Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn aan buitenkant van de voet

magic_2
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:57

magic_2 06 mei 2010 00:07

Hallo,
Ik ben als voetballer sinds een maand beginnen fietsen ( na een heupoperatie).
Ik had al snel de fietsmicrobe te pakken!
Maar sinds een week heb ik enorm veel last van een ontsteking aan de buitenkant van mijn voet ( in het midden van de voet op dat kleine botje).
Ik heb Sidi-koersschoenen ( normaal toch een goed merk ).

Wie kan mij helpen om de oorzaak van dit probleem op te lossen?
Zijn er nog mensen die last gehad hebben van dit probleem?

Groeten

glenn_janssens
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 aug 2009 22:01

glenn_janssens 06 mei 2010 00:36

Sidi schoenen zijn goed, enkel dat ze wat nauw zijn.
Dus mensen met een brede voet kunnen beter naar een ander merk uitkijken (bvb Northwave).

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 mei 2010 00:36

Je geeft niet zoveel info maar het zou een drukplek kunnen zijn. Is het echt een onsteking of is het alleen maar rood en pijnlijk? In dat laatste geval zou het wat losser afstellen van de sluiting kunnen helpen. Is het trouwens wel de goede maat? Sidi valt klein! Tel maar een maat bij je gewone schoenmaat.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

magic_2
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:57

magic_2 06 mei 2010 00:44

Farelli,
wat bedoel je met een drukplek?
Het staat niet echt rood, en als ik erop duw is het niet te houden..., de pijn verlegt zich nu al
een week over die spier zonder dat ik nog gefietst heb.

Ik heb 1 maat bijgedaan bij mijn sidis.

grtz



farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 mei 2010 00:55

[quote="magic_2"]Farelli,
wat bedoel je met een drukplek?
Het staat niet echt rood, en als ik erop duw is het niet te houden..., de pijn verlegt zich nu al
een week over die spier zonder dat ik nog gefietst heb.



[/quote]

Een drukplek is een plek waarbij de huid en onderliggend weefsel (gedurende langere tijd) onder druk van buitenaf hebben gestaan. Maar als het niet rood is, is het dan wel een ontsteking? Is het ook warm?
Iets is onstoken als het warm is, pijn doet, rood ziet, gezwollen is en er sprake is van functieverlies. Het is een reactie op een schadelijke prikkel.
Wat bedoel je met ' de pijn verlegt zich..' ?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

magic_2
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:57

magic_2 06 mei 2010 00:59

De kiné vermoedt toch dat het een ontsteking is.
De plaats van de pijn veranderd zich over de zijkant van mijn voet, de eerste dagen deed het enorm veel pijn op het kleine bot aan de buitenkant, nu is het al enkele dagen erboven...

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 mei 2010 01:19

Ben je al naar de dokter geweest? Je moet natuurlijk wel weten of er sprake is van een onsteking. En die zijn behandelbaar. Maar waarom leg jij een relatie met je schoentjes?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

magic_2
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:57

magic_2 06 mei 2010 01:59

Naar een dokter ben ik nog niet geweest.
De ontsteking is er naar alle waarschijnlijkheid gekomen door irritatie van de schoen. Omdat
ik tijdens het fietsen de pijn kreeg...

bastiaan29
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2008 17:18

bastiaan29 06 mei 2010 20:55

dat probleem heb ik ook met sidi schoenen,nu northwave en no problemo.
cervelo

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 mei 2010 21:09

[quote="magic_2"]Naar een dokter ben ik nog niet geweest.
De ontsteking is er naar alle waarschijnlijkheid gekomen door irritatie van de schoen. Omdat
ik tijdens het fietsen de pijn kreeg...[/quote]

Dat kan.
Maar dan zouden je schoenen te strak moeten zitten en op vragen/opmerkingen daarover ga je niet in.
Verder kun je ook irritatie krijgen in je voet door een verkeerde positie op je pedalen.
En je kunt zomaar ook iets heel anders hebben wat zich openbaarde tijdens het fietsen. Als je een hartaanval krijgt tijdens het eten van pindakaas hoeft dat niet aan de pindakaas te liggen.
Toch?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

magic_2
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:57

magic_2 06 mei 2010 22:17

Vandaag een bezoek gebracht aan de winkel waar ik mijn fiets kocht.
Ze hebben de plaatjes aan mijn schoenen meer naar voor geplaatst, zodat de druk ergens
anders gelegd wordt.
Als het niet helpt moet ik teruggaan, het schijnt dat het wat zoeken is tot je de juiste positie gevonden hebt.

Ik heb ook blijkbaar een brede voet dus zal ik mijn sidi's niet te hard mogen aanspannen ( sidi is een smal merk).

Over de pindakaas heb je ook gelijk :)

Morgen ga ik een rit doen en zien wat het geeft :)

Als het verplaatsen van de plaatjes niet lukt zal ik misschien noodgedwongen moeten overstappen op een ander en breder merk van schoen...

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 mei 2010 23:11

[quote="magic_2"]Vandaag een bezoek gebracht aan de winkel waar ik mijn fiets kocht.
Ze hebben de plaatjes aan mijn schoenen meer naar voor geplaatst, zodat de druk ergens
anders gelegd wordt.
Als het niet helpt moet ik teruggaan, het schijnt dat het wat zoeken is tot je de juiste positie gevonden hebt.

Ik heb ook blijkbaar een brede voet dus zal ik mijn sidi's niet te hard mogen aanspannen ( sidi is een smal merk).

Over de pindakaas heb je ook gelijk :)

Morgen ga ik een rit doen en zien wat het geeft :)

Als het verplaatsen van de plaatjes niet lukt zal ik misschien noodgedwongen moeten overstappen op een ander en breder merk van schoen...[/quote]

Precies! Dat vind ik nou adequaat handelen. Succes ermee en dat je vooral weer veel plezier met fietsen mag krijgen.:)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Plaats reactie