Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 11 aug 2016 19:48

sharkman113 schreef:Ik rijdt ook met een propel en met de oude trp remmen kon het wat tricky zijn met 25 mm banden. met de 2016 remmen heb je nul problemen (remmen is gelijkwaardig in vergelijking met fourier echter de laatste laten zich wel iets makkelijker instellen).

Conti 25 gaat overigens nooit werken (meer dan 2.5 mm breder dan opgegeven, geen probleem want behalve misschien als winterband hoef ik ze toch niet...)
Hoe kan je precies zien welke je hebt?

Ik zit trouwens ook met een vervelend kraak probleem op mn propel.
Lijkt in de buurt van mn crank te zitten, crank en trappers opnieuw in het vet gezet en andere crankset en trappers gemonteerd maar het euvel is er nog steeds.
Zit er nu aan de denken om mn lager cups van de press fit te laten vervangen.
Of hebben jullie nog andere kraak oplossingen voor de propel.
.
Specialized Diverge Axs

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 11 aug 2016 20:23

Hoe je het kan zien? Kabeldoorvoer is anders bijvoorbeeld, zie hier Afbeelding

Ik heb nu 25 mm conti met 2015 remmen. Bij de voorrem raakt ie de band net aan met de rem helemaal ingeknepen. Achter loopt ie vrij (wel met nieuwe blokken,dan staat de draad hoger)
feddesman schreef:
sharkman113 schreef:Ik rijdt ook met een propel en met de oude trp remmen kon het wat tricky zijn met 25 mm banden. met de 2016 remmen heb je nul problemen (remmen is gelijkwaardig in vergelijking met fourier echter de laatste laten zich wel iets makkelijker instellen).

Conti 25 gaat overigens nooit werken (meer dan 2.5 mm breder dan opgegeven, geen probleem want behalve misschien als winterband hoef ik ze toch niet...)
Hoe kan je precies zien welke je hebt?

Ik zit trouwens ook met een vervelend kraak probleem op mn propel.
Lijkt in de buurt van mn crank te zitten, crank en trappers opnieuw in het vet gezet en andere crankset en trappers gemonteerd maar het euvel is er nog steeds.
Zit er nu aan de denken om mn lager cups van de press fit te laten vervangen.
Of hebben jullie nog andere kraak oplossingen voor de propel.
.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 11 aug 2016 20:56

Ok,
Ik heb deze kabeldoorvoor lijkt mij niet helemaal hetzelfde
Afbeelding
Specialized Diverge Axs

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 11 aug 2016 22:57

feddesman schreef:
sharkman113 schreef:Ik rijdt ook met een propel en met de oude trp remmen kon het wat tricky zijn met 25 mm banden. met de 2016 remmen heb je nul problemen (remmen is gelijkwaardig in vergelijking met fourier echter de laatste laten zich wel iets makkelijker instellen).

Conti 25 gaat overigens nooit werken (meer dan 2.5 mm breder dan opgegeven, geen probleem want behalve misschien als winterband hoef ik ze toch niet...)
Hoe kan je precies zien welke je hebt?

Ik zit trouwens ook met een vervelend kraak probleem op mn propel.
Lijkt in de buurt van mn crank te zitten, crank en trappers opnieuw in het vet gezet en andere crankset en trappers gemonteerd maar het euvel is er nog steeds.
Zit er nu aan de denken om mn lager cups van de press fit te laten vervangen.
Of hebben jullie nog andere kraak oplossingen voor de propel.
.
Bij de propel prof frames zit extra alluminium in de bracket ter versterking. Zodat het carbon daar niet scheurt of breekt aangezien profs er aardig wat kracht op zetten.
Dit is bij de consumenten frames dus niet.
Mocht het de lagercups niet zijn kijk dan even goed naar je bracket of er niks is gescheurt of wat dan ook.

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 11 aug 2016 22:59

krokie schreef:Hoe je het kan zien? Kabeldoorvoer is anders bijvoorbeeld, zie hier Afbeelding

Ik heb nu 25 mm conti met 2015 remmen. Bij de voorrem raakt ie de band net aan met de rem helemaal ingeknepen. Achter loopt ie vrij (wel met nieuwe blokken,dan staat de draad hoger)
feddesman schreef:
sharkman113 schreef:Ik rijdt ook met een propel en met de oude trp remmen kon het wat tricky zijn met 25 mm banden. met de 2016 remmen heb je nul problemen (remmen is gelijkwaardig in vergelijking met fourier echter de laatste laten zich wel iets makkelijker instellen).

Conti 25 gaat overigens nooit werken (meer dan 2.5 mm breder dan opgegeven, geen probleem want behalve misschien als winterband hoef ik ze toch niet...)

Hoe kan je precies zien welke je hebt?

Ik zit trouwens ook met een vervelend kraak probleem op mn propel.
Lijkt in de buurt van mn crank te zitten, crank en trappers opnieuw in het vet gezet en andere crankset en trappers gemonteerd maar het euvel is er nog steeds.
Zit er nu aan de denken om mn lager cups van de press fit te laten vervangen.
Of hebben jullie nog andere kraak oplossingen voor de propel.
.
Bij mij was het achter dat het krap was. En voor meer dan genoeg ruimte

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 12 aug 2016 22:35

sharkman113 schreef:Ik rijdt ook met een propel en met de oude trp remmen kon het wat tricky zijn met 25 mm banden. met de 2016 remmen heb je nul problemen (remmen is gelijkwaardig in vergelijking met fourier echter de laatste laten zich wel iets makkelijker instellen).

Conti 25 gaat overigens nooit werken (meer dan 2.5 mm breder dan opgegeven, geen probleem want behalve misschien als winterband hoef ik ze toch niet...)
Hier een Propel 2015 met oude type trp remmetjes.
Banden conti Grandprix 25mm op fulcrum Racing 3 geen probleem en ruimte genoeg
Banden Gp 4000 s2 25mm op Hoge giant slr aero geen probleem ruimte genoeg.

Kan echt niet bedenken dat het bij anderen krap word. Zou er graag fotos van willen zien.

S-L D.
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 feb 2015 08:14

S-L D. 13 aug 2016 18:41

Ik heb zelf ook een propel van 2015;
Afbeelding
Problemen met interne kabelgeluiden heb ik nog nooit gehad.


Ik herken het probleem van de 2015 remmen wel.
Dit is met zip 60 wielen en 23mm continental gp40002s :shock:
Afbeelding
De standaard PA-2 wielen met 25mm continental gp40002s paste ook niet.

Met schwalbe ONE 23mm banden had ik op geen enkel van de 2 een probleem.


Eind vorig jaar zijn de remmen van een 2016 model er opgezet.
Zoals de andere al opmerken, heeft de 2016 rem een hogere kabeldoorvoer, waardoor 25mm banden geen probleem zijn.
DIt zijn de 2016 remmen;
Afbeelding

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 13 aug 2016 19:03

Zelfde fiets, zelfde banden, en zelfde oude remtype. Ik heb alleen 2 sets andere velgen. Ik heb achter een 4mm speling en voor ruim 2mm. Genoeg dus om het niet aan te laten lopen met 25mm conti banden.

Pverkerk
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2013 14:18

Pverkerk 16 aug 2016 11:16

Afgelopen week heb ik mijn Giant tcr composite frame vervangen voor een giant propel advanced pro 2015 frame, vond het wel de moeite waard om hem te showen :D

Afbeelding
Giant TCR Composite 1 - Mavic cosmic Carbon SL wielen

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 16 aug 2016 11:17

Wauw

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 aug 2016 14:14

Dat blauw staat hem geweldig.
Afbeelding

Kleomantre
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 aug 2016 16:53

Kleomantre 20 aug 2016 20:57

Goedemiddag,

Ik heb en testrit gemaakt op de Propel Advanced en de TCR Advanced, beide niet optimaal afgesteld daar kwam ik ook nog niet voor. Wilde een xl-frame ervaren, rijd zelf op een OCR Team Once Replica maat L en rijd niet goed in de bochten. Nooit opgevallen dat mn fiets eigenlijk fout is, totdat ik met ander mensen ben gaan rijden 2 jaar terug en te vaak matig door bochten ga.

Ik vond de Propel heerlijk comfortabel rijden, lekker sturen, licht aanvoelen en leek heel goed weg te accelereren. Een verademing wat dat betreft tov van mijn oude stugge stuiterfiets. Ik voelde ook dat het vooruitgang was in de bochten, waar ik toch vooral voor kwam. De TCR miste het comfort en leek niet zo lekker te accelereren. Wat ik vreemd vond (misschien niet juiste afstelling?). Wel zat deze fiets qua stuurpositie prettiger (zat al vrij goed om handen bovenaan het eind van het stuur de grepen te pakken) maar vooral sneed deze perfect door de bochten, zoals ik er op zat. Dat gaf een gevoel van vertrouwen waar ik geheel niet bekend mee ben.

Nou komt de hamvraag. Is de TCR een betere stuurfiets dan een Propel Advanced? Of heeft dat puur met de afstelling te maken? Andersom vroeg ik me ook af of mensen mee accelererend vermogen ervaren op een Propel dan een TCR? Of is dat ook een kwestie van juiste zit en afstelling en dan is dat verschil weg.

Plaats reactie