Aangezien er veel mogelijkheden zijn bij een tik tijdens het fietsen , heb ik de volgende vraag :
Bij het schoonmaken van de fiets kwam ik bij de tandwielen voor uit.
Bij nadere bestudering zag ik dat er een paar tanden op het buitenblad anders/afgesleten uitzagen.
Nu ga deze so ie so vervangen , maar kan het zijn dat hier ook een irritante tik ontstaat ?
Het is wel precies op de plek waar ik kracht op de trapper zet ,wanneer het tandwiel de ketting pakt.
Ik heb er een foto van gemaakt maar zie geen mogelijkheid deze bij te voegen.
Voortandwiel vervangen en spook tik
-
- Forum-lid
Zowel het plaatsen van een foto als de 'afgesleten paar tandjes' is toch al regelmatig besproken?
Heeft de fabrikant jarenlang in een laboratorium nagedacht om met verschillende vormen van de tandjes het schakelen soepeler te late verlopen, denkt een gebruiker dat de boel versleten is....
Heeft de fabrikant jarenlang in een laboratorium nagedacht om met verschillende vormen van de tandjes het schakelen soepeler te late verlopen, denkt een gebruiker dat de boel versleten is....
Maar volgende impliceert wel dat de afgesleten tanden zich op één bepaald stuk van de voorblad bevinden en zonder foto kan niemand het je vertellen TS.
Anders hier kijken
Pak eens een post waar een foto in zit......reageer en kijk hoe ze die foto er in hebben gezet.fiets u2 schreef: Bij nadere bestudering zag ik dat er een paar tanden op het buitenblad anders/afgesleten uitzagen.
Het is wel precies op de plek waar ik kracht op de trapper zet ,wanneer het tandwiel de ketting pakt.
Anders hier kijken
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik kan me niet voorstellen dat daardoor een 'tik' ontstaat. Wel door loszittende bladboutjes bijvoorbeeld.