hartslagmeter budget max. 50 euro
-
- Forum-lid
Ik ben toe aan een nieuwe hartslagmeter. Mijn budget is 50 euro. Iemand suggesties en/of aanbiedingen binnen mijn budget?
- Bartholomaus
- Forum-lid
Nee, hij meet de afstand met zijn stappenteller. Een GPS voor die prijs zou wel heel mooi zijn geweestTumTumTum schreef:Die heb ik een paar jaar geleden ook gekocht, [...] zit een GPS op die bij houdt hoeveel kms je hebt gelopen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Die van de Lidl lijkt me een goede deal als je je hartslag tijdens de training in de gaten wilt houden. Ik train niet in bepaalde zones en kijk achteraf vooral hoe het is gegaan om ritten onderling te kunnen vergelijken.
Ik gebruik daarvoor die van Tacx https://www.tacx.com/nl/products/sensor ... -rate-belt, zit comfortabel en verbindt probleemloos met Strava. Ik heb hem op het moment (al?) 57 uur in gebruik met de bijgeleverde batterij. Bij twee van de dertig ritten bleek wel achteraf dat hij er op een bepaald moment mee gestopt was maar of dat aan de band of strava heeft gelegen weet ik niet.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
wat bedoel je precies met hartslagmeter? Band + teller (en moet die teller nog meer kunnen dan alleen hartslag weergeven)? horloge?
optie is inderdaad een band met bluetooth connectie aan te schaffen zodat je die kunt koppelen met je smartphone via bluetooth. Of indien je telefoon een ANT+ chip heeft behoort hartslagband met ANT+ ook tot de mogelijkheden.
optie is inderdaad een band met bluetooth connectie aan te schaffen zodat je die kunt koppelen met je smartphone via bluetooth. Of indien je telefoon een ANT+ chip heeft behoort hartslagband met ANT+ ook tot de mogelijkheden.
Ik heb een Garmin Forerunner 305 te koop voor €40. Ik weet echter niet hoe lang de batterij nog meegaat. Volgens filmpjes op Youtube kan je die zelf vervangen.
De Forerunner mag dan in de eerste plaats gemaakt om ermee te lopen, ik gebruikte die ook om mee te gaan fietsen.
De Forerunner mag dan in de eerste plaats gemaakt om ermee te lopen, ik gebruikte die ook om mee te gaan fietsen.
Ik heb hier nog een Polar FT2 zwart liggen (met T31 Coded borstband) en doe er niets mee. Staat 9,5 op 10.
Handleiding ben ik volgens mij kwijt maar is hier te downloaden.
Ik kan en wil later wel foto's plaatsen.
Mag weg voor 27,50 Euro (verzendkosten inbegrepen)
Edit: verkocht aan een ander Forum lid.
![Afbeelding](http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/11/12/article-1328981-0C090BF6000005DC-663_468x449.jpg)
Handleiding ben ik volgens mij kwijt maar is hier te downloaden.
Ik kan en wil later wel foto's plaatsen.
Mag weg voor 27,50 Euro (verzendkosten inbegrepen)
Edit: verkocht aan een ander Forum lid.
![Afbeelding](http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/11/12/article-1328981-0C090BF6000005DC-663_468x449.jpg)
Laatst gewijzigd door Zorro op 14 aug 2016 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik bedoel een horloge/teller die in ieder geval de hartslag aangeeft en waarvan de batterijen makkelijk zelf te vervangen zijn. Heb nu een hartslagmeter van de Aldi, maar die werkt niet goed meer ( ook niet na het vervangen van de batterijen).monsieurpinot schreef:wat bedoel je precies met hartslagmeter? Band + teller (en moet die teller nog meer kunnen dan alleen hartslag weergeven)? horloge?
-
- Forum-lid
Iemand ervaring met de Geonaute Onrythm hartsalmeters van Decathlon?
-
- Forum-lid HC
Ik heb goede ervaringen met de Polar CS serie (CS100 of CS200 voor als je ook cadans wilt en de CS500 als topmodel). Zijn 2e hands wel voor €50,- te vinden en dan heb je ook gelijk cadans erbij. Simpel te bedienen en degelijk in gebruik.
- ophetkantje
- Forum-lid
JA, doet het prima, kost niet te veel en doet erg lang met een batterij die ook nog makkelijk te vervangen is. Zeer goed waterdicht, heb hem vaak om met woon-werk en houdt hem dan op met douchen nooit problemen. Geen nadelen, ja, toch wel, glas is erg zacht, een ritje op de mtb met wat bramenstruiken zorgt al voor krassen in het "glas", maar voor op de weg, helemaal prima.Pronghorn73 schreef:Iemand ervaring met de Geonaute Onrythm hartsalmeters van Decathlon?
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Geonaute hartslagmeter gekocht. Hartslag in rust wordt prima aangegeven, rond 60 slagen per minuut. Kwam op de fiets niet hoger dan 102 slagen per minuut op de Keuteberg, Kruisberg, Eyserbosweg ed. Heb redelijk doorgereden, hartslag bij inspanning lijkt niet goed te worden weergegeven. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?