Hallo,
Ik wil graag een ultegra groepset op mijn fiets zetten. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan en heb ik er ook niet de gereedschap voor. Nu zoek ik eigenlijk iemand die dit kan en wil doen voor mij. En ja ik weet dat er fietsenmakers zijn, maar de helft is hier dicht ivm vakantie of ze hebben het druk. En ik wil er graag bij zijn zodat ik er iets van leer en het de volgende keer eventueel zelf kan.
Dus als er iemand is(omgeving breda) die mij wilt helpen stuur me een berichtje. Ik geef je er een vergoeding van 50 euro voor.
Groetjes,
Eric
Afmontage hulp gezocht
Of speelt hier mee dat de FM dat niet doet voor 50 euro als je online een groep hebt gekocht?eric_v schreef: En ja ik weet dat er fietsenmakers zijn, maar de helft is hier dicht ivm vakantie of ze hebben het druk.
Ik geef je er een vergoeding van 50 euro voor.
Niets mis mee... maar geef dan aan dat budget meer bepalend is. Dat de FM's dicht zijn of het te druk hebben lijkt me onwaarschijnlijk, tegen de tijd dat je via dit forum een vrijwilliger hebt gevonden en een afspraak hebt, heeft een FM het echt ook wel voor elkaar.
Verder overigens succes
ik heb nog geen groep gekocht dus die zou ik ook bij de fietsenmaker kunnen bestellen en hem daar laten monteren. Maar het gaat niet om geld maar dat ik er iets van opsteek. De fietsenmaker is druk en zegt zet hem maar weg en dan kan je hem morgen of van de week komen halen. Wat heb ik er dan van geleerd?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je groep on-line kopen is soms merkelijk goedkoper.eric_v schreef:ik heb nog geen groep gekocht dus die zou ik ook bij de fietsenmaker kunnen bestellen en hem daar laten monteren. Maar het gaat niet om geld maar dat ik er iets van opsteek. De fietsenmaker is druk en zegt zet hem maar weg en dan kan je hem morgen of van de week komen halen. Wat heb ik er dan van geleerd?
Bij sommige fm's mag je wel aanwezig blijven bij de montage hoor.
Mocht je iemand op het forum vinden die deze groep samen met jou wil monteren spreek dan van tevoren heel goed af wat het gevolg is van een verkeerde montage, want dat risico bestaat en het is wel zo mooi om van tevoren af te spreken dat diegene die je wil helpen daar niet voor moet opdraaien en dat jij eventuele calamitieten op jou neemt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik snap dat het mijn eigen risico is en desnoods doe ik het zelf als iemand mij precies zegt wat ik moet doen. En ik wil mechanische ultegra idd. Het is wel een nieuw frame weet niet of dat meer of minder werk is haha. Omgeving breda. Zal ondertussen nog wat andere fietsenmakers benaderen misschien zit er wel 1 tussen die wel een bepaalde tijd af kan spreken en waar ik er bij mag zijn..
http://www.bikepitstop.nl
Zie link, zit in Hank en is dus goed te doen vanaf Breda. Met Marco kun je wel een afspraak maken om samen de groep te monteren. Hij geeft ook workshops. Ik denk alleen dat je het met 50,- niet gaat redden.
Zie link, zit in Hank en is dus goed te doen vanaf Breda. Met Marco kun je wel een afspraak maken om samen de groep te monteren. Hij geeft ook workshops. Ik denk alleen dat je het met 50,- niet gaat redden.
o'7o
Voor die €50 kun je ook gewoon het gereedschap kopen en op youtube kijken hoe je de groep moet installeren, dat staat daar perfect uitgelegd
Cranksleutel en kabelsnijder heb je nodig denk ik? Neem aan dat je imbussleutels hebt.
En wat montagevet, meer is niet nodig
Ohja: Ook een kettingpons
Cranksleutel en kabelsnijder heb je nodig denk ik? Neem aan dat je imbussleutels hebt.
En wat montagevet, meer is niet nodig
Ohja: Ook een kettingpons
Staat ie al in elkaar?
Zo niet wat moet er precies gebeuren? Als ik het zo lees denk ik:
Bracketlagers in frame draaien (Shimano "buiten boord" lagers?)
Remmen monteren
Derailleurs monteren
Crankstel monteren
Kabels trekken
Pedalen monteren
Stuur en stuurpen monteren (moet de vorkbuis ook nog afgezaagd worden?)
Shifters monteren
Ketting inkorten en monteren
en daarna zaakje afstellen.
Klusje van pak em beet een uurtje of 2
(Vandaag nog even een 9 speed groep van een crosser gedemonteerd en een 10 speed erop gezet).
Zo niet wat moet er precies gebeuren? Als ik het zo lees denk ik:
Bracketlagers in frame draaien (Shimano "buiten boord" lagers?)
Remmen monteren
Derailleurs monteren
Crankstel monteren
Kabels trekken
Pedalen monteren
Stuur en stuurpen monteren (moet de vorkbuis ook nog afgezaagd worden?)
Shifters monteren
Ketting inkorten en monteren
en daarna zaakje afstellen.
Klusje van pak em beet een uurtje of 2
(Vandaag nog even een 9 speed groep van een crosser gedemonteerd en een 10 speed erop gezet).