ik niet alle documentatie van Sram of Campo heb bekeken, maar ik gok dat die niet beter(!) is dan die van Shimano.
Ik weet dat er fietsers zijn die het overwicht, dat Shimano in de racewereld heeft, tegenstaat. Begrijp ik. Maar in mijn situatie, ik fiets voornamelijk in Spanje, wil ik mij kunnen redden met onderhoud en reparatie. Dan is die documentatie een zegen. Trouwens, mijn ervaring met de aankoop van de Emonda geeft aan dat de dealer ook wel iets meer op de site van Shimano mag kijken.
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.
Ik dacht al dat ik je niet goed begreep
Wie heeft er gezegd dat een lange kooi niet op een racer mag? Ik zie het probleem daarvan niet en herken het al helemaal niet als een chronisch misverstand. Evenals een mtb cassette monteren op een racer, als dat is wat je wil, is dat wat je moet monteren, maar alles boven de 27 is wat mij betreft bestemd voor de mtb, dat is een mening, geen feit. Ook ik weet dat er ultegra cassettes zijn met een 32. Hoewel ik inderdaad van mening ben dat je dealer niet grondig is, snap ik wel waar het vandaan komt. Hij weet wel waar je de fiets hoofdzakelijk gebruikt? Los daarvan ben ik het wel met hem eens, dat als je op het grote blad op de 32 gaat rijden, je te laat bent met naar je binnenblad gaan, niet omdat je anders de boel kapot draait, maar omdat je je ideale verzet al gepasseerd bent op je binnenblad. Ook voor het behoud van je materiaal ivm slijtage is dat beter. Net als op de 11 op het binnenblad, te laat met schakelen. Neemt niet weg dat het absoluut een zwaktebod is een klant de winkel uit te sturen met de melding dat hij een bepaald verzet niet kan gebruiken. Mij staat shimano overigens helemaal niet tegen, het is het enige wat op mijn fietsen gemonteerd is. Wat me gewoon niet duidelijk is, is wat je wil bereiken met je shimanolofzang.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Wie heeft er gezegd dat een lange kooi niet op een racer mag? Ik zie het probleem daarvan niet en herken het al helemaal niet als een chronisch misverstand. Evenals een mtb cassette monteren op een racer, als dat is wat je wil, is dat wat je moet monteren, maar alles boven de 27 is wat mij betreft bestemd voor de mtb, dat is een mening, geen feit. Ook ik weet dat er ultegra cassettes zijn met een 32. Hoewel ik inderdaad van mening ben dat je dealer niet grondig is, snap ik wel waar het vandaan komt. Hij weet wel waar je de fiets hoofdzakelijk gebruikt? Los daarvan ben ik het wel met hem eens, dat als je op het grote blad op de 32 gaat rijden, je te laat bent met naar je binnenblad gaan, niet omdat je anders de boel kapot draait, maar omdat je je ideale verzet al gepasseerd bent op je binnenblad. Ook voor het behoud van je materiaal ivm slijtage is dat beter. Net als op de 11 op het binnenblad, te laat met schakelen. Neemt niet weg dat het absoluut een zwaktebod is een klant de winkel uit te sturen met de melding dat hij een bepaald verzet niet kan gebruiken. Mij staat shimano overigens helemaal niet tegen, het is het enige wat op mijn fietsen gemonteerd is. Wat me gewoon niet duidelijk is, is wat je wil bereiken met je shimanolofzang.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Om je laatste vraag te beantwoorden lawnmower: ik zing lof over de meer dan voortreffelijke documentatie van Shimano.
Als ik een willekeurig product neem dan is de documentatie vaak een sluitpost. Slecht vertaald, niet duidelijk en noem maar op. Met Shimano in de hand kun je (ik) eigenlijk alles zelf doen aan de fiets. Tot-en-met het benodigde gereedschap wordt uitgelegd. Dankzij de documentatie kon ik de kettinglengte nu zelf bepalen voor mijn 50/34-11-32. En de ketting is nu twee schakels langer dan oude, door de dealer gemonteerde ketting. Lof, dus.
Ik ben een eenvoudige beginner op de racefiets, sinds drie jaren. Dus lees ik regelmatig op dit forum. En dan lees ik dat een lange kooi "not done" is. Blijkbaar moet iedere liefhebber een semi-professionele bikkel zijn en 39-28 de Ventoux oprijden. Zo niet ben je een loser. Ik ben een loser want ik reed met een triple fitnessfiets de Ventoux op.
Mijn dealer wist heel goed wat ik wilde: ik rijd voornamelijk in Spanje in een bergachtige omgeving. Zo is daar 1000 meter stijgen op 60 km regel, geen uitzondering. En precies om die reden wilde ik een bergversnellingen geen andere! Door te weinig communicatie tussen de verkoper en de werkplaats ontstond het misverstand en dus de discussie.
