Schitterend fietsgebied inderdaad! Ben er vorig jaar geweest (paar ritten gemaakt vanaf het center parcs park), pittige klimmetjes ookSwedish Chef schreef:De afgelopen twee weken was ik met het gezin op vakantie in de Eifel. Heb er een aantal middagen heerlijk kunnen fietsen. Mooi heuvelachtig gebied, je kan je er heerlijk uitleven.
Extra leuk dat ik een KOM heb kunnen halen (op mijn oude dag )
Het bewijs: https://www.strava.com/activities/681503724
Vandaag gefietst in 2016
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Vandaag een rondje uitfietsen gedaan (40km), morgen weer een trainingskoersje op Sloten!
-
- Forum-lid
Ik heb dat nu ook. Deze hele week gefietst. Voor mijn doen veel. Niet allemaal zulke hele grote stukken wat het forumgemiddelde betreft maar voor mij genoeg. Na o.a een stuk van 50 en 70 km deze week besloot ik vandaag wat onderdelen op te halen wat een rit van 65 km totaal zou worden.Sha Kokken schreef:Zowel dinsdag als donderdagavond lekker geknald met de mannen. Over de heuvelrug elkaar gekmaken bij alle klimmetjes, tussendoor gaten laten vallen die dan weer dichtgereden moeten worden, dat werk. Boys will be boys. Gisteren na een kilometer of 60 begon ik de beentjes serieus te voelen.Sensa-tion schreef:Ik lees hier best wel veel grotere tochten achter elkaar. Als in elke dag. Zelf laat ik er liever telkens een dag tussen zitten om de benen wat herstel te geven. Nou heb ik staand werk dus dat zal ook wel meespelen maar hoe houden jullie het vol... Geen last van vermoeide benen?
Vanmiddag vrij genomen en een herstelrondje gereden: 68km aan hartslag 125 gemiddeld, max 140 (mijn max is 184 dus dat zal H/D1 zijn, geen idee eigenlijk ). Nu voel ik me pas echt moe en niet alleen in de benen.
Kortom vaker trainen, dan zal ik er minder last van hebben
Heenweg, geen probleem. Maar de laatste 10km op de terugweg verzuring ohne ende. Daar waar ik gemiddeld 30km kon rijden in de eerste 55 km zakte het terug naar 26km met moeite
Maar nu voelt het lekker.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
puike afstand hoor, NicoNB!
- Sha Kokken
- Forum-lid
Prima tochSensa-tion schreef:Ik heb dat nu ook. Deze hele week gefietst. Voor mijn doen veel. Niet allemaal zulke hele grote stukken wat het forumgemiddelde betreft maar voor mij genoeg. Na o.a een stuk van 50 en 70 km deze week besloot ik vandaag wat onderdelen op te halen wat een rit van 65 km totaal zou worden.Sha Kokken schreef:Zowel dinsdag als donderdagavond lekker geknald met de mannen. Over de heuvelrug elkaar gekmaken bij alle klimmetjes, tussendoor gaten laten vallen die dan weer dichtgereden moeten worden, dat werk. Boys will be boys. Gisteren na een kilometer of 60 begon ik de beentjes serieus te voelen.Sensa-tion schreef:Ik lees hier best wel veel grotere tochten achter elkaar. Als in elke dag. Zelf laat ik er liever telkens een dag tussen zitten om de benen wat herstel te geven. Nou heb ik staand werk dus dat zal ook wel meespelen maar hoe houden jullie het vol... Geen last van vermoeide benen?
Vanmiddag vrij genomen en een herstelrondje gereden: 68km aan hartslag 125 gemiddeld, max 140 (mijn max is 184 dus dat zal H/D1 zijn, geen idee eigenlijk ). Nu voel ik me pas echt moe en niet alleen in de benen.
Kortom vaker trainen, dan zal ik er minder last van hebben
Heenweg, geen probleem. Maar de laatste 10km op de terugweg verzuring ohne ende. Daar waar ik gemiddeld 30km kon rijden in de eerste 55 km zakte het terug naar 26km met moeite
Maar nu voelt het lekker.
