Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Voortandwiel vervangen en spook tik

fiets u2
Forum-lid

fiets u2 18 aug 2016 15:30

Aangezien er veel mogelijkheden zijn bij een tik tijdens het fietsen , heb ik de volgende vraag :
Bij het schoonmaken van de fiets kwam ik bij de tandwielen voor uit.
Bij nadere bestudering zag ik dat er een paar tanden op het buitenblad anders/afgesleten uitzagen.
Nu ga deze so ie so vervangen , maar kan het zijn dat hier ook een irritante tik ontstaat ?
Het is wel precies op de plek waar ik kracht op de trapper zet ,wanneer het tandwiel de ketting pakt.
Ik heb er een foto van gemaakt maar zie geen mogelijkheid deze bij te voegen.
I don't need "Therapy" ,I just need to go cycling.

alien
Forum-lid

alien 18 aug 2016 16:07

Tanden op het buitenblad zijn niet allemaal gelijk van vorm om het schakelen te vergemakkelijken.
Vorsprung durch Pedantik

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 18 aug 2016 18:04

Zowel het plaatsen van een foto als de 'afgesleten paar tandjes' is toch al regelmatig besproken?

Heeft de fabrikant jarenlang in een laboratorium nagedacht om met verschillende vormen van de tandjes het schakelen soepeler te late verlopen, denkt een gebruiker dat de boel versleten is....

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 18 aug 2016 18:08

Ja, dat is een internationale forumklassieker.....
Anyway, een tik ontstaat daardoor niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 aug 2016 18:13

Maar volgende impliceert wel dat de afgesleten tanden zich op één bepaald stuk van de voorblad bevinden en zonder foto kan niemand het je vertellen TS.
fiets u2 schreef: Bij nadere bestudering zag ik dat er een paar tanden op het buitenblad anders/afgesleten uitzagen.
Het is wel precies op de plek waar ik kracht op de trapper zet ,wanneer het tandwiel de ketting pakt.
Pak eens een post waar een foto in zit......reageer en kijk hoe ze die foto er in hebben gezet.
Anders hier kijken
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Sebastiaan86
Forum-lid

Sebastiaan86 19 aug 2016 11:08

Ik kan me niet voorstellen dat daardoor een 'tik' ontstaat. Wel door loszittende bladboutjes bijvoorbeeld.

Plaats reactie