En ook om die reden, bergetappes, wil ik niet een groepcombinatie die ik kapot kan rijden, wat denkbaar is als ik me kapot heb gereden in een bergetappe en wat verslap in aandacht. Als techneut zal ik nooit bewust de combinatie 50-32 of 34-11 gaan schakelen, sterker nog, ik streef altijd naar de mooiste kettinglijn. Ik roep wel eens dat je achter ook moet schakelen als je voor hebt geschakeld. Anders is de sprong in overbrenging te groot om je trapfrequentie te handhaven en de kettinglijn moet netjes blijven.
O. ja, ik wil nog een lofzang doen over de Emonda ALR 6: na de B'twin fitness, na de Cannondale fitness, heerlijke fiets!
Als ik een willekeurig product neem dan is de documentatie vaak een sluitpost. Slecht vertaald, niet duidelijk en noem maar op. Met Shimano in de hand kun je (ik) eigenlijk alles zelf doen aan de fiets. Tot-en-met het benodigde gereedschap wordt uitgelegd. Dankzij de documentatie kon ik de kettinglengte nu zelf bepalen voor mijn 50/34-11-32. En de ketting is nu twee schakels langer dan oude, door de dealer gemonteerde ketting. Lof, dus.
Ik ben een eenvoudige beginner op de racefiets, sinds drie jaren. Dus lees ik regelmatig op dit forum. En dan lees ik dat een lange kooi "not done" is. Blijkbaar moet iedere liefhebber een semi-professionele bikkel zijn en 39-28 de Ventoux oprijden. Zo niet ben je een loser. Ik ben een loser want ik reed met een triple fitnessfiets de Ventoux op.
Mijn dealer wist heel goed wat ik wilde: ik rijd voornamelijk in Spanje in een bergachtige omgeving. Zo is daar 1000 meter stijgen op 60 km regel, geen uitzondering. En precies om die reden wilde ik een bergversnellingen geen andere! Door te weinig communicatie tussen de verkoper en de werkplaats ontstond het misverstand en dus de discussie.
En ook om die reden, bergetappes, wil ik niet een groepcombinatie die ik kapot kan rijden, wat denkbaar is als ik me kapot heb gereden in een bergetappe en wat verslap in aandacht. Als techneut zal ik nooit bewust de combinatie 50-32 of 34-11 gaan schakelen, sterker nog, ik streef altijd naar de mooiste kettinglijn. Ik roep wel eens dat je achter ook moet schakelen als je voor hebt geschakeld. Anders is de sprong in overbrenging te groot om je trapfrequentie te handhaven en de kettinglijn moet netjes blijven.
O. ja, ik wil nog een lofzang doen over de Emonda ALR 6: na de B'twin fitness, na de Cannondale fitness, heerlijke fiets!
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 aug 2016 18:48
Bij deze de fiets die ik enkele maanden geleden voor ongeveer de helft van de nieuwprijs van iemand heb kunnen overkopen. De wielen had ik al, zadel en stuurlint waren wit maar zwart vindt ik langer proper blijven. Ook zal ik nog de voorbladen veranderen. Nu is het nog 53-34 van de vorige eigenaar maar daar kan je op het vlakke niets mee aan vangen, (het schakelt tot mijn verbazing wel perfect).
Het is maat 62 die perfect bij me past. Ondertussen heb ik och al 2500 km mee gereden en het is toch wel de beste fiets die ik ooit had.
Het is maat 62 die perfect bij me past. Ondertussen heb ik och al 2500 km mee gereden en het is toch wel de beste fiets die ik ooit had.
Laatst gewijzigd door Le patissier op 11 aug 2016 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 29 jul 2015 19:40
1. Foto uploaden op een site als http://www.postimg.orgLe patissier schreef:Ik begrijp niet hoe ik foto's moet plaatsen. Iemand die uitleg kan geven?
2. Bovenste link kopiëren uit het lijstje (of rechts ervan op het clipbordje drukken)
3. In je reactie hier op het forum de link tussen [img] en [/img] plaatsen
Het wordt dan dus iets als [img]http://hierjouwlink.nl/plaatje.jpg[/img]
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 aug 2016 18:48
Bij deze de fiets die ik enkele maanden geleden voor ongeveer de helft van de nieuwprijs van iemand heb kunnen overkopen. De wielen had ik al, zadel en stuurlint waren wit maar zwart vindt ik langer proper blijven. Ook zal ik nog de voorbladen veranderen. Nu is het nog 53-34 van de vorige eigenaar maar daar kan je op het vlakke niets mee aan vangen, (het schakelt tot mijn verbazing wel perfect).
Het is maat 62 die perfect bij me past. Ondertussen heb ik och al 2500 km mee gereden en het is toch wel de beste fiets die ik ooit had.
Het is maat 62 die perfect bij me past. Ondertussen heb ik och al 2500 km mee gereden en het is toch wel de beste fiets die ik ooit had.
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
Dat is een mooie fiets. Wielen maken hem wel af!
mooie fiets patissier en reynolds zijn altijd schoon wielen, welke garmin zit erop? of zie ik het nu compleet verkeerd en is het een andere bike computer?
(ik weet niet of het jouw voorkeur is, maar ik zie een garmin toch liever horizontaal bevestigd zitten
(ik weet niet of het jouw voorkeur is, maar ik zie een garmin toch liever horizontaal bevestigd zitten