Over tien jaar zijn wij hier de ouwe rotten die slapend 150km rijden
Met mijn 28 ben ik toch echt geen ouwe lul die makkelijk 150km fietst. Over het algemeen is ouder wel taaier en inderdaad beter in lange afstanden. Maar fietsen is ook een beetje een mentaal ding, en daar ben ik echt best goed in!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Gisteren vanuit Almere via Lelystad, Dronten en Elburg en daarna naar Nijkerk via de "Zuiderzeeroute" rondom het Veluwemeer gefietst. Goed voor 130km met een gemiddelde van 29km/h. Het weer was goed, 23°C, sluimer bewolking met af en toe de zon, maar wel een beetje drukkend, enfin 't viel uiteindelijk wel mee. Ik was net thuis toen het begon te regenen.
https://www.strava.com/activities/681585907
https://www.relive.cc/view/681585907
https://www.strava.com/activities/681585907
https://www.relive.cc/view/681585907
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Vandaag de Berg en Dal Tocht gereden vanuit Eindhoven, de heuveltjes rondom Berg en Dal en Groesbeek vielen reuze mee! Zeker vergeleken met de 70 kilometer wind tegen vanaf Groesbeek naar Eindhoven op de terugweg.
Totale tocht goed voor 172 kilometer.
Totale tocht goed voor 172 kilometer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Lokale MTB toertocht gefietst. Best een pittige wind in het open veld. Weer bijna 108km erbij vandaag.
Vandaag de Willy Vannisten Classic vanuit Sint-Truiden en dat ging richting Ardennen. Gepland was de 140 met 1500 hm. Maatje waarmee ik was fiets de laatste tijd wat minder fanatiek en eigenlijk vind ik dit wel heel mooie afstanden. Ben je nog een beetje normale tijd thuis.
Veel wind maar ik voelde de benen niet. Tot de afdaling naar de Maas had ik nog niet 1 keer geschakeld. Augustus rij ik altijd sterk en dat heeft denk ik toch te maken met 3 weken flink klimmen in juli.
Helaas toen de echte heuvel kwamen sloeg m'n achterderailleur in m'n wiel. Gelukkig niet in m'n voorwiel
Einde oefening
Sinds 1980 heb ik ruim 500 offciele toertochten gereden en nog nooit uitgevallen door een val of pech..................
Gelukkig hebben we de foto's nog
Jammer. Mooie rit (mooiste deel gingen we net aan beginnen) en ik ben op dit moment echt topfit. Dan wil je niet een kleine drie uur op een bankje zitten tot je maatje je je komt oppikken.................
Daarna ongegeneerd ergens friet zitten eten
Veel wind maar ik voelde de benen niet. Tot de afdaling naar de Maas had ik nog niet 1 keer geschakeld. Augustus rij ik altijd sterk en dat heeft denk ik toch te maken met 3 weken flink klimmen in juli.
Helaas toen de echte heuvel kwamen sloeg m'n achterderailleur in m'n wiel. Gelukkig niet in m'n voorwiel
Einde oefening
Sinds 1980 heb ik ruim 500 offciele toertochten gereden en nog nooit uitgevallen door een val of pech..................
Gelukkig hebben we de foto's nog
Jammer. Mooie rit (mooiste deel gingen we net aan beginnen) en ik ben op dit moment echt topfit. Dan wil je niet een kleine drie uur op een bankje zitten tot je maatje je je komt oppikken.................
Daarna ongegeneerd ergens friet zitten eten
Nee fiets is vorige week op kantoor omgevallen. Op weg naar huis gebruik ik de 29 niet (ook de 26,23 en 21 niet) dus is het niet opgevallen en daarna geen aandacht meer aan gegeven.Keezx schreef:Derailleur naar binnen niet goed afgesteld?
Vergeet ik ook wel eens, maar nooit fout afgelopen...
Maatje vond (achteraf) derrie ook wat scheef hangen maar dacht zal wel goed zijn