Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Op welke banden rijden onze forum leden

William235
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jun 2016 15:17

William235 15 aug 2016 02:16

Keezx schreef:
William235 schreef:Net voor 2 fietsen nieuwe banden aangeschaft. De Continental 4000s2 voor de een en voor de ander de Vittoria pro speed. Beide 25 mm. Keuze op basis van eerste indrukken en ritten is heeeeeeel snel gemaakt. De Vittoria Pro Speed. Wat een super band. Je merkt het ook al als je de verpakking open doet en de band in je hand hebt en ook tijdens de montage. Daar steekt de Continental 4000s 2 heeeel schril bij af. De Continental 4000s2 is ook maar liefst 13 gram zwaarder dan volgens de specs. Ja zo kan ik het ook.
SPAMALERT.
He Keezx... Spamalert???? Nee hoor een gewoon een burgerman die de proef op de som heeft genomen na het lezen van een aantal 'tests'. Net 2 nieuwe 'betaalbare' :lol: fietsen gekocht met de goedkoopste draadbanden van 380 gram het stuk!! Na 2000 km waren ik en mijn zoon het zat en waren we benieuwd wat de beste banden 'doen'.

Iedereen zou de Vittoria Pro Speed moeten kopen en uitproberen. Niet te geloven. Helaas heb ik op mijn fiets de Conti 4000 gemonteerd en op de fiets van mijn zoon de vittoria's. :o

Overigens lijken de conti;s 4000sii (25 mm) op 'tractorbanden' als je naast de vittoria Pro Speed (25mm) zet. Je moet het zien om het te geloven! :shock:

De banden zijn overigens gekocht bij 'Bakkertje'. Voordelig dezelfde band als bij de onnodig dure shops als Futurum, Mantel etc en gratis verzending. Hoort zegt het voort!!!!!

(Nee, ik ben geen Bakkertje!) Gewoon een slimme consument! Een besparing van minimaal €5,-/6,- per band! en ook nog zeer voordelig een 5 pak binnenbanden van conti gekocht! Scheelt ook weer minimaal €7,50 ! :lol:

De Vittoria Pro Speed en Conti's 4000sii zijn qua prijs gelijk aan elkaar. Scheelt bijna niets. Trouwens de conti's krullen helemaal op als een slang als je ze uit de verpakking haalt. Net of er een draai in zit. Kun je er niet uithalen. De Vittoria's blijven netjes recht. Dit terzijde.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2016 11:18

de zwarten schreef:............
Ik heb onlangs Veloflex black aangeschaft, en die vind ik nog iets beter dan corsa.
Bedoel je de Veloflex Corsa?
Ik heb deze ook in 25 mm, vallen op een FFWD F6R FCC 24 mm breed uit.

Ik vind deze beter rijden dan de Schwalbe One, Continental GrandPrix 4000S II, en ben er tot nu toe ook nog niet mee lek gereden.

Bovendien zijn het ook nog eens "echte" Europese banden, net als Continental GP 4000 S trouwens, en niet enkel met een Italiaans vlagje op de verpakking :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 aug 2016 18:03

William235 schreef:Net voor 2 fietsen nieuwe banden aangeschaft. De Continental 4000s2 voor de een en voor de ander de Vittoria pro speed.
Noem ze nu eens gewoon bij naam zijnde "Rubino"
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 aug 2016 18:25

Ik ben ook geen fan van de conti,s. Vaag gevoel en als ze te vers zijn weinig grip op natte wegen. Net als met autobanden, ze komen meestal als beste uit de test en onder al mijn auto,s tot nu toe rijden michelins gewoon beter.

Op de racert vind ik de pro one en michelins beters. Op de MTB vind ik de conti,s wel erg goed, niet beter dan schwalbes overigens.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2016 22:43

nijkie schreef:............................
Noem ze nu eens gewoon bij naam zijnde "Rubino"
Dan zijn er wel betere banden toch.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 15 aug 2016 23:33

De oude Rubino Pro's zijn wel lekker lekbestendig, maar dat je dat dan ook voelt tijdens het rijden is een beetje jammer.... ;)

Ik ben een andere Tubeless band aan het proberen, de nieuwe Hutchinson Fusion 5 Performance.
Na een jaar op de Schwalbe Pro One (incl. First Ride programma), welke qua lekrijden toch wel te wensen overlieten dit seizoen.

