Die stickertjes kun je los bij kopen, net zoals de afdichtingsklepjes van de mini USB poortjes. Ik denk wel dat je op een andere fiets de streepjes weer naar boven moet zetten. Het hoeft en kan volgens mij niet heel super exact, omdat bij het aandraaien van de contra kartelmoer het streepje altijd iets (0,5 millimeter) verschuift als je veel kracht zet. Het lijkt mij geen kwaad kunnen.En zo ja, hoe moet dat als je niet meer van die stickertjes hebt?
bePro Favero vermogensmeter
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10
Inderdaad dat merkte ik ook al op. Ik ga wat van die extra stickertjes bestellen binnenkort!mont aigoual schreef: Die stickertjes kun je los bij kopen, net zoals de afdichtingsklepjes van de mini USB poortjes. Ik denk wel dat je op een andere fiets de streepjes weer naar boven moet zetten. Het hoeft en kan volgens mij niet heel super exact, omdat bij het aandraaien van de contra kartelmoer het streepje altijd iets (0,5 millimeter) verschuift als je veel kracht zet. Het lijkt mij geen kwaad kunnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Ik heb die stickers helemaal niet gebruikt en gewoon het midden van de crank bedrukking aangehouden. Alles functioneert prima en je hebt geen plakplaatjes op je crank. Ik denk dat die streepjes voor de trap-dynamiek cijfers zijn. De vraag is of je dat heel nauwkeurig wil hebben of dat je het alleen om het geleverde vermogen gaat.Ik ga wat van die extra stickertjes bestellen binnenkort!
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10
mont aigoual schreef:
Ik heb die stickers helemaal niet gebruikt en gewoon het midden van de crank bedrukking aangehouden. Alles functioneert prima en je hebt geen plakplaatjes op je crank. Ik denk dat die streepjes voor de trap-dynamiek cijfers zijn. De vraag is of je dat heel nauwkeurig wil hebben of dat je het alleen om het geleverde vermogen gaat.
Die plakplaatjes maken het er inderdaad niet mooier op. Gaat voornamelijk (eigenlijk alleen maar) om geleverde vermogen. Heb jij (of andere forumleden) trouwens ook veel moeite om de pedalen in te komen? Heb ze nu op het meest los staan, maar moet nog steeds behoorlijk wat kracht zetten om in de pedalen te komen. Ik heb altijd met Shimano gefietst en daar ging het inklikken behoorlijk veel makkelijker. Kan er misschien ook mee te maken hebben dat ze nog wat los moeten worden door vaker in- en uit te klikken?
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Ik heb de veerspanning inderdaad wat losser staan (derde streepje vanaf -) dan bij mijn oude DA pedalen. In het begin moest ik ook wennen aan het inklikken en haperde het pedaal ook wat bij het uitklikken, niet fijn bij kruisingen waarbij je snel moet kunnen handelen. De cleats en pedaal-plaforms heb ik ingespoten met siliconenspray en sindsdien heb ik, samen met wat meer routine helemaal geen problemen meer met het in- en uitklikken. Mijn dochter heeft dezelfde pedalen en zij heeft nooit problemen met de pedalen gehad en gebruikte hiervoor ook Shimano DA pedalen. Nu hebben wij beide wel de originele grijze Look cleats in gebruik, in plaats van de meegeleverde cleats. Af en toe heb ik bij aanvang van een rit nog een connectie probleem met mijn Garmin 1000. Mijn dochter met haar Garmin 520, heeft vrijwel geen last hiervan. Ik heb het idee dat het probleem vooral met de Garmin software te maken heeft. Tot nu toe zijn we beide tevreden met deze aankoop en willen we de extra informatie eigenlijk niet meer missen. Hoe hebben we al die tijd zonder gekund vragen we ons af
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
@Zorro: mijn balans zat op 37/63, dus dat is wel de moeite om te corrigeren. Ik vermoed dat een knieprobleem dit veroorzaakt heeft.
Ik heb er veel energie ingestoken (voelde als fietsen met 1 been), maar ik zit nu op meer normale waarden van 44-48 L/R, qua vermogen. Qua souplesse heb ik nog wat werk te doen, mijn linkerbeen voelt gewoon als minder soepel afwikkelend, de 4 trapmomenten zijn minder goed aanwezig. Ik zie het ook terug in de data: de pedal smoothness en torque efficiency, die ik sinds vorige week kan aflezen met m'n Elemnt (beta), zijn minder met links.
Ik heb er veel energie ingestoken (voelde als fietsen met 1 been), maar ik zit nu op meer normale waarden van 44-48 L/R, qua vermogen. Qua souplesse heb ik nog wat werk te doen, mijn linkerbeen voelt gewoon als minder soepel afwikkelend, de 4 trapmomenten zijn minder goed aanwezig. Ik zie het ook terug in de data: de pedal smoothness en torque efficiency, die ik sinds vorige week kan aflezen met m'n Elemnt (beta), zijn minder met links.
Eindelijk iemand die nog schever is dan ik! (42-58 op goede dagen).
Waar ik nou wel nieuwsgierig naar ben is of al die moeite je ook een betere fietsprestatie heeft opgeleverd.
Waar ik nou wel nieuwsgierig naar ben is of al die moeite je ook een betere fietsprestatie heeft opgeleverd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Die moeite zorgt in ieder geval dat mijn rechterknie minder overbelast raakt. Het blijft letten op de L/R voorlopig, want ik zak weer terug als ik er niet op let met direct ook beginnende zeurklachten in de knie.
Qua fietsprestaties, dat moeten we nog gaan bezien
Qua fietsprestaties, dat moeten we nog gaan bezien
Hallo,
Ik wil dit seizoen een vermogens meter aanschaffen en nu is mijn oog gevallen op de bePro van Favero.
Ik heb hier een aantal vraagjes over en hopelijk kunnen jullie mij daar mee helpen.
-Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
-Waar hebben jullie deze power meter gekocht/besteld en heb je daar goede ervaringen mee?
-toevallig gebruikers in combinatie met een garmin edge 500 ivm met calibratie en pairing?
-Zouden jullie iets anders aanbevelen? Had namelijk ook de crank versie van 4iiii en sprak mij ook aan.
Alvast bedankt
Chinook
Ik wil dit seizoen een vermogens meter aanschaffen en nu is mijn oog gevallen op de bePro van Favero.
Ik heb hier een aantal vraagjes over en hopelijk kunnen jullie mij daar mee helpen.
-Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
-Waar hebben jullie deze power meter gekocht/besteld en heb je daar goede ervaringen mee?
-toevallig gebruikers in combinatie met een garmin edge 500 ivm met calibratie en pairing?
-Zouden jullie iets anders aanbevelen? Had namelijk ook de crank versie van 4iiii en sprak mij ook aan.
Alvast bedankt
Chinook
Geen eigen ervaring maar heb de ontwikkelingen wel gevolgd:
- Aankoop bij Favero werkt het snelst.
- Technisch weinig tot geen problemen.
- Aftersales gaat goed via Favero.
- Montage is niet simpel maar ook weer niet moeilijk.
- Pod's kunnen optisch beschadigd raken, functioneel blijft het wel werken.
Uiteindelijk ben ik zelf voor de Garmin Vector S gegaan, omdat deze qua montage makkelijker zijn en de Pod's niet beschadigd raken.
Achteraf misschien beter voor de power2max moeten gaan....ziet er fraai uit
- Aankoop bij Favero werkt het snelst.
- Technisch weinig tot geen problemen.
- Aftersales gaat goed via Favero.
- Montage is niet simpel maar ook weer niet moeilijk.
- Pod's kunnen optisch beschadigd raken, functioneel blijft het wel werken.
Uiteindelijk ben ik zelf voor de Garmin Vector S gegaan, omdat deze qua montage makkelijker zijn en de Pod's niet beschadigd raken.
Achteraf misschien beter voor de power2max moeten gaan....ziet er fraai uit
YFood !!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Onze ervaringen zijn tot nu toe goed. Geen last van het raken van de pod door de schoen (Specialized en Shimano). Wij gebruiken de gewone lagere grijze Look cleats.
Eerste setje gekocht bij Favero in Italië, tweede setje bij Powermetershop.de, beiden keren binnen 2 werkdagen in huis. Of deze pedalen voor jou geschikt zijn hangt af van je budget en je gebruik. Mijn dochter wisselt de pedalen tussen drie verschillende fietsen en dan is het een voordelige oplossing. Meest ideale is natuurlijk een mooie powermeter crank op iedere fiets.
Eerste setje gekocht bij Favero in Italië, tweede setje bij Powermetershop.de, beiden keren binnen 2 werkdagen in huis. Of deze pedalen voor jou geschikt zijn hangt af van je budget en je gebruik. Mijn dochter wisselt de pedalen tussen drie verschillende fietsen en dan is het een voordelige oplossing. Meest ideale is natuurlijk een mooie powermeter crank op iedere fiets.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014