In de Hutchinsons is na 300km nog geen enkel sneetje te vinden in de bandjes. Dat was bij de Schwalbe's wel anders, om maar niet te spreken over de band die na 125km al uit z'n hieldraad plofte.

De Hutchnson Fusion 5 Performance weegt ongeveer hetzelfde als de oude Schwalbe One Tubeless en voelt onder de wieltjes min of meer hetzelfde. Ik kan er over enige tijd beter over oordelen, wanneer er meer kilometers mee gereden zijn.
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 16 aug 2016 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pedaleur_de_Charme
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 16 aug 2016 00:39

Voor het eerst (na 3.800km) een lekke band gereden met mijn Vittoria Corsa G+ banden. Gaat misschien ook wat geluk mee gepaard, want 100km later was na mijn achterband ook mijn voorband aan de beurt. Beide een lek door een fijne metalen pin (fijner dan een duimspijker). Voor rijgedrag bestaat er geen betere banden dan deze voor mij, ze rijden misschien iets minder soepel dan hun voorganger, maar zijn wel completer.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 aug 2016 07:51

Lcsmet schreef:
nijkie schreef:............................
Noem ze nu eens gewoon bij naam zijnde "Rubino"
Dan zijn er wel betere banden toch.
Een allround band.Het betoog wat gevoerd wordt er over kan je het beste overheen lezen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 aug 2016 10:40

Wiliertoerist schreef:De oude Rubino Pro's zijn wel lekker lekbestendig, maar dat je dat dan ook voelt tijdens het rijden is een beetje jammer.... ;)

Ik ben een andere Tubeless band aan het proberen, de nieuwe Hutchinson Fusion 5 Performance.
Na een jaar op de Schwalbe Pro One (incl. First Ride programma), welke qua lekrijden toch wel te wensen overlieten dit seizoen.

In de Hutchinsons is na 300km nog geen enkel sneetje te vinden in de bandjes. Dat was bij de Schwalbe's wel anders, om maar niet te spreken over de band die na 125km al uit z'n hieldraad plofte.

De Hutchnson Fusion 5 Performance weegt ongeveer hetzelfde als de oude Schwalbe One Tubeless en voelt onder de wieltjes min of meer hetzelfde. Ik kan er over enige tijd beter over oordelen, wanneer er meer kilometers mee gereden zijn.
Ik moet zeggen dat ik over de Hutchinson Fusion 3 tubeless best tevreden ben met bijna 5000km zonder een 'echte' lekke band. Het is alleen jammer dat de Hutchinson tubeless banden voor de racefiets zo slecht en voor een schappelijke prijs te vinden zijn in de Nederlandse webshops. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jorritwillaert
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:55

jorritwillaert 16 aug 2016 20:56

Ik hoor veel goeds over de Michelin Power Competion en twijfel erover om deze te kopen. Maar heeft er iemand ervaring met de duurzaamheid van de band?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2016 20:58

Pedaleur_de_Charme schreef:Voor het eerst (na 3.800km) een lekke band gereden met mijn Vittoria Corsa G+ banden. Gaat misschien ook wat geluk mee gepaard, want 100km later was na mijn achterband ook mijn voorband aan de beurt. Beide een lek door een fijne metalen pin (fijner dan een duimspijker). Voor rijgedrag bestaat er geen betere banden dan deze voor mij, ze rijden misschien iets minder soepel dan hun voorganger, maar zijn wel completer.
lekbestendigheid gaat bij mij tot nu ook aardig. Nog geen keer lek in een kilometertje of duizend (inclusief een 4,5 uur durende rit in de stromende regen in italiaanse dolomieten)

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 16 aug 2016 21:17

jorritwillaert schreef:Ik hoor veel goeds over de Michelin Power Competion en twijfel erover om deze te kopen. Maar heeft er iemand ervaring met de duurzaamheid van de band?
Kan alleen nog maar zeggen mooie band, fijne band. Zie naar enige honderden kilometers nog geen enkele beschadiging, sneetjes, gaatjes of wat dan ook. Is nog te vroeg om echt iets over de duurzaamheid maar verwacht dat dat wel aardig goed zit.